måndag 17 mars 2008

Konst(ig) äggkartong

Det är ju snart Påsk så jag tänkte passa på att visa er vad man kan göra med en tom äggkartong när innehållet kokar i vattnet och väntar på att hamna på tallriken.
Vi pratar 6-pack och kartongen är inte gjort av papp utan av återvunnet plast.
Hittade den i Viktoriahallen på Älvsjömässan nyligen.

Påsklijor, kvistar eller kryddor
Äggkartongen är uppfunnen av en brasiliansk tjej - Patricia Naves. Kolla Oiti, där finns fler godsaker att beskåda.
Som sagt, det är ju nära Påsk, så den här gången fick det bli ett "konstverk med påsklijor". Det går alldeles utmärkt att fylla de små hålen med kvistar också. Snart ska jag prova om det går att odla olika kryddor i kartongen. Det är hur lätt som helst att fylla på med vatten då det är ett tillräckligt stort glapp mellan över- och underdelen som är perfekt för vattenkannans "nos".
En lysande idé tycker jag. Varför kom jag inte på den själv?!!!

2 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

Inte visste jag att du gillade blommor. Kul att du påskpyntar med lite liljor. Häftig kartong faktiskt, hade jag inte alls hört talas om, en annan bara bakar. Kjell och Monia kom hem från ett 20-gradigt Spanien igår. De har suttit ute och ätit middag varje dag. Hur härligt låter inte det. Här har vi snö !!!! i stället.
Pussar

Anonym sa...

Den var rolig faktiskt !
Har du redan börjat påskpyssla !
Ha, ha ! Fuskis där !

Kramizar