lördag 25 oktober 2008

En dag i Täby

I natt ställs ju klockan en timme tillbaks och därmed är det officiellt vintertid i Sverige. Med andra ord så kan jag sova en timme extra imorgon bitti, vilket borde rimligtvis betyda att jag känner mig ännu piggare imorgon än vad jag gjorde idag efter cirka 11 timmars sömn när jag vaknade klockan 10:45.

Roslagsbanan och
Konst & Kakor

Vilken tajming! Den försenade ombyggnaden av Roslagsbanan är klar och lagom till införandet av vintertiden införs vintertidtabellen för banan imorgon. Tågen provkörde den "nya" sträckan mellan Täby Galoppfältet och Viggbyholm redan idag.
Om det var tågets "övningskörning", löningen igår eller sista sommertid-lördagen vet jag inte men på mitt favo-café Konst & Kakor i Viggbyholm gapade disken ganska så tom när jag kom dit en kvart före stängningsdags. Suveränt då en tom disk betyder att många besökare har njutit av caféet stora utbud. Hoppas verkligen att fler och fler hittar till detta suveräna konstcafé, speciellt då det nu inte är en byggarbetsplats längre.

Alicia Balatow
Då min blogg handlar mycket om konst också, vill jag passa på att göra lite reklam för Alicia. Hennes utställning med koppargrafik och etsningar på Konst & Kakor börjar imorgon. Väl värd en titt! Kombinerad med en Latte och en maffig tårtbit borde det nog gå att överleva den första vintertidsdagen tycker jag.

PS. Kondisbíten som jag mumsade i mig syns på bilden överst. Yummie, yummie. DS

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Åh fy vad äckligt god den såg ut, din mumsbit idag, usch, usch säger jag bara. Snålvattnet rinner,
Kram MrsBettan