onsdag 17 december 2008

Berns salonger

Idag har jag och fyra arbetskamrater varit bland "fiiiiint folk". Vi gästade Berns Asiatiska (som det heter) och intog en lunch av yppersta kvalitet. Anledningen att vi åkte dit var för att fira kollegan Thord som snart fyller gubbe på riktigt, dvs blir 60 år.




Suverän miljö
Har bara varit på Berns en gång förut och det är länge sedan, men jag kommer ihåg den fantastiska miljön som ni kan se på bilden. Där har tiden (som tur är) stått still. Bara att njuta av "utsikten" är värd ett besök på Berns och då kan till och med jag stå ut med svarta kostymer.

Tavlor
Vet inte om de stora tavlorna med fejkade målningar på stå-upp komikern Björn Gustafsson, som hängde ner från balkongerna i salongen höjde stämningsfaktorn eller inte. Bedöm själva, jag laddar upp en av dem.


PS. Har bestämt mig för att rädda ett trä i år genom att endast (nästan i alla fall) skicka julhälsningar per mejl. Varför har jag då plötsligt blivit miljömedveten? Enkelt: För det första hade jag totalt glömt att skriva och skicka korten igår, vilket var sista garantidagen att de skulle komma fram i tid till jul. För det andra har jag själv bara fått elektroniska varianter. För det tredje så var årets kollektion av Fot- och Munmålarnas julkort (som jag alltid köper) inte direkt upphetsande. Å förresten lever pappersindustrin bra ändå.
Två sidor kvar av min egen bok åsså baksidan, som jag hade förträngd. DS

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Sådan fin lunch hade inte vi idag, men den var god i alla fall.
Kram MrsBettan