måndag 30 mars 2009

Konstiga vårtecken


Var och varannan blogg bjuder oss på vårtecken i form av spirande blommor just nu. Min avundsjuka är gränslös, jag lovar. Har gått med näsan i backen i ett par veckor nu och det enda jag hittar är snö och grushögar eller både och. Min morgonpromenad till bussen tar mig genom några gräspartier som inte är "gräsiga" än utan bara gräsliga. Inga vårtecken! På hemvägen från jobbet går jag genom ett skogsparti som inte heller det bjuder på något våraktigt.

Vårtecken 1
Varför leta långt bort när man kan hitta allt i vardagsrummet?! Kolla bilden ovan och njut. Vår novemberkaktus blommade vid rätt tidpunkt ifjol, ja den brukar visa vårtecken i mars också. I år har han följt det gråa vädret till punkt och pricka, det vill säga han är en månad sen i utvecklingen. Detta kompenserar han dock med att ha hur många knoppar som helst. Lagom till Påsk lär han blomma för fullt. Inga påskliljor behövs med andra ord. En klok – om än lite konstig sak – denna novemberkaktus.

Vårtecken 2
Även Twister bjuder på en våraktig överraskning. Han har aldrig blommat förr (förutom när vi köpte honom för några år sedan). Han verkar vara den enda i familjen som gillar grått väder när han tittar ut över balkongen.

Jag älskar er båda två för att ni bjuder på något jag inte kan hitta utomhus… vårtecken. Tack!!!

PS. Imorgon är det kvällsvernissage på mitt jobb, yiieephhiieeeeee. Om jag inte hinner blogga så vet ni varför. DS

8 kommentarer:

Malin B sa...

Du, det finns ju PÅSKKAKTUS också! =)Såklart att Novemberkaktusen vill vara en sådan nu. Flexibel, det är namnet! =)

Gummistövlar skulle vara bra men det är inte på tassarna som hunden är värst smutsig utan det är under magen. Drar in ett kilo grus varje promenad men jag har ju sopkvast så vad gör det?! ;)

Malin B sa...

...och vi har inget torkskåp! ;)
TUR för hunden det!
Jag inväntar renare tider helt enkelt, då det torkar upp utomhus.
Det kommer, det kommer! Just nu är jag glad över att det inte är någon halka, för DET är faktiskt värre, mycket värre!, än lite grus inomhus!

Irish sa...

u're very astute- i am indeed shaped like a slightly curvy splinter=)

Kotteby sa...

Inåtgående ståpäls är inte bra, alltså?

Haha...

Nettan sa...

HJÄLP !
Ditt lilla datageni.
Har du något förslag vad jag ska göra med Nathis dator ?
Hon har tagit bort ett sims-spel och har väl antagligen tagit bort något hon inte ska.
Får upp "Felaktig bot.ini-fil" eller liknade och att det inte går att starta windows.
Dessutom har jag ingen windows-skiva till den datorn.
Tror du att den går att rädda ?

Hoppas du kan ge mig något svar.

kram

anne sa...

Inget fel att hitta vårtecknena inomhus! Jag har köpt påskliljor i kruka, de är vårliga de också! :)

Tack för Londontipsen! Docklands har jag inte inspekterat tidigare, men kanske skulle man bege sig dit vid besök till London.

Ulrica sa...

Hoppas att du har riktigt kul på vernisaget - för det ´är nog idag. Novemberkaktus... en sådan borde jag skaffa igen. Det var trots allt den blomman som överlevde längts och nu har jag en jätteträdgård jag lovat få att blomstra... ojojoj :)

Lennart sa...

Jag såg två killar i t-shirt och shorts i går. Tyckte det var något tidigt att börja med sånt nu?