tisdag 31 mars 2009

Vernissage

En härlig kväll på mitt jobb: vernissage med 450 alster, 32 konstnärer och cirka 50 av konstklubbens medlemmar på pláts som njöt av vårt arrangemang. En underbar exotisk buffé serverades också... med frukter som jag visserligen åt med en stor smajl på läpparna men inte vet namnet på.... oooooops. Tack Monica!!!
Försäljningen gick dock trögt. Dåliga tider är det väl... folk håller hårdare i sina plånböcker, tyvärr. Det märktes.
Är ganska så mör = slut efter 14 timmar på benen och ungefär 10 km gång (spring, wobblande) runt våra "70 konstmeter". Men det var värt det. Älskar det, konstigt nog.
Nu ska jag mjuka upp mina trötta lemmar i ett hett bad. Behöver det för att över huvudtaget kommer upp imorgon bitti tror jag.

PS. Om ni är intresserade så kommer det mycket mera om kvällens vernissage på bloggen imorgon. "Stay tuned" alltså. DS

7 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

Det är ju ditt liv med sådana utställningar. Förstår att du nöt av tillställningen, det hörs. Synd bara att det blev lite sålt just i kväll.
Kram MrsBettan

MaMalena sa...

Jag köpte i alla fall 3 tavlor!!! Det var superbra fixat! Och du finns på bild i min blogg!

/Malena

Nettan sa...

Såg du min hjälp-kommentar på ditt förra inlägg ?

Olga T sa...

Jag ser fram emot mer om vernissaget. Har nog inte riktigt förstått vad det är för konst du arbetar med men har ju spanat in en av dina länkar så jag ska läsa lite mer.....datorer är i alla fall väsentliga tror jag....?

Malin B sa...

Ser fram emot morgondagen! =)
Du får ta på dig en stegräknare så får du stenkoll på hur långt du har gått under dagen!
Jag tappade ju min i höstas när jag fick det genialiska tipset att sätta den i skon, då skulle det bli exakta steg.
Det var nog för folk som gick på asfalt... Här i skogen är det nog för mycket som "sticker upp".
Borde ha tänkt på det innan. Men nu slipper jag se hur många steg jag tar. ;)

Det var nog ingen Ester som läste min blogg. ;) I dag har vi druckit namnsdagskaffe, en dag för sent. DET var ju liksom inte meningen. Jag grattar ju bara för "den roliga sakens skull". Men visst, kaffe och lite prat tackar jag ju inte nej till. Därtill nybakta bullar. Smaskens!

Tesstamente sa...

Jag är inställd.

Elli sa...

Vilket spännande arbete du har!

Ja,det vore en fair deal-jag fick ditt blod som du ändå inte behöver ;-D Lustigt det där, man kan donera allt annat bara sådär men just järnriktblod går inte.

Min RA gör att jag inte tar upp järn och värderna blir därefter, därför måste jag få lite extra.