måndag 13 april 2009

Annandag Påsk


Med tanke på att det fortfarande är Påsk hoppas jag att jag får lägga upp en "äggbild" till. Ni som tror att jag är PS-expert "Number One" blir nog besvikna. Jag får massvis med roliga "input" till min blogg från kompisar och jag skäms inte att
1. använda dom
2. medge att jag är en mycket medioker PS expert och fotograf.

Ny arbetsvecka
Efter en jobba-i-bostaden-dag och fyra "semesterdagar" är jag redo att palla mig upp ur sängen klockan 6:30 imorgon och "zombie-gå" till bussen. Apropos bussen. Försökte att "ladda upp" mitt Access-kort idag. Icke! SL-servicecenter (det finns inte så många i Stockholm) har visst stängt över Påsk. Jättekul!!! 690 kronor hamnade i Tobakshandlarens kassa istället till ett vanligt, hederligt, tråkigt "visa-upp-kort" som definitivt inte piper när det inte fungerar, om ni förstår vad jag menar.

PS. Jag lider: Hammarby torskade mot Gävle… på Söderstation dessutom. Hoppas bara att varken Djurgården eller AIK vinner, annars är jag rökt på jobbet imorgon. Så inga inlägg betyder: R.I.P. DS

9 kommentarer:

Olga T sa...

Om man säger så så åkte ju Djurgården på storstryk...

Daniel sa...

E det inte dags att sluta slafsa i sej ägg för i påsk nu? Som jag fisat efter påskens äggmaraton!

Ulrica sa...

För de underbara äggbilderna är du helt förlåten för dina mediokra PS-kunskaper:)

Jag ska absolut inte säga vilket lag jag håller på... om jag nu någon gång mot förmodan tittar på sport.

Olga T sa...

Hur blir det nu då för AIK vann ju?

anne sa...

Vilken härlig äggbild! Den gillar jag!

Jepp, jobb i morgon igen, men det är ju som det är med det. Bara att gilla läget! :)

Lennart sa...

Den där bilden får mig att tänka på husvagnen "ägget". Var det SMW den hette kanske?

Malin B sa...

Du och sonen har ju samma position i fotboll!!! Han hade match på långfredagen, 10 mil bort.
I går vigdes dagen för hästhoppningstävling och sådant tar på mödrars energi kan jag lova. Speciellt som vi gått upp före klockan sex varje dag hela påskhelgen (dotterns hästut- och insläppshelg) och 5:15 i arbetsveckan innan.
I dag skulle jag behöva ha påsklov för att vila upp mig! ;) Men det är det bara hästhoppare och fotbollsspelare som har.

Lena sa...

Hoppas jobbdagen gick fint nu efter en hel påskhelgs ledighet :D

Skön bild!

Ha en fin kväll, kram

Mrs Bettan sa...

Det är väl lättare nu att ta sej ur sängen när det är ljust ute. Du får se fram emot den dagen när du kan sova lika länge som jag.
Kramis MrsBettan