måndag 20 april 2009

Aptitretande vårtecken

Igår upptäckte jag att en tjej temporärt har tagit över Fototriss under ordinarie Helenas mammaledighet. Veckans tema är "vårtecken" ...och jag har tappat länken till den nya bloggen. Stort Oooooops.
Med lite hjälp från er (hoppas jag) "hittar" jag kanske länken igen. Under tiden lägger jag upp två aptitretande vårtecken som inte var tänkta som bidrag. Det kommer imorgon och det skiljer sig markant från dagens bilder kan jag lova.

Knoppar
På väg till bussen i 4-gradig kyla och isande vind såg jag några tappra knoppar på en buske/träd som jag inte kunde låta bli att fota. Jag lovar, här ute finns inte så mycket mera som bekräftar att kalendern faktiskt insisterar att det är vår.

Stegtävling
Ett mycket säkert vårtecken - som inte har något med varken natur, temperatur eller (vår-)trötthet att göra - är stegtävlingen, som hela 60 personer på mitt jobb har anmält sig till. Rekord!!! Har förstått att det blir ett "elitlag" (för att inte demoralisera de vanliga "dödliga") och ytterligare fem lag à 10 personer.

Klapp - klapp - klapp
Paketen med alla underlag och det allra viktigaste - stegräknaren - delades ut till alla deltagare idag. Inger S - vår oumbärliga vaktis - "gick in" = kalibrerade mätarna åt dom som inte är så tekniskt begåvade = civilingenjörer... och det var några stycken :-). Korridoren utanför mitt rum är lång - mycket lång - så jag hörde ett flitigt klappande under större delen av eftermiddagen. Med andra ord så satte jag framför datorn med ett leende på läpparna även idag.

PS. Ett hett tips från kollegan Anders: Kolla in lite "gangbang" hos Tammy (vår- och andra känslor utlovas!)
Och nej, jag är inte med i stegtävlingen, jag coachar kollegan Håkan igen. Ni vet han som vann ifjol :-) DS

4 kommentarer:

Olga T sa...

Ok, tänkte just frågat om inte du var med men så kom svaret på slutet. Hammarby vann idag du! Men jag tänkte på det borde inte du heja på Bromma Pojkarna BP :)

Mrs Bettan sa...

Apropå trädgård. Du skulle se vår nu. Allt (nästan) är uppgrävt oh står i krukor eftersom vi ska byt ut vår mur. Hoppas att alla växter klarar sej.
Kram MrsBettan

Lissen sa...

Blir nu nyfiken varför du inte är med i stegtävlingen? Redan topptränad? Tycker ej om kollektiva jippon?
Tror det är lika kallt hos er som hos oss. Idag lite hutterväder.
Ha en bra dag!

Ps Ellas Inspiration Ds

Ulrica sa...

En stegtävling. Det kanske skulle vara något... jag traskar ju en hel del om dagarna, med kameran eller hunden:)