onsdag 8 april 2009

Farbror Sid och "Veckans tavla"

Farbror Sid
Det finns saker som förvånar mig - mycket.
När man får en "award" av någon man "känner" ute i bloggvärlden så är det okay. Ganska kul till och med, trots att jag sällan "vidarebefordrar" awarden enligt oskrivna regler, sorry!!!
Om jag däremot får en utmärkelse av någon som aldrig kommenterat min blogg, som jag inte har en susning om vem han/hon är – ja då blir jag så genuint nyfiken eller kanske en smula misstänksam.
Fick nämligen en "Splash Award" av Farbror Sid. Och vem är det??????

För att bli "splashad" måste bloggen vara:
Förförisk, lockande, lustig, underhållande, förtrollande, imponerande och inspirerande.

Så långt kan jag ju hålla med ;-)

Kollade såklart upp killen (ja det var en kille) och efter några minuters googlande fick jag fram följande (rätt eller fel ??? ;-)

- född sent 1940-tal, början på 1950-talet (helt okay, rätt "vintage")
- gillar allt som är retro/vintage – bilar, motorcyklar, affischer med mera (kul!!!)
- följer vintage- och fotobloggar (jag diggar (vissa) fotobloggar)
- har en egen (snygg) hemsida

"So far so good"…

... tills det damp ner kommentar nummer två på lika många dagar till mitt senaste inlägg:

"Ursäkta BP... inte för jag vill verka tjatig, men klicka dig till min blogg så väntar något på dig."
Skickat den 7 april 2009 21:04


Vad säger Sherlock eller ni?!!!!

Bilden jag laddat upp har inget med inlägget att göra. Den var en mycket vacker påskpresent av kollegan Anders, som har förstått att jag inte är så förtjust i påskliljor, då dom luktar som dom ser ut efter två dagar;-)

PS. Succéstoryn om "Precis som du vill" fortsatte idag. Tottes 5-åriga dotter Ellies målning hade utsetts till "Veckans tavla" på hennes dagis. En liten, söt copycat unge som uppenbarligen tog intryck av den fina tavlan som hennes föräldrar hängde upp på vardagsrumsväggen kvällen innan. Här finns det hopp! Återväxten av konstnärer ser mycket lovande ut. DS

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl aldrig fel att ha hemliga beundrare... av bloggen alltstå. ;-)

Att det blev två kommentarer var att jag inte trodde du såg den första då den kanske kom lite i skymundan...

anne sa...

WoW! Du har visst gjort rätta sortens intryck där för att få en så trevlig utmärkelse! Grattis!

Memma är inte slemmigt, utan som en rejält fast pudding, du kan säkert hitta i välsorterade matbutiker. Strösocker och ovispad grädde till blir mums! Men du, ät inte för mycket, då blir du nog sittandes på toa hela helgen! :)

Lissen sa...

Tycker det är riktigt roligt att komma in till dej här BP.
Blir lite avis skulle också vilja ha en hemlig beundrare!!!!!
Fin teckning fick du också.
Ha en skön påsk

Ulrica sa...

Nu får du allt kolla in Farbror Sid lite närmare ;)

Herta sa...

Ja visst gör folk konstig val vad det gäller resor, Spanien i solsken och värme elelr Årefjällen med strålande sol och chans att komma hem totalt brunbränd. Vilka val!