söndag 5 april 2009

Fotouppdrag nr 8: Morgonstund


Då jakten på guldtänder inte gav något resultat igår får bilden på "Sideshow Bob" (The Simpsons) duga. Gick upp klockan 11:30 imorse, och var väl medveten att jag då hade 30 minuter på mig att ta ett foto innan "eftermiddagen". Stod med en stark kopp kaffe i handen vid balkongdörren och tittade på "Sideshow Bob" som är en Twister (Aeschynanthus) och är nio månader gammal. "Sideshow Bob" har aldrig blommat förr och den förgyllde min sena morgonstund.

PS. Blommans vilda växt påminde min man om den elaka Sideshow Bobs hår så han gav honom detta passande namn. Inte så konstigt
:-). DS

16 kommentarer:

Lena sa...

Där finns helt klart likheter :)

Ha en fin söndag, kram

Sommarträdgården sa...

Den är helt ny för mig,aldrig träffat på förut.Verkar lite annorlund med sina vridna blad.Ha det bra!

Ulrica sa...

11.30!!!! Herremingud och skapare (vad f*n nu han har med saken att göra) Det är typ 10 år sedan jag sov så länge och nu kommer jag inte ihåg hur man gör, eller min kropp kommer inte ihåg. Det är sorgligt ska du veta....

Men blomman var coool och nu fick viposs ju en morgonstund.... eller din morgonstund typ vid lunchtid... nä, jag är inte avis.

Kolla in Maria i Senna - jag tycker hennes tolkning var dökul. Och Mickes är enkel och snygg. Sen är ju inte risken finns dum...

ha det!

anne sa...

Jag har något till dig på min blogg...!

anemonen sa...

Jättefint bidrag. Jag tror aldrig jag har sett den växten förr. Vacker är den trot er namn på den.

Lissen sa...

Hihi, du är för rolig du! Din blomma blommar säkert bara för att den fått ett namn och känner sig lite bekräftad! Hoppas din dag varit bra Beate

Maria Thorbjörnsson sa...

Monsterblomma av något slag-förgyller morgonen verkligen;O
Må så gått---Maria

Olga T sa...

Morgonstund?? Kanske blev temat lite hajpat tidigare i veckan? Det kommer nog ett tema som passar dej bättre typ "lunchdags" eller så....
Skämt å sido, gillar ditt inlägg ändå! Nu såg jag att du heter Beate, vilket vackert namn!! Jag som associerat till British Petrolium (BP). Kommer du ihåg deras gröna logga? Ha det gott!! :)

Olga T sa...

Kul förresten att du googlat på Ätran. Jag bor vid Ätrans mynning så då vet du väl vilken orten är!

anne sa...

Kul att era krukväxter har namn!

Nää..Jag håller med om att kvarg smakar urk, men jag antar att uppblandat med vispgrädde blir det en helt annan sak. Jag har nu ingen specialform för pasha, men kanske kan man ha det i en skål och få det att släppa genom att doppa i varmt vatten. Hur som, så måste man planera tillverkandet efter som droppandet ser ut att ta en natt (eller 6-8 timmar får man anta).

Malin B sa...

Din man har samma storlek som två av mina kusiner och morbror!
Lite kuriosa så där bara...
Jag har en konstig fixidé förresten, ska jag berätta?
Jag tycker att det är en "skön känsla" att stå brevid någon som är längre än mig! ;)
På mitt förra jobb hade vi en lång kille och han skrattade alltid lite förundrat när jag kom och frågade om jag kunde få stå brevid honom en stund. ;)

anne sa...

Det är stundtals så illa med min fobi att jag knappt klarar av att skriva vad det rör sig om, men om jag skriver med mycket, mycket små bokstäver samtidigt som jag viskar till dig så kanske det går: o-r-m

Kotteby sa...

Jag är numera Dr. Korv!

=)

Photos by Storm sa...

Nja, kanske ser jag en likhet/Lis

Daniel sa...

Men det e ju Daniels frilla!

Fotsteg i Rabatten sa...

Det förstår jag då. Den där är svårblommad.