söndag 26 april 2009

Horisontalläge


Det var tänkt att jag skulle jaga skuggor idag. Vid cirka klockan 16:00 kom jag på att det är lite svårt att ta "dekorativa skuggor" från det intagna horisontalläget i solstolen på balkongen, speciellt då moln dök upp på himlen. Är dock en mycket flexibel person och har nu skjutit fram projektet tills imorgon. Hoppas bara solen skiner :-).

Två fynd till
Visade ju ett fint verk av Eva Söderberg på bloggen igår. Hon var en av tre konstnärer som fastnade lite extra på näthinnan igår då kompisen M-J och jag åkte runt på Sollentunas konstrunda.

Carina Hasselhuhn
Carina är en annan konstnär som överraskade med bland annat denna keramik-totem som är cirka 1,80 hög. Ganske coolt tycker jag!







Otilia Madera
Otilia var nog den största överraskningen. Hennes glada färger, värme och otroliga glädje gjorde att jag "tjingade" henne direkt till nästa års vernissage på mitt jobb. Två smakprover på hennes akrylmålningar ser ni överst och till vänster.

4 kommentarer:

Ulrica sa...

Horisontalläge för mig också... jaga skuggor får bli en annan dag eller inte alls:) Men du jag gillade Otilia Madera skarp om det är hennes verk till vänster bredvid texten? Du har mycket go smak:)

Anonym sa...

Den bästa solbrännan får man när man är ute och jobbar i trädgår'n. Nytta och nöje på samma gång.
Men jag missade i alla fall att fota dagens underliga tåg.
/Olle

Olga T sa...

På golfbanan blir man också brun så småningom för idag är jag illröd!! En Otilia hade jag gott kunnat tänkt mej speciellt den lilla med alla husen på!!

Daniel sa...

En fröjd för ögat!