söndag 19 april 2009

Motljus (utan motvind)


Nytt fototema på "Helgen i fokus" den här gången är temat "Motljus". Gillar fotografier i motljus, de blir ofta spännande och lite mystiska tycker jag.

Lördag
Började min vandring på innergården med vårstädning "i fokus" (se gårdagens inlägg), plåtade några träd (som ligger en månad efter i sin naturliga utveckling) rakt in i solen. Mmmmhhhhhh...

Söndag
Temperaturen hade pallat upp sig till hela 11 plusgrader - på termometern alltså. Väl utomhus blåste det "spikstorm" och det kändes som 11 minus. Alldeles för kallt för att fota tycker jag.

Inomhus
Förflyttade mig till behagliga 18-grader-varma-året-om-Täby-Centrum och vips... mina stelfrusna finger tinade upp och jag fick "min" bild. Ja fick och fick, plåtade den ju alldeles själv. Är mycket nöjd med den (mannen också, för det är han som valde den bland bilderna jag visade).
Fotot föreställer glastaket i nya delen av Täby Centrum tagit klockan 16:30 idag. Solen är fortfarande uppe och bäst av allt... det blåste inte :-)

12 kommentarer:

Olga T sa...

Mycket vackert ljus och djup i bilden!

Malin B sa...

Å, vet du! Min son skulle älska att ha dig som målvaktstränare!!! =) Kom hit meddetsamma!
För honom är fotboll också blodigt allvar.
En gång tränade min svåger knattarna, efter den lektionen hade halva laget slutat. ;) "VEM var det som tränade dem?" Så sa de en massa mindre fördelaktiga saker. ;) Två gillade det passet skarpt, min son och en kompis. De spelar än - förstås.

Lissen sa...

Motljus är speciellt vackert, som här hos dej! Djupt och intensivt ljus! Min motljus bild kommer imorgon. Jag har redan haft 2 inlägg idag. Måste vänta annnars kan man ju tro att jag är "databeroende" hihi.
Avslöjar dock.... tada...
att det blir ett kors på en stolpe!

Ha en skön kväll

Mrs Bettan sa...

Bra val av mannen. Klart häftigt foto du tagit.
Kramar MrsBettan

Amanda sa...

Rymd och ljus ett vackert foto. Jag höll mig utomhus, det var lite blåsigt och kallt. /Amanda

Malin B sa...

Min chef bjuder aldrig på tårta. Ska inte skriva "för att Bolton aldrig vinner", skälet är det att han inte gillar "sötslisk".
Så alla de där tårtorna fick jag ta hem! Vi fick äta i flera dagar. ;)
På tal om 3/4-byxor så är de perfekta. Inte så varma när det är varmt och inte för kalla när det hux flux blir lite svalare.

Helgen i Focus sa...

Jag gillar din bild. Det är en sådan där som får en att dras utåt. Trots att man är innanför. ;)

Ulrica sa...

Vilken fin motljusbild du visar. Skön att titta på.

Jo Edwin är två och kladdar massor:) och hans föräldrar bryr sig inte alls... vi är lite olika de och jag...

Det bidde ingen bild till uppdraget. Jag har inte hunnit denna helg men kanske jag får till något under veckan. Kollade Rabarbersbilden med lövet i motljus. Den är riktigt snygg.

Men jag gillar din nästan mer. Inne men ändå ute, rymden i bilden och suget ut....

anne sa...

Så läckert taket var!

Daniel sa...

Så du städat å e aktiv.

Kommer gärna på middag!

Lena sa...

Haha..kul att få se ett tak...du vet jag är stel opererad i nacken så jag brukar inte se taken så bra :)

Absolut vackert ljus...motljus är spännande :)

Ha en fin kväll, kram

anne sa...

Hungriga busschaffisar är dåliga busschaffisar! :)