söndag 12 april 2009

(Påsk-)helgen i Fokus


Här har vi efterträdaren till Bilduppdraget: Nature Footstep med tema "Påsk". Ett jätte trevligt initiativ tycker jag.

Hönan Agda landar med fallskärm
Medan påskkärringar använder sig av kvasten för att ta sig till Blåkulla, använder sig hönan - vi kan kalla henne för Agda - av en fallskärm för att landa mitt i Täby centrum. Agdas ansiktsuttryck är ju lagom "engagerat" för hon vet ju att från och med nu gäller det att värpa ägg på löpande band. Bilden är tagen i fredags så jag utgår ifrån att Agda gjort sitt jobb och nu ligger i solstol och vilar.

PS. Just det! Ska göra som Agda nu och omedelbart förflytta mig till balkongen där solstol och deckare väntar. Å då har jag inte värpt alls under helgen ;-) DS

12 kommentarer:

Nettan sa...

Ha ha !
Du e rolig du !

Hoppas du får en skön dag i solstolen och boken.

kram

Maria Thorbjörnsson sa...

Jo både Käringar och Hönor får väl vila lite nu--Maria--

Lissen sa...

Skulle man behöva värpa för jämnan skulle man nog dra sin kos!
Vad härrligt det låter att ligga där i solstolen och få lite lagom spänning av boken!

Vad bra att jag fick en förklaring av äggvagnen, hihi! Det såg ju hur pillrigt som helst ut att få till det! Du är kul du!
Tack för din goa kommentar!!!
Ha det så gott min vän!

Ulrica sa...

Hahah! Det här kan jag tänka mig är påsk i din smak. Själv ska jag varaväldigt sparsmakad....

Olga T sa...

:) Hoppas verkligen hon får vila från det där dinglandet! Kul installation!

anemonen sa...

Häftigt bidrag:D

Anonym sa...

Underbar bild. Den var verkligen häftig =)

anne sa...

Om du inte värpt då har du heller inte kacklat kanske? ;)

Inte säger jag upp bekantskaper på sådana grunder, och snart nog är det en annan säsong och då blir det en ny variant! Det gäller att experimentera och se vad som händer!

Malin B sa...

Det är värre för grisarna till jul, de skulle säkert vara glada om de "bara" behövde värpa istället för att bli slaktade!!!

Vantarna i min blogg har min dotter precis kommit hem med ifrån slöjden. =)
(Det var bild på hennes postlåda för ett tag sedan, så det var det jag "återsyftade" på där i texten.)

Fotsteg i Rabatten sa...

hihi, en höna som kommer i fallskärm. Verkligen cool.

NatureFootstep sa...

Fick du sällskap av Agda på balkongen??

Amanda sa...

Fallskärmar har jag hört talas om, och trodde det rörde sig om pengar, hi hi, kul höna. /Amanda