måndag 6 april 2009

Prickig konst

Det är inte Andy Warhol som har inspirerat mig att lämna in tre prickiga "saker" till Fototriss (som jag följt länge men inte vågat delta i) utan Ulricas roliga bananer som hade varit ett utmärkt alternativ till Postens nya frimärksserie.
Prickiga häftstift: en tavla gjord av 20-åriga konstnären Sandra Steen. Den hänger i vårt badrum (!). Föredrar den framför spegelbilden som möter mig på morgonen.

Prickig 486 processor: den sitter på en kylfläns i en av mina egna datortavlor. Tavlan hänger på en vägg bredvid badrummet dit jag flyttar mig i snigelfart varje morgon (och kväll).

Gröna och röda prickar: Intresserad av en tavla!!! Reservera den (grön "plupp"); vill ni köpa en sätt en röd "plupp" bredvid.

PS. Är inget fotoproffs som ni därute, men med tanke på att min blogg heter "Konst eller konstigt" så förstår ni säkert varför jag var tvungen :-) att lägga upp min prickiga konst. Tack Ulrica för både bananskratt och pricksökning på mina väggar här hemma.
Förresten: Tack Anne för awarden!!!DS.

12 kommentarer:

Ninni sa...

Härligt prickigt bidrag! Den första tavlan med de prickiga häftstiften skulle jag också vilja ha! Jätteläcker!Din egen tavla gillar jag också. Röda pluppar på bägge fast det beror förstås på priset;)

Malin B sa...

...och ingen av prickarna på översta tavlan är en FOTBOLL.
DET är konstigt tycker jag! ;)
Snigeltavlan skulle jag kunna sätta en rund prick på om jag hade "köpa-rolighets-pengar".
Kanske hänger det i hop med att jag hade "Lilla snigel" som en av mina favoritsånger när jag var liten och söt? ;)

Lissen sa...

Du platsar mer än väl! Att komma in här piggar upp mej (inte prickar upp, hihi)
Häftstiftstavlan = häftig
Snigeln= Kul
Köpa konst pricar = sällan för mej.
Ha en skön kväll!

Ulrica sa...

Åhh vad roligt att jag inspirerat dig till denna prickiga kavalkad... Gillar dina tavlor skarpt, glest mellan konstverken hemma tyvärr. Kanske därför jag fotar så frenetiskt.

Och jag tycker också det var lite väl tidigt att ta ledigt från fotouppdraget. Både vår och sommar. Lämnade en kommentar.

Syns!

Lissen sa...

Ojdå, precis när vi hade börjat komma igång, eller hur!
Vad förvånad jag blir!!!!!!
Men kul att jag hittade till din sida iallafall!

Malin B sa...

Ordningen är återställd, fotbollsspelaren har kommit hem och slängt fullt med tvätt i korgen, lillasyster ska strax duscha så nu kan jag tvätta i natt. Yhiooo! ;)
(Fast jag kan bekänna, passade på att köra termobyxor förut, de hoppas jag verkligen att vi inte ska behöva mera på den här sidan midsommar.)

Fotsteg i Rabatten sa...

sådana där häftstift har jag aldrig sett förut. fast jag har förståss inte behövt några. Såg trevlige ut i alal fall.

NatureFootstep sa...

Att sådana vardagliga ting kan se så bra ut.

Anonym sa...

En utmärkelse till dig väntar på min blogg...!

Olga T sa...

Kul att du vågade dej på Fototriss! Det gjorde du bra!
Ha det!

Tesstamente sa...

Vilka tuffa tavlor du har!! Jag kan tänka mig att ditt hem är väldigt uttrycksfullt!

Imorgon kör jag en tävling för att fira 3 månader av Tesstamentet och för att tacka för alla goa kommentarer och visat intresse. Hoppas du deltar:-)

anne sa...

Häftstifttavlan var läcker! Den skulle jag kunna ha hemma!