onsdag 29 april 2009

Skilsmässa

Efter ett lyckligt äktenskap med Bredbandsbolaget som varade i drygt sju år verkar skilsmässan nu vara ett faktum.
Annledningen till detta är att HSB förordrar tvångsgifte med en annan internetleverantör. Datum för vigseln är satt till den 1 maj 2009. Prövotiden: 1 april till 30 april i år = olika driftstörningar under denna period.
Igår kväll var jag/vi avskuren från cybervärlden från och med klockan 19 = inget inlägg, ingen bloggrunda, ingen tillgång till mejl. Känner mig funktionshindrad.
Långhelgen väntar och jag bävar inför vigseln med den nya leverantören. Som tur är är det Valborg... och jag är på extremt lättantändlig humör kan jag säga ;-)

PS. Gillar inte att blogga på jobbet. Det här korta inlägget får bli ett undantag. Om ni inte får ett livstecken av mig under helgen så vet ni varför. Ska i alla fall gå till cyberdoktorn under lunchen och be om ett recept mot bloggabstinens. Sedan ska jag kolla upp om cyber-tvångsgifte verkligen är lagligt i Sverige. DS

4 kommentarer:

Malin B sa...

Här är det eldningsförbud så ingen risk för antändning! ;)
Du, jag förstår din frustration - man blir ju helt inlåst/instängd när man inte kan komma ut på internet som man vill.
Hos mig beror det ju oftast på att det är ockuperat vid datorn... Fniss.
Jag önskar förstås lycka till i det nya äktenskapet!

S o F sa...

Det är ju får j...ligt att det ska få finnas tvångsgifte. ;)

"Man vet vad man har..."

Önskar dig en riktigt fin och skön långhelg!!

anne sa...

Jag undrade just vart du tagit vägen! Bangat som många andra blev min oro! Hoppas det arrangerade äktenskapet utfaller bättre än förväntat, ibland händer det oväntade vet du! :)

Olga T sa...

Blogga på jobbet ska man undvika!