fredag 10 april 2009

Våren är här

Nu är det bekräftat: våren är här - definitivt. Hur kan jag då vara så säker på att denna årstid verkligen har anlänt till Stockholm med omnejd:






- Hittade en hel drös av blåsippor (tror jag) vid en vägkant i Vaxholm
- Stockholm ligger öde, Täby likaså. Alla två- och fyrbenta kreatur verkar ha lämnat huvudstaden och förflyttat sig till - just det - Vaxholm.
- Det säkraste vårtecknet är dock HD- (Harley Davidson) knuttarna som anlänt till hoj-metropolen Vaxholm. De vrålade så som bara HD-hojar kan göra. Ägarna intog hela torget, planterade sig hos Winbergs restaurang som bara var "halvöppet" och beställde fettsnåla hamburgare.
Ja våren är här, inte den minsta tvekan.

PS. Som ni ser styrde vi också kosan (en fyrhjulig sådan) till Vaxholm. Vi beställde Fish 'n chips och en öl hos favokrogen Winbergs och förundrades över att vi inte var ensamma ;-) DS

9 kommentarer:

anne sa...

Nog är motorcyklarna att riktigt vårtecken! Härom dagen var det en som skrämde slaget på oss när han plötsligt körde om oss på E4:an, smög bara upp bakom och drog så bara om.

Ulrica sa...

Vilken underbar utflykt. Länge sedan jag var i Vaxholm - och störtskönt att du inte tänker på badsäsongen.... möts vi i vassen eller:)

Anonym sa...

Ser smarrigt ut... ha en fortsatt skön påskhelg.

Olga T sa...

Ja nu är våren här!

Malin B sa...

Okej, jag ser lite illa men jag tror att du skulle behöva komma hit och gå en promenad med mig. Då skulle jag visa dig blåsippor! ;)
Jag tror att du har sett Scilla.
Men inget ont om denna lilla söta blomma! =)
Wops! Inget Malininlägg i går. Tiden rann ifrån mig. Jag var på bortamatch 10 mil bort i går och var så innerligt kissnödig. Tänkte blogga om det men det skulle bli ett sådant "pissigt" inlägg... Hm... Därför avstod jag.
Långfredagen var inte det minsta lång hos mig alltså.

Daniel sa...

Oj om man fick gasa iväg på den hojen... wow!

Lena sa...

Wow läckert med HD, då är det vår, helt klart! :D

Önskar dig en riktigt fin påskafton, kram

MaMalena sa...

Jag tror inte heller att det var blåsippor. Jag tror det var vårstjärnor (som ser ut som scilla) Kolla in det här inlägget så förstår du att det där med vårblommor inte är lätt! :)http://mammamumrik.wordpress.com/2009/04/12/att-skilja-pa-scilla/

Anonym sa...

varfor inte:)