fredag 19 juni 2009

Konstigt "midsomrigt"


Midsommar är väl det "svenskaste" man kan fira i vårt avlånga land. Är dock litet för gammal för att hoppa runt midsommarstången som stora grodor. Koackackack, koackackack, koackackackackaaaa... men...

På jakt
... jag var däremot på jakt efter en midsommarbild som inte visar en stång (med eller utan grodor). Är ju en tävlingsmänniska och alla fotoutmaningar därute måste man ju anta, eller hur;-) Laddar upp midsommardagens fångst nummer ett ovan. Chansen att vinna någon tävling med den är obefintlig, men jag gillar bilden. Gardering med paraply till och med.

Kamp mot klockan
Vill gärna visa er några foton till om hur vi spenderade eftermiddagen. Jag lovar att det blev stångens kamp mot väderklockan:
Klockan 15:00: sitter penschisarna på långbänk
Klockan 15:10: stången byggs på febrilt med hotande moln i bakgrunden






Klockan 15:30: språngmarsch hem, kollar aldrig resningen av stången i Centralparken i Täby. Tur var väl det med tanke på vad som visas på nästa bild:
Klockan 16:00: regnskur sett från en skyddande balkong.







Nu väntar midsommarmiddagen bestående av dill- och vitlöksgravad strömming (gårdagens kap på Restaurang Station) samt en pastasallad med gravad lax. Ett glas vin till och som efterrätt serveras Mövenpicks Tiramisu-glass med jordgubbar.

PS: Glöm inte min "midsomriga" namntävling nu :-). Krabaten ska döpas! DS

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ska jag "hämnas" på dej för din förutfattade mening om min påstådda förutfattde mening om tjejer och deras hjärnvindlingar. För nu visar du ännu en gång att du har egna förutfattade meningar om pensionärer ("penschisarna"). Nej, i varje fall här i Järbo sitter dom inte på bänken och låter andra sköta jobbet eller majstångsresningen. Etc.
/Olle

anne sa...

Det famms en skvätt kvar i påsen!!! :)

Jess sa...

Jag gillade bilden på penschisarna!
Här var det också midsommar i vanlig reklamanda, regn, sol, regn ,sol...
Ha det bra! Jess

S o F sa...

Hallå där!

Funderar på den där lille gullige röde "personen" på tavlan...

Vill så gärna hitta ett mysigt och intelligent namn på krabaten, men det är svårt att vara smart på beställning (och annars också) ;).

Ha det gott "där uppe"!

(håll ut - snart är det måndag och ny arbetsvecka för många, så då kommer det fina vädret)