fredag 10 juli 2009

En bra början på semestern


Sista arbetsdagen inför stundande tre veckors semester bjöd på två rejäla överraskningar:
1. Solen tittade fram för första gången på drygt en vecka
2. Min suveräna chef Mats.

Punkt ett behöver inga ytterligare förklaringar, däremot vill jag gärna "skryta" lite om min boss.
Mats har nämligen alltid de senaste tekniska prylarna. Så sent som i förrgår visade han upp en liten robot som ser ut och agerar som en människa. Ja den applåderade också, mycket mänskligt alltså. Roboten är en android, vilket också råkar vara Googles eget operativsystem för mobiltelefoner.
Inför semestern i "Radde-land" frågade jag Mats om han inte hade en laptop (med inbyggt WIFI) som jag skulle kunna få låna. Tänkte det vore roligt att skriva några inlägg om våra äventyr de närmaste veckorna. Hans svar var lite svävande:

- Hmmmhh, jo kanske.

Mats på bordet
När jag kom in på mitt rum på jobbet imorse stod "han" på bordet. Inte bossen alltså utan en bärbar dator (som jag omedelbart döpte till Mats), klappat och klart med allt en bloggare kan sukta efter.
1 000 tack chefen!!! Så himla schysst!!!

Semestern kan börja
Dessutom fick jag många tips på olika ställen i "Radde-land" från IT-kompisen med samma namn som landet ;-). Med andra ord är vi väl (ut-)rustade för en lyckad semester. Solen är också beställd. Frågan är om den levereras i tid. Bilden jag laddar upp visar hur glad jag är över semester och Mats :-)

PS. Dagens Google loggo är den bästa på länge tycker jag. Den hedrar Nikola Tesla, som ni kan läsa mer om här.

11 kommentarer:

Woopsidaisy sa...

Ja han var ju helt suverän... I spelet "Ratchet & Clank" har dom ett ascoolt vapen som heter Tesla-Claw.

Jess sa...

Vad härligt att solen tittade fram hos er också! Nu i kväll slutade det faktiskt att regna här, får väl se hur det blir i morgon!
Ha nu en superhärlig semester!!!

Per-Anders sa...

Finns det inte anledning att bli lite oroad när ens chef visar en robot som ser ut som en människa och dessutom apploderar.

Verkar spännande med Radde-land. Vad ska du göra där?

Anonym sa...

ramlade in på din coola blogg! kommer tillbaks!

agneta från österlen

Lissen sa...

Vilken härlig chef,nu får jag ju följa dej på äventyr i soliga(?) Polen!
Här har varit urgrått och regn mest hela dagen! Haft på mej regnställ, keps och huva. Visst låter det snyggt,l!

Ha det bara bäst nu Beate på semestern!!!!!

Malin B sa...

Tänker faktiskt lite på dig varje gång jag går in på Google! ;)
I dag fick jag för mig att det var någon som tröttnat på åskblixtar och skulle snurra bort dem. =)

Vilken chef, jag som trodde att jag inte skulle höra något från dig på många veckor. Så hälsa chefen och tacka från Malin! ;)

Olga T sa...

På semester med Mats då:)
Vad säger maken om det?

Jess sa...

Lovar att tipsa dig om jag får höra något smart insider tips! =)

Ulrica sa...

Vilket fantastiskt jobb du har:) Bra chef - och dina arbetskamrater som du skriver så gott om verkar kanon. Men så kanske det är du:) Som är en kul prick och får andra att må bra? Ja, så är det naturligtvis. Ha en fantastiskt skön semester... Kram Ulrica

Ulrica sa...

Nja... leken heter väl sten, sax, påse :) Stenen tar saxen, saxen tar påsen, och påsen tar stenen.

anne sa...

Fick du en bärbar av chefen!?!?!?