söndag 25 oktober 2009

Namntävling


Nu är det äntligen dags för den annonserade namntävlingen som jag "arrangerar" tillsammans med konstnären Simon Roderick.

"Quit standing in the shade"
Simon har döpt tavlan till "Quit standing in the shade" - "Sluta stå i skuggan" alltså. Ni ska döpa figuren som ska lämna skuggan.

Regler
1. Max två internationellt gångbara (inga Håkans eller Åsas med andra ord;-)) namn per bloggare.
2. Ni går in på Simons blogg och kollar en "närbild" av den härliga figuren (självklart får ni gärna lämna en kommentar).
3. Ni har till på onsdag den 28 oktober på er att klura ut ett passande namn.
4. Det är Simon som väljer vinnaren (så ni kan inte skylla på mig ;-).
5. Vinnaren publiceras på torsdag.
6. Och jag är inte med i tävlingen booohooo ;-)

Pris
En tävling måste ju ha ett pris eller hur!!! Det är Simon själv som har bestämt att vinnaren ska få en originalteckning i stil med dom här. Det blir en "könsneutral" teckning som kommer att gillas av både tjejer och killar.

Lite bonusinfo
Ni som följer min blogg känner säkerligen igen 25-åriga Simon (jag har ju skrivit bloggmeter om honom). Dessutom hade jag en namntävling med en av hans tavlor i juni i år. Vill ni minnas här.

Lycka till!!!

26 kommentarer:

Olga T sa...

Mitt namn förslag : Shy

Hon står så vacker och tveksam "still in the shadow". Varför står hon fortfarande i skuggan? Jo, hon är tveksam och hon är blyg. That´s why she´s called Shy.

S o F sa...

Du är inte alls konstig för att du tycker att andra delen av mitt inlägg är lite just...konstigt. :)

Låt mig säga så här:
Är du medveten om att du har en röst i ditt huvud?
Om du är det, så är ditt inre (sanna) jag, den medvetenhet som lägger märke till rösten i huvudet.Alltså det som lägger märke till egot.

Ha, ha! Detta var ju menat som en liten förklaring som skulle underlätta förståelsen av att vara medveten - men jag är tveksam om det blev till hjälp.

Varma regniga hälsningar!

PS. Jag skulle så gärna vilja komma på nåt riktigt fyndigt namn till den där lilla röda figuren på tavlan - men jag kommer inte på ett endaste litet förslag. DS.

Olga T sa...

Namnförslag 2: Bravy-Shy

Eftersom denna söta varelse, har du sett hennes ögon? , faktiskt ska sluta stå i skuggan så gav jag henne nu ett dubbelnamn. Hon ska ut ur skuggan, men hennes tveksamhet och blyghet tillhör hennes personlighet, den finns kvar med hon har mod nu att sluta stå i skuggan.

Behöver jag tillägga att jag inte kom iväg till huvudstaden, därför har jag tid att blogga.....

Egoinas mamma sa...

Jag står nog över namn-tävligen.. :D
Sv: Det är husmansskost jag vill ha, men de i årgangerna jag är ute efter så verkar rätten antingen ha haft dåliga ingredienser från början eller så har maten blivit full av bakterier på vägen.. ;D

Jess sa...

Jag kör mitt gamla namnförslag som jag tyckte var bra förra gången. Lone-lee , efter engelskans lonely för att hon ser ensam ut där i skuggan.

Malin B sa...

Jag tycker att den lilla figuren ser ut att heta Allvar. =)
Internationellt gångbart. Kära tid, man heter väl ändå vad man heter. Malin går överallt i alla väder. =)

Malin som aldrig har serverat pannacotta mer än en gång och då var det gjort på pulver. ;)

"Barn älskar Ekströms" - det har jag hört på reklamen. ;)

Lissen sa...

Klart jag är med och tävlar. Har vait in till Simon och tittat. Men kommentaren får komma sedan, klickade så snabbt.
Tur jag har på mej någon dag. Måste fundera, inte för attdet hjälper ibland. Men vill tro det!
Kram och godnatt!

Gun sa...

Jag måste fundera lite på namnet. Han verkar jätteduktig iaf. Jag är lite avundsjuk också. Jag vill också vara en "riktig" konstnär:)

Per-Anders sa...

Mitt förslag är: Red Head

Har suttit och tittat på målningen en stund. Figuren ser olycklig och övergiven ut. Nånting i kaoset i bakgrunden har gjort honom/henne fullständigt utelämnad. Hon/han verkar behöva någon som tar hand om sig.

Anonym sa...

Mjoss.
(Skulle vara Mjåss egentligen och kan Häagen-Daz ha ett ä och vara internationella så kan kanske ett å få vara med.)
Oktoberhälsningar,
Yvonne

Anonym sa...

Det lilla livet är döpt till Gerthrude. Hennes vänner kallar henne Nessie.
/Mats

anne sa...

Måste klura ordentligt...

Lissen sa...

Mitt ena förslag blir:
The show must go on

Förslag två:
I see things differently

Japp, det var mina förslag.
Nu håller jag tummarna!

Anonym sa...

Medan jag skrapade gammal målarfärg på dörrarna så kom jag på följande namn:
Yps och Homie
Så kan det gå!
/Olle

Lena sa...

Hej Beate, klart jag vill vara med och tävla :D

Ja, vad kan en sådan figur heta...hon ska alltså sluta stå i skuggan och våga kliva fram i ljuset.

Mina två förslag blir:

Miss Candela (Candela betyder ljuskälla på Italienska) Tyckte det skulle passa, hon är en röd ljuskälla ni en mörk "värld" iaf i en mörk tavla :)

Nästa förslag blir: Fröken Annalys ;)

/Kram och ha en fin dag!

Avsändare Margareta sa...

Jag har inte hunnit kika eller det har snurrat lite med olika arbeten och sedan blev jag igår sittande med överföringar.

Som jag skrev tidigare är jag inte speciellt duktig på det här men jag ska fundera i morgon för då är jag hemma, det kanske behövs en promenad i friska luften för att överhuvudtaget komma på något.

Nu har jag lagt en gadget över din feedadress på bloggen på mitt skrivbord så jag ser när du skrivit något nytt =)Du kan inte smyga nu med något som jag skulle kunna missa.

Jag tänkte rensa lite och lägga fler över "mina" bloggare.
/Avsändare Margareta

Anonym sa...

HAN ska förståss heta NELSON funkar i en massa olika länder, har en massa förebilder typ Mandela, Lorden och noshörningen.
Annika

anne sa...

Inte så originellt eller kreativt, men det första som slog mig var "Red" (That 70s Show..) och det andra som slog mig var "Shae-Dee".

Nu får inte jag lämna fler förslag om jag inte lurar in dottern i det hela...

Sv. Jag ska med ett tjejgäng och hälsa på en kompis i staden i fråga, tvivlar inte för en sekund att den inte är något att ha...

Nina sa...

Tusen tack för dina jättefina kommentarer! Värmde ända ner i hjärterötterna!

Mina namnförslag -
Blue (som betyder deppig, för han/hon ser lite deppig ut)
eller Coy (som betyder blygsam, han/hon har blygsamt hållt sig i skuggan)

Dina två ovanstående inlägg var SÅ roliga!! :-D Nu kommer jag att inta sängläge med ett leende på läpparna...

Anonym sa...

Tottes förslag: Den heter Bright eller Tiger för att han är stark.

Monicas förslag är Prof, för professorn, eller Sadie, eftersom ser lite ledsen ut, dvs sad.

Det var 2 var, det måste väl gillas!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Snabbt var jag tillbaka för om du ska tordas något, utvecklas eller överhuvudtaget komma fram någonstans från skuggan du finns bakom oavsett vad det är så måste du ha tillit och för att det ska bli internatinellt gångbart så blir mitt förslag -Trust.

Vi heter ju vad som helst nuförtiden så det namnet kanske redan är upptagen eftersom jag personligen tycker det är vackert på många sätt.

Kanske kommer det ett till men nu har jag fastnat för det och ska kalla honom/henne för Trust.

/Avsändare Margareta

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Faith, är också ett vackert namn men det käns mer könsbundet för mig, ett kvinnligt namn?

Jag håller på Trust men Faith är mitt andra alternativ.

/Avsändare Margareta

Kotteby sa...

Pale
Feeble

Där har du två förslag.
=)

Maria Berg sa...

Mitt namnförslag:
Simon Says

Tanke följer från en barnramsa som sedan har blivit en film om bla en mördare. Den där lilla röda figuren skulle heltklart göra som Simon sade... där av namnet.

Maria Berg

Anders W sa...

Svårt att vara kreativ efter alla goda förslag. Här kommer i alla fall ett till - Scarabee. Några ihoprörda ord ligger bakom namnet. Jag tycker den lite hemlighetsfulla figuren ser lite "scared" ut men den måste också få finnas,"to be". Samtidigt så finns det en dold vilja som driver den igenom det dunkla, något som sticker eller sticker ut, ett "bee".

anne sa...

Så många bra förslag du fått! :)

Sv. Vad har du emot Swindon? ;)