tisdag 3 november 2009

Blandad tisdagsmeny

BPs mobil
Ni som följer bloggen vet ju hur mycket jag älskar mobiltelefoner - NOT. Använde min gammal Nokia imorse på väg till bussen. Trodde att jag hade lyckats med att göra två saker samtidigt nämligen att och att slå ett nummer på mobilen.

- Hej det är Xxxxxx, Diana.
- Hej det är BP...
- Hallo, hallooo, halloooooo, halloooooooooo


Håkans mobil
Medan jag har en gammal mobil har kollegan Håkan en dinosaurier-modell... som dessutom har... mjäll. Nu har telefonen uppenbarligen inget (synligt) hår men mjäll på insidan av "fönstret" har den haft en längre tid. Håkan kom aldrig på idén att köpa mjällschampoo, vilket är synd tycker jag. Telefonen hade blivit av med mjällproblemet samtidigt som den hade slutat att fungera = inköp av ny mobil. Som sagt önsketänkade från min sida. IT-kompisen Radde tvättade håret på mobilen imorse och den har blivit så fin och ren...Men den är fortfarande en dinosaurier.

Lunchdejt
Upprepade lunchdejten från igår med samma trevliga kille idag. Som ni förstår så är jag ganska så kräsen vem jag vill ha en lunchdejt med ;-). Era kommentarer till gårdagens inlägg fick mig att skratta gott och länge. Tyvärr kan jag inte bjuda på en bergsklättring till då jag hittade i gångvägarnas spaghetti-djungel idag. Men för att förstå gårdagens "bragd" lägger jag upp en bild på "berget". Blir ni impade nu?!

PS. Kan också lägga till att byggarbetarna som ropade efter mig igår kände (såklart) igen mig på hemvägen idag. Deras kommentarer var - ja en blandning av skratt och förmaningar - men inte tillräckligt roliga för att lägga upp på bloggen. DS

8 kommentarer:

Jess sa...

Haha igen! Du förstår vilka rövarhistorier de kommer att berätta om dig! Tack för att du visade berget! :)

Nina Xi Fotoblogg sa...

Mycket impad! Du har uppenbarligen dolda talanger, det bor en liten bergsklättrare i dig tror jag :-)

Tack för kommentaren på bilduppdraget! Denna "någon tillfrågad" hade jag tänkt fråga om du ville vara? Men eftersom jag inte hann fråga innan jag publicerade summeringen fick det bli mer diffust :-) Har du tid och lust? Du får oxå gärna skriva en återblick om de andra bidragen (som inte "vinner"), om du har lust förstås. Och har du något kul förslag på tema så får du gärna nämna det oxå. Vilka krav, va?! :-)

Kerstin sa...

Haha, ja man får sig ett gott skratt hos dig. :)
Tack för gratulationen hos mig.
Det värmde att du trodde på mig.
Ha en fin morgondag.

Daniel sa...

Du borde hålla dej till en fin telefon som e hängd på väggen som förr i tiden.

Det sparar så mycket tekniska problem

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag skulle i alla fall velat se deras miner och jag skulle ännu mer velat höra vad de sa bakom ryggen på dig, det som du inte hörde både i går och idag. =)

Nu när jag ser "ditt berg" så lovar jag att den historien kommer att sprida sig, för jag tror inte att många på väg till en lunchdate har provat det.

Två dagar och två luncher i rad? Hm, det låter oroväckande med en sådan trevlig kille bara så där.

anne sa...

Hur tusan kunde du missa att du inte hade på det där området att göra!?! ;)

Jag förstår att gubbsen hojtade efter dig idag igen!!!

Lissen sa...

Tja, jag säger bara att det bli nya lucnhdejter! Nu är du ju tjänis med fler grabbar, hihi!

Pruddan sa...

Finns ju såna där släpbara mobiler som man kan dra efter sig på en liten vagn....25 år gamla eller så..kanske kunde vara nå't när du härjar runt i byggdammet? :-)