söndag 22 november 2009

Bilduppdraget: "Drömmar"

Helgens bilduppdrag är "Drömmar", ett tema som jag har haft extremt svårt för. Maken tyckte att jag skulle fota en hög med pengar - lite svårt en söndag klockan 12:30, då bankerna har stängt ;-).
Han föreslog även en surrealistisk tolkning där moln ingick i planen - det syns inga moln ute, det är bara grått. Hans idéer inkluderade även bilar och motorcyklar. Det är bara som så att jag inte ens önskar mig sådant, än mindre drömmer om det.

Hammarby
Det fick bli den här bilden. Julkulan med Hammarby emblemen fick jag ifjol av kompisen M-J. Då jag ville ha kulan året om så gjorde jag en "vas" av den och satte i lite "blommor". Drömmen då... Ja, jag får väl drömma om att Bajen tar sig tillbaka till Allsvenskan i år, sedan kan jag drömma om SM-guldet 2001 ja ni förstår:
"All I Have to Do Is Dream" (Everly Brothers 1958).

21 kommentarer:

Olga T sa...

Ha,ha!! Tala om bra tolkning! Det har sannerligen inte varit lätta teman de här omgångarna, men desto roligare att se vad alla klurat ut. Ja, dröm om Hammarby i allsvenskan, det kommer att bli en sann dröm:)
P.S. Hade aldrig gissat att det var en julkula!

cat sa...

Ett bra sätt att göra om en kula på:)
Hammarby uppskattar säkert din dröm.

christina sa...

Ja, alla har vi våra drömmar..antingen på natten eller dagen eller både och!!

kaxi sa...

Jag tror hela laget och alla fans drömmer samma sak:) Fina blommor.

BIldgatan-Avsändare Margareta sa...

Nåja, din dröm väl en dröm men en dröm som jag kan tycka är ok. Djurgården och AIK bara hatar jag =). Hammarby låter mycket behagligare, faktiskt har jag alltid tyckt det även innan jag "träffade dig".

Nu är jag ju inte någon fotbollsfan förutom när min egen skyttekung en gång i tiden spelade mot Västerås i svenska cupen - Rubrikerna var XXXX - Real Madrid ...

Det gick som det gick och mitt X blev bara skyttekung i trean.

Jag ska heja på ditt Hammarby i fortsättningen eftersom jag inte har något lag här hemma just nu som kan vara alternativ. Förutom änglarna då blir det fajt.

Ps Nu när jag förstått att det är ett fotbollslag.

anemonen sa...

Inget lätt tema denna veckan. Men du lyckades iaf. Kul

Gun sa...

Det vr ett smart sätt att använda en julkula på. Dröm om Hammarby du. Själv struntar jag fullkomligt i vem som vinner;)

Rajson sa...

Tjusigt och kreativt jobbat.
Är ingen Bajen fan men det är helt OK ändå!

Marie sa...

En bra tolkning :-)

Veronica sa...

Så himsklansk bra tolkning, håller med om att det var en svår omgång men du fixade ju det klockrent.

PJOLTAS sa...

Fin grej! Ah, vi tar oss nog tillbaka nästa år..
=)

Jess sa...

Tycker nog att vasen kunde ha något i himmelsblått i stället, men det är ja vad jag tycker! ;)

Namn: Eva sa...

Hrm hade det stått MFF så hade jag gillat din tolkning.
Nej skämt å sido ...häftig och annorlunda presentation av dröm du har!

Heja MFF Heja MFF ;-)

/Eva

sinneskatten sa...

Det är en dröm som säkert många bara skakar på huvudet åt, själv struntar jag i vem som vinner det eller det.
Men drömmar är egna och det är det som är så fint.
Härlig drömtolkning!

Misswhatsit sa...

Gillar din kreativa tolkning av drömtemat. Det härliga är att många drömmar faktiskt går i uppfyllelse.

Tack för din kommentar hos mig

Kerstin sa...

Haha, ja det blev ju en rolig och annorlunda tolkning. Hoppas att din dröm slår in.
Ha det gott.

Mona sa...

Haha, dream on baby!! Annars tyckte jag makens idé att fota en hög med pengar var mycket kreativt.

ormbunke sa...

Ja, drömma kan man ju alltid. Anita

Photos by Storm sa...

Vad kreativ du är. En julkula som funkar året om. Jag håller tummarna för Hammarby så länge de inte kommer tillbaka och slår Kalmar FF förstås/Lis

Cumulunimbus sa...

Vilken härlig dröm - som säkerligen är någon annans mardröm. Ännu ett bevis på att drömmar är synnerligen relativa :)

Daniel sa...

Hammarby kommer att TACKA dej för en dröm som slår in!