måndag 30 november 2009

Det har slumpats för mig igen

Som ni vet brukar jag då och då vara med i fotoutmaningar/-tävlingar. Med stor framgång måste jag säga. Har kammat hem ett "hedersomnämnande" och två tredjeplatser under 2009. Helt suveränt tycker jag. Mycket var er förtjänst faktiskt!

Herr Slump
Bronsplatserna nådde jag med hjälp av min bästa vän - Herr Slump. Han och jag har ett speciellt förhållande till varandra - rent platoniskt alltså. Han älskar mig och jag medger att det är ömsesidigt. Nu har han "slumpat" mig igen.

Längtan
Den här gången tyckte Herr Slump att mitt bidrag till "Längtan" i helgens "Lördagslinsen" var värt att komma till final. Jag förstår Herr Slump, då mitt "konstiga" bidrag verkligen skiljer sig från alla andra mycket fina(re) bidrag.

Röstfiske
Jag har gjort det förut och jag gör det igen - fiskar några (bonus-)röster från er som läser min blogg. Gå in på Lördagslinsen, scrolla ner och klicka på "7 BP". Stort tack på förhand :-)

PS. Bilden jag lägger upp har faktiskt lite grand med längtan att göra. Vår (enda) adventsdekoration är enkel, snygg och man behöver inte ta fram instruktionsboken. Ja och genom fönstret kan man till och med skymta sommarmöblerna som står kvar på balkongen. Så självklart längtar även jag efter sol och värme. Inget konstigt med det - Stockholm hade 14 soltimmar under november månad. DS

11 kommentarer:

Jess sa...

Snygg juldekoration! :)
Nu har jag givetvis varit inne och röstat på dig! Håller tummarna!
Grattis till de 14 soltimmarna... om det är till någon tröst tror jag inte det var fler här!

Jess sa...

sv: Givetvis funkar önskelistan för vuxna också! :)

Olga T sa...

Grattis! Har missat det där då jag varit på vift i helgen. Ska kolla in finalisterna nu!

anne sa...

Mycket stilig, mycket vacker!

14 timmar? Är det så många..?

S o F sa...

Du är härlig!!

(speciellt när du kallar mig för inredningsproffs, allt är relativt vet vi ju)

Nu får jag nog börja se mig om, för du verkar vara på stark frammarsch. :)

Detta ser riktigt bra ut (sådana där ljuskoner i olika utföranden har jag gått och småkikat på lite) och så ett extra plus förstås för betonghäckarna.

Varma hälsningar från Västergötland, på kvällen den sista november!

PJOLTAS sa...

Jag röstade! Ja, shit...vi 08:or borde få en skattefinansierad resa till solen om det nu ska vara så här!
=)
http://pjoltas.se

Em sa...

Mysigt med all julbelysning nu i mörkret.
Sv: Janne och Robert hade nog lite annat för sig i går kväll, men de dök upp lite senare. :D

Daniel sa...

Snyggt!

Å förstås jag röstar!

Lena sa...

Hej Beate! Nu har jag röstat på ditt bidrag, lycka till :) Slumpen kan då vara bra ibland..haha

Vilken fräck julkreation ni har i fönstret! Här ligger allt i lådorna fortfarande. Eller ja, adventstakarna har vi fått upp men det är allt.

Soltimmarna har varit kassa här också. Nog längtar man efter solens strålar!

Svar: Ja Hanna är en riktig sportis. Hon är duktig på det mesta och framför allt snabb att lära sig. Hon har ju inte heller haft någon sån där extrem växtperiod som kan göra att man mister lite av kontrollen på armar och ben.

Bilen blev på backad på vår ort (Kil) så Stockholm ska inte beskyllas..haha Det räcker med bacillerna fast de kan jag å andra sidan fått från hela Sverige. Där jag var fanns det folk från hela landet.

Nu ska jag jobba lite idéellt en stund vid datorn sedan blir det soffläge. Vill bli frisk NU ;)

/Kram

Jah Hollis sa...

Ugh ja! Det har varit en hemsk november på många vis även här i södern.
Men du kan glädja dig åt en röst från mig på ditt fotobidrag. :-)

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Ja du, jag som verkligen gillar att fota har inte någonting att komma med varken slump eller någon annan placering. Inte vad jag kommer ihåg eller på något sätt har lagt på minne. Nej det är väl bara att lägga ner ... =)

14 soltimmar under november, det är nog i vår nivå om vi haft så mycket, här är det mest mörkt även om solen skulle råka visa sig under de få timmar den har chansen. Den 21:a vänder det i alla fall för då är det dags för ett stånd som vi alla längtar efter - vintersolståndet - om nu någon trodde något annat.

Grattis till dig och jag brukar göra som du skriver =) när det gäller att rösta, tror jag.

Jag har i alla fall vunnit något i veckan som jag har större nytta av. =)