onsdag 11 november 2009

Det räcker med en Post-It

Det här inlägget kunde ha handlat om
- nio tusen spenderade kronor på bilen (inklusive två bärgningar) den här månaden.
- 450 upplagda kronor för två vindrutetorkarblad (den gulliga och förvånansvärt "handy" make (otippat!) fixade de vandaliserade torkarna).
- 73 kronor för baklyset (inklusive montering).
- 500 kronor totalt för besiktning och efterditto hos Bilprovningen.
- en missat lunchdejt med en mycket trevlig kille (är rejält arg på mig själv att jag inte kollade mejlen på morgonen).

Allt om detta slipper ni. Det här inlägget handlar istället om den här mejlväxlingen:

BP!
Kram tillbaka!
Du har en unik förmåga att få andra att må bra!! /Eva


Hallo Eva!
Och vad har jag gjort nu då ;-) //BP


Du ser, du märker det inte ens.....
Jag tänkte på den lilla lappen du la på mitt skrivbord om att du jobbar hemma idag. Jag uppskattade den! /Eva


Ni ser: det behövs inte så mycket för att få en människa att må bra. Det räcker med en Post-It lapp.
Stort tack Eva. Du gjorde mig oerhört glad. Dessutom verkar du ha samma förmåga som jag :-)

14 kommentarer:

Jess sa...

Det behövs ju faktiskt inte så mycket för att glädja en annan människa!

Olga T sa...

Precis! Se så kul vi har på bloggen:)
Nu ska datorn kopplas till TV:n och streama Charlton-match

Lissen sa...

Visst är det otroligt att det är så lite, som gör hela skillnaden.
Vi måste göra det oftare.

Du gör mej glad!!!!

Ps Ska kolla länken imorgon, tack Ds

Gun sa...

Tänk så lite som behövs. En liten lapp, ett vänligt ord, en komplimang. Det kan göra en människas dag. Och man mår så bra själv av att ge det lilla extra också.
Sv: Tack! Din komplimang gjorde mig väldigt glad!:)

S o F sa...

...bara hon nu inte menade att hon blev glad för att du stannade hemma. ;)

(det där vågade jag skriva bara för att jag vet att du har humor)

Och du vet ju att du gör mig väldigt glad också!

Varma hälsningar!

Lena sa...

Ord har betydelse och att ge bort ett ord var uppenbarligen bra ;D Kul när människor talar om att de blivigt glada över något man gjort. Sånt värmer.

Bilar är dyrt! Har just fått min tillbaka, aj, aj detta kommer kosta massor!

Kram

Daniel sa...

Tänk att en lapp kan göra en så fnittrig!

Marita sa...

Så är det av det lilla obetydliga kan det komma något stort av. Man ska aldrig ignorera en god handling ju liten och obetydlig den än är. Tänk vad god världen skulle vara om alla gav små Hellolappar till varandra.

anne sa...

Det gäller ju att vi ser varandra! Med det kommer vi långt.

Sv. Åker onsdag, hem måndag. Alldeles för kort, men bättre än inget.

christina sa...

Tack!! Vad roligt att många gillade min "Konstiga" bild. Jag känner mig ärad och tar emot awarden med glädje!
Kram Christina

Nina sa...

Så sant som det är sagt, det behövs inte mkt för att göra ngn glad!
Du gör mig glad varje gång du kommenterar på min blogg och du har en förmåga att få mig att känna det som att jag faktiskt inte är helt oäven på det här med foto... :-) (eftersom jag ofta tvivlar på min förmåga)

Malin B sa...

Att ge och få små guldkorn, det ger ett guldkantat liv det!!!
Mera sådant till folket! =)

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Att ha sådana härliga arbetskamrater som märker och uppskattar det lilla, det är pricken över i på ett jobb, eller kanske nästan hela i:et.

Fast jag tror att du är det riktigt stora I:et och då blir man uppskattad.

Eftera att ha läst dina utgifter så är jag oerhört glad och tacksam över att inte någon av bilarna står i mitt namn. =) att jag sålde min.

PRuddan sa...

Nej, det är inte alltid de stora gesterna som gör avtryck!