torsdag 12 november 2009

En "damaktig" trendsättare

Gårdagens inlägg handlade om kollegan Eva. Hon är även inblandad i dagens "story". "Sorry Eva, can't help it ;-)"

Damlik
När Eva kom tillbaka efter lunch idag, tvärstannade hon framför mitt rum och började skratta. Nej hon varken asgarvade eller gapskrattade hon bara fick fram sådana ganska tysta "kluck-skratt" som aldrig ville ta slut. Efter ett tag undrade jag:

- Varför skrattar du?
- Ja, du ser så ....... damlik ut!


Visst ja, jag hade varit hos frissan under lunchen... mmmhhhhh.

Kollegan Inger Cs åsikt om den damlika looken:
- Jättefint, men jag gillar dig faktiskt bättre med lite längre hår.

Makens kommentar om den damlika frisyren:
- Allt sedan vi träffades har du då alltid haft en sällsynt förmåga att välja det sämsta av två alternativ vad gäller ditt hår.... mmmmhhhh.

Ärligt och rakt på sak. Uppskattas av den temporärt damlika.
Anm. Vad han egentligen menar är att han totalt struntar i hur mitt hår ser ut. Han älskar mig ändå. Tror jag i alla fall då han fortfarande är kvar ;-)

Trendsättare
Har ju redan berättat om "mina" digit band klockor två gånger, bland annat här. Den damlika, nyklippta varelsen verkar vara en trendsättare på sitt jobb. Helt otippat;-) Idag beställde kollegan Yvonne ytterligare fem stycken. Nu är dom nästan slut i butiken och dom ångrar sig nog att de satte ner priset från 98 till 20 kronor/styck.

10 kommentarer:

anne sa...

Har du en elegant östermalmspuffönadpage eller vad?

Sv. Jag tror inte det var på sexfotad jambisk vers...Jag bara drog till med det....

Och klänningen ska jag ha. I morgon. Antingen svänger maken förbi på väg till eller från möte eller så åker jag efter mitt frssabesök! :)

Jess sa...

Nu blir man ju lite nyfiken på frisyren!
Damlik frisyr eller inte, trendsättare är du ju i vilket fall som helst! :)

Per-Anders sa...

Vad tycker du är värst? Att ingen noterar din nya frisyr eller att folk ser den, men inte ger dig komplimanger?

Gun sa...

Stackars dig! Jag skulle bli ledsen om alla skrattade åt mig så där. Men du låter inte ledsen..kan vi inte få se frillan?

Lissen sa...

När jag går till frissan, så brukar jag säga att jag vill att frisyren ska vara, alternativt.
Sportig, busig eller frän!
Så jag förstår hur du känner det.
Men det är väl strax fixat. Tvätta håret och gör det lite ostyrigt fint!

Diplomatisk bra man du har förresten.
Natti natti

anne sa...

Ingen har skrattat än åt min frissa. Ingen har sett den... Å andra sidan är de vana, de flesta, jag kan komma därifrån och se ut på allehanda sätt! :)

Anders W sa...

Lika bra att visa "damlikheten" för alla?! Kanske ett självporträtt, foto eller målning?

S o F sa...

Hallå där!

Du ä´ la för go du!
(obs! skall uttalas med västsvensk dialekt)

Tänk att jag kunde få er att glädjas åt min kommentar om post-it-lappen. :) Kul!

...å så blev ju jag glad för att ni var glada, och för att du talade om det.

Trevlig Helg!

Olga T sa...

Ja, du är härlig du! Inte mycket verkar bita på dej. Just frisyren är ett känsligt kapitel för många, inklusive mej!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

20 kronor styck? Då vore det ju bra att beställa alla färger och speciellt damlik skulle jag ju inte bli av dem.

Jag tycker inte om att vara till frissan blir alltid för mycket uppiffat för min del. Nu har jag ett ganska tacksamt hår, behövs inte så mycket. Lite tvätt mellan varven och en hel del balsam.

Det måste vara så att han verkligen älskar dig, nu vet jag inte vad "min" skulle säga om jag gjorde något riktigt drastiskt, grönt tex.