söndag 1 november 2009

Förnedring

Detta inlägg är helt och hållet inspirerat av Gun. Läs hennes inlägg "Pinsamt" först innan ni läser vidare.
Förnedring känns... ja förnedrande. Har precis öppnat en gravöl (en neutral polsk variant som var kvar i kylskåpet efter semestern.) Om förnedringen inte släpper, så ska jag öppna en till - Norrlands Guld, också den en opartisk öl.

Bajen - Dif - AIK
Ni förstår väl eller ... Att Hammarby får spela mot Falkenberg i Superettan nästa år är... förödmjukande. Att Djurgården klarar kvalplatsen och får ta sig an Assyriska för fortsatt spel i Allsvenskan nästa år känns... som om jag behöver öl nummer två nu. Men att AIK vinner Allsvenskan... ja det känns som höjden av all förnedring.

Grattis AIK
Det svider och det gör ont i mitt grön-vita Bajen hjärta, men jag säger det rakt ut - fast bara en enda gång: Grattis AIK till SM-guldet! Ni var det bästa laget i Allsvenskan i år.
Vill även lugna Stockholmspolisen inför AIKs kommande kvalmatcher till Champions League. Det blir ändå inte så många matcher och två miljoner per match för att garantera säkerheten på Råsunda bör ni klara. IFK Göteborg lyckades visst inte så bra med det idag. Lite storebror revansch skulle sitta fint där, eller hur!?

Grattis Djurgården
Trots mitt spruckna Bajen hjärta är jag glad för att ni efter en suverän slutspurt nådde kvalplatsen. Ni kommer slå Assyriska, det är jag helt övertygat om. Ni vill väl inte möta Falkenberg (eller Bajen för den delen) nästa år.

PS. Har ni läst Guns inlägg så vet ni vad jag gör nu: jag letar efter ett nylle som jag kan puckla på. Makens snygga fejs vill jag inte förstöra. Nej, jag tar mitt eget. Bäst att slå på en som redan ligger. Det är enklast så ;-) DS

11 kommentarer:

Malin B sa...

Det är fint att kunna säga grattis till motståndarna! Heder åt dig för det.
Vi har en AIK-granne, så alltid någon som är glad. ;)

Jess sa...

Slå inte på dig själv, ta en öl till!

Olga T sa...

Ta tre till!

Lissen sa...

Sitter här och fnissar, fast ditt lag inte nådde ända fram! Bara för att du skiriver så kul.
Nu är vi i nästan samma sits. Mitt Giffarna, har gjort en fasanfullt dålig säsong.
Maken ska du vara rädd om.
Kanske du kan träna upp honom till att ta en plats i laget!
Eller i Giffarna.
Allt blir bättre än det är!

Per-Anders sa...

Norrlands Guld är kanske opartiskt i Stockholmsammanhang men definitivt inget gott öl. Då föredrar jag det estländska ölet Saku.

anne sa...

Jag misstänker att det är många som hinkar öl idag, för att sörja eller fira eller både och! :)

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag vet ju vilka änglarna är och blåvitt har "alltid" varit mitt lag, i alla fall så länge jag kan minnas att jag överhuvudtaget hejat på något fotbollslag förutom Rutviks SK, det laget känner väl alla till.

Därför känner jag en förnedring att de förlorade mot just ett av de lagen jag älskar att hata. Nu visste jag inte ens att de var final idag eller att blåvitt var ett av lagen förrän i eftermiddag.

Om du ska slå dig själv och samtidigt dricka öl så rekommenderar jag Lapin Kulta den finska sisuns riktiga öl. =)

Norrlands Guld låter lite väl mesig och blaskig? Jag kommer aldrig att svälja stoltheten och säga grattis till det där laget som kallas AIK, det heter ju "alla" lag men med ett riktigt namn före. Djurgården är ju också ett lag som jag får kalla kårar av, speciellt när det gäller hockey.

Därför kan jag skriva att av de tre lagen du nämner så håller jag nog på det där som kallas Bajen och då har jag ju löst gåtan med vad Hammarby är för något. =)

Jag läste Guns inlägg och på min näthinna finns för alltid en man som levde för det där gula och svarta laget som jag såg på TV en gång för länge sedan.

Byt öl, så behöver du inte så många.

Gun sa...

Stackars dig..men du överlever nog, eller? Smart att skona makens nylle!
Bra gjort att säga grattis i alla fall;)

S o F sa...

God Morgon el God förmiddag!
(tid 9.50, välj själv)

Tack för bloggtipset, verkar riktigt bra. Dessutom är hon tydligen LCHF-kostätare precis som jag.

Idag är det måndag = 5 bananer, enligt hennes dotter.
(istället för almanacka så vet hon vilken dag det är genom att räkna hur många bananer hon har kvar på jobbet) :D

Ha det gott BP!

Petra sa...

Skit är det att ett j-a stockholmslag går och vinner :-) Är Göteborgare fast GAISARE så jag får väl gratulera, Kram

Lissen sa...

Ha en skön kväll Beate, är på väg till jobbet. Hej, hopp och galopp!
Kram ♥♥♥