lördag 14 november 2009

Ide


Lördagen så här långt:
- Upp ur sängen - klockan 12:00
- Brunch - väntar klockan 14:00. French Toast ska det bli (inspirerad av Anne)
- Besök på fotomässan i Älvsjö - uppskjuten tills imorgon
- Bloggrunda - avklarad
- Bilduppdraget "Oväntat" ligger i fack 52 i bakhuvudet
- Viljan att avskaffa november månad (och några månader till) - tilltar
- Lusten att göra något kreativt - avtar
- Behovet att skicka en björnkram till någon mycket speciell - oerhört stort
- Känslan att krypa tillbaka under täcket - oemotståndligt

Låter det som tankar från idet som letar sig upp till cybervärlden? Då har ni fattat helt rätt. Zzzzzzzzzzzzzzzhhhhhhh

PS. Googles "dagens" (upptäckten av vatten på månen) förstärker bara min vilja att återgå till horizontalläge. DS

12 kommentarer:

Petra sa...

Ha en helt underbar helg. Kramis

Jess sa...

Ha en skön helg!

Petra sa...

Sv: Jobbar som studiovärdinna ibland. Syns ibland med blommor. Kram

Olga T sa...

Jag ska inta det läget nu en stund. Ses!

Egoinas mamma sa...

Jag har städat och tvättat kläder, nu ligger jag på soffan med världens tjockaste mysfilt och njuter. :D

Lissen sa...

Vännen hade jag haft dej här, skulle jag givit dej en stor björnkram!
Har nyss ätit pepparkakor med ädelost och druckit Blossa glögg o7. Piffade upp livet, gör det du också!!!!! Kram ♥♥♥

Ps Köpte Resorb igår Ds

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Nu förstår jag lite av dig som sköldpadda.

Jag kan inte och vill inte avskaffa november. Nummer ett, min förstfödde i mitten på november. Nummer två, massor av månniskor jag tycker om föddes då.
Nuumemr tre, nu kan jag avskaffa den också, varken höst eller vinter bara något tråkigt mellan och då är det bra att jag har nummer ett och nummer två.

Fotomässa - nu blir jag riktigt avundsjuk och tycligen bor på helt fel ställe, just nu i alla fall. =(

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Flåt =) Alldeles för mycket stavfel men jag sitter med datorn i knät i halvmörker och försöker skriva lite.

S o F sa...

Då måste jag säga att min lördag har varit myyycket givande.
Jag har nämligen fått en gåva för lång och trogen tjänst idag.
Kul!

Önskar dig en fin söndag!

anne sa...

Hoppas toasten smakade bra! :)

Dottern var på fotomässan igår, maken slank visst också in. Dotterns rapport handlade mest om att hon var upp på scenen med en clown eller en trollkarl eller vad det nu var...

Maken talade om ett fantastiskt foto av en spann med potatis tryckt på något material som han inte blev klok på. Du kan väl ta reda på vad det är, om ni kommer iväg...:)

PRuddan sa...

Instämmer helt och hållet med nalle!

Nina sa...

Skönt med sovmorgon och brunch låter på nåt sätt extra gott :-) Kul med mässan, önskar att jag kunde åkt dit...
Jag skriver gärna under på att avskaffa november, speciellt detta år har den varit ovanligt TRIST, och det vill inte säga lite!