torsdag 5 november 2009

Krig på tre fronter

Varning: Det här kan bli ett väldigt långt inlägg;-) Dock rekommenderas läsning av hela inlägget!
Front 1
BP 320 kronor - Karies (som kallades för hål förut) 0

Front 2
Ett misstag av mellanchefen Thord startade ett krig idag. Ja inte mellan honom och mig utan mellan oss och en extern annonsförsäljare.

- Gud vad jag är trött på denna XXXX.

...utlöste kriget. Anledningen är att denna XXXX nästan alltid skickar fel mått på annonser som ska monteras i våra tidningar. Så även idag. Mejlet med denna info gick till Thord som inte läste så nogrannt utan vidarebefordrade det till XXXX. Ooooops....

Utdrag ur XXXXs svar
Till BP vill jag bara säga, jag har inte träffat dig tidigare (eller åtminstone har du inte gett något intryck som gör att jag kommer ihåg dig..) Du är en av spelarna i teamet men verkar inte var någon teamspelare eller ens begripa vad det är... Om du har något relevant att komma med så skall jag respektera din kommentar, om inte, förväntar jag mig en ursäkt från din sida!

Thord tog omedelbart fram mejl-yxan eller om det var en nyoljad AK4. Själv (gammal fotbollspelare som jag är) tog fram den där till vänster och XXXX mår förhoppningsvis som idioten förtjänar just nu. Ursäkten kan han stoppa... ja ni vet;-)

Resultat av dagens frammarsch vid front 2: Team TBP 1 - XXX 0.

Bra när en mellanchef agerar chef. Stor eloge till honom.

Front 3
Här pågår fajten. Efter 17 dagars krigande har de små vita soldaterna tagit seger efter seger och erövrat alla "milstolpar" som ritades upp av generalen när kriget började.

Resultat av 17 dagars krig vid front 3: Vita soldater 17 - fiende 0.
Om ni tror att det handlar om rollspel... klart det gör ;-)

PS. Dagens Google är så himla söt, så den får ni titta på lite extra. Sesame Street fyller 40 år. DS

10 kommentarer:

Nina Xi Fotoblogg sa...

MEN! Vilken idiot, den där XXX!! Sånt där gör mig upprörd! Tur att du verkar ha en hygglig chef som stöttar.

Tack för temaförslagen, jag har använt ett... :-)

Jag älskar tavlan, tycker den är jättefin! Och det känns som en ära att ha fått namnge en konstnärs verk, eller i alla fall en figur på hans verk...

Jess sa...

Finns idioter över allt! Vilken spydig kommentar han gav dig!
Tandläkaren tyckte jag var billig, har aldrig gått på mindre än 500 kronor.
Vinet är framme och jag läser din blogg, bra va!?

BIldgatan-Avsändare Margareta sa...

???? En extern som agerar så samtidigt är det tur att det finns bra chefer som kan agera när det behövs hoppas bverkligen att AK4:an och vänstern tog där de skulle, riktigt hårt.

Tandläkaren din kändes billig, månntro om jag kan hitta en sådan här.

Googles logga idag tyckte jag var härlig, nu har jag också börjat vänja mig med att det ser olika ut ganska ofta, de börjar lika min egen blogg =) kan inte bestämma sig.

Olga T sa...

Oj, oj. Rollspel kan ju vara kul när man ser tillbaka på det, men när man är mitt uppe i det är det inte så kul. Bra när man har ngn som står på ens sida!
Har två (manliga) arbetskamrater som igår betedde sej precis som de där gubbarna från mupparna (Waldorf och Statler tror jag de hette) som sitter i en loge. Jag skrattade hjärtligt! Vi hade möte på jobbet och de delade almanacka och hann inte med att skriva (men de hade var sitt par glasögon igår, förr delade de läsglasögon). Kanske ingår de i jubiléet?

Jag kanske kan sälja min kotte till Kotteby?

Per-Anders sa...

En leverantör som mopsar upp sig..? Såna ska hållas kort!

Lissen sa...

Måste säga att front 2 nästan känns som en knock out seger med en sådan frontman (din chef) vid din sida! Tryggt att veta att det är ingen ide att dom "mopsar" sig.
Då plockas bulldozern fram.

Du, idag har snön kommit hit till Norrland! Fast blaskig sådan.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Beate – Det har varit problem med min blogg i dag, kväll, den har legat helt nere och jag sitter själv och svär så nu lägger jag ner för ikväll. Jag har skrivit till Loopia och frågat om det är något strul just nu, de har nämligen alldeles nyligen gjort en skarp ändring så det kan ju vara något tillfälligt.

Jag har aldrig haft blogspot eller blogg utan mitt val har varit wordpress och det är det jag har installerat här under också.

Jag misstänker att det varit något strul med just bloggdomänerna för jag har ju gjort en annan hemsida, en vanlig med samma webbhotell och där var det inga problem ikväll.

Nu verkar det i alla fall fungera något sånär. Däremot funderar jag om det var något annat strul med att kommentera?

Egoinas mamma sa...

För tidigt för att läsa långt inlägg, please forgive me!! ;)
God morgon!

Daniel sa...

Vilket idiot... han borde tappa tvålen så skulle jag ta fart!

S o F sa...

:)

Det är ju aldrig fel att ligga på plus ifall, ifall...

Varma hälsningar!
(och Tack!)