lördag 28 november 2009

Lördagslinsen: "Längtan"


Lördagslinsens helgtema är mycket passande just nu - "Längtan". Skulle gissa att 90% av den svenska befolkningen just nu längtar efter
1. julfirandet
2. sol
3. sommar
4. semester
5. snö
... inte nödvändigvis i den ordningen.

Julrush
Besökte Täby Centrum idag. Att hitta en parkeringsplats tog 10 minuter. För att ta sig från A till B gick knappt utan armbågarnas hjälp. Julrushen är igång och kalendern visar bara den 28 november. Nu vet jag av erfarenhet att det inte blir bättre ju närmare julen vi kommer.

Rea
Nej, kära bloggvänner jag längtar efter rean, den som börjar den 27 december. Då har alla satsat sina pengar på dyra julklappar och plånboken gapar tomt. Inte min dock, det kan jag lova. Jag kommer att satsa rejält och börjar med det - utan armbågar - direkt efter jul.
Fler "längtande bidrag hittar ni här.

16 kommentarer:

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Den utmaningen har jag aldrig stött på men bättre sent än aldrig, kanske. Nästa år med nya tag.

Jag trodde du längtade efter någonting annat med tanke på bilden.

Jag som tänkte gå på skyltsöndag imorgon, länge sedan jag var runt och strosade en första advent - ett helt år sedan sist.

Nej, jag har inte varit på skyltsöndag på några år, tror jag. Kan vara lite småmysigt och trängas lite bland alla glada människor, som de borde vara nu när solen lyst hela dagen, inget regn.

CamillasFoto.se sa...

Ja... rean ja... snart är den här också. Maken har stora planer för rean i år, så det blir väl till att åka in.

Är inte mycket för julruschen själv. Älskar julen men inte att vara i affärer. Så jag ser till att vara klar med klappköpen före 1a advent, då slipper jag armbågar.

Photos by Storm sa...

Aha, så du är en reashoppingfreak. Först när jag såg bilden blev jag lite fundersam på vad du längtar efter. Stelare kroppshållning, nya trosor....? /Lis

Lavynnia sa...

hehe, jeg lengter etter selve julaften, når stillheten senker seg over hele landet, nesten, og man kan sette seg godt til rette i sofaen og bare gjøre hva man vil uten å få dårlig samvittighet for det.

Takk for kommentar!

Gun sa...

Du har rätt med den listan. Jag längtar själv efter snö och några minusgrader.

Sv: Tack snälla du för peppningen inför operationen. Vad gullig du är:)
Och tack för ditt grattis för min pratbubbla, hahaha. Lite fräck kanske, men jag gillar ju sånt..

Anne-Lie sa...

En liten shoppoholic som kan hålla sig till rean - det är starkt-♥-

Per-Anders sa...

Längtar betydligt mer efter sol och värme än efter julfirande. För mig är julfirande det samma som julrusch = stress. Så jag ser egentligen fram emot att julen ska vara över och jag får vila. När man sedan kommer på andra sidan årsskiftet kan man ta sikte på sommaren.

foto CHIP sa...

SOL-en längtar jag efter hela tiden :)
Kul bilder :)

Eva-Lena Sjösteen sa...

Haha, den bilden var lite kul och vilseledande :) Mest av allt just nu, längtar jag dock efter sol och vitt på marken...

Ha det fint/E-L

Bitten sa...

Visst är det förbaskat dumt att köpa dyra julklappar, när det är rea sedan. Tycker vi borde satsa mer på att vara tillsammans och umgås i stället för att ränna runt och leta klappar.

Mona sa...

Rolig bild och annorlunda längtan. Jag skulle också kunna längta till rean om det inte vore för att då är det ännu mer folk i affärerna än före jul... En rea där man kan gå i lugn och ro och plocka ut godbitarna, det vore en höjdare!

Kerstin sa...

Kul och annorlunda tolkning. Jag går gärna på rean jag med men det är ju synd att det är så förgrymmat mycket folk.
Ha en fin advent.

Nina sa...

Bästa rean är i slutet av januari - då har alla julklappar blivit returnerade och affärerna vill bara bli av med eländet!
Då brukar jag göra många fina fynd!

Jess sa...

Det är det värsta med december månad, att vara tvingad att åka i affärer som är proppfulla med folk...
Jag vill ha alla fem punkterna på din lista!

Lördagslinsen sa...

Grattis! Du har är med i veckans omröstning med chans att vara gästdomare nästa vecka.

Veronica sa...

Den var riktigt bra!!!! 10 p =)