måndag 2 november 2009

Lunchdejt... utan GPS

Självklart tackar man inte nej till en lunchdejt med en mycket trevlig kille eller hur!!! Dessutom var mötesplatsen på gångavstånd från mitt jobb - jag kan till och med se stället från lunchrumsfönstret. Har varit där förut - en gång - för två veckor sedan men då gjorde jag en "följa John". Det är jag mycket bra på.

Norrtull
Idag hade jag ingen John att följa, nej jag hade ingen GPS med mig heller. Och min hjärna är inte utrustad med lokalsinne. I och kring Norrtull i Stockholm pågår just nu byggnaden av Norra Länken, vilket medför dagliga ändringar i trafiken inklusive gång- och cykelbanor. Man går helt enkelt hit, dit och runt en liten bit. Just det sistnämnda ställde till det för mig idag då "rundan" slutade vid ett ganska så brant berg som bestod av bamsestora stenbumlingar, sand, grus och annat "bråte". Avspärrat var det såklart också.

Handlingskraftig är mitt mellannamn
Handlingskraftig som jag är beslutade jag mig för att "bestiga berget". Det behövdes både händer och fötter men det var bra motion och tänk hur mycket tid jag sparade genom att prova på bergsklättring!

Vad f... håller du på med?
Efter tre fjärdedelar hörde jag några byggjobbare ropa efter mig.

- Vad f... håller du på med? Ser du inte att det är en avspärrad byggarbetsplats?

Trodde killen att jag var blind... eller!?

Väl framme vid toppen återstod det bara att dra in magen och klämma sig mellan två staket. Visst ja: "Obehöriga äga ej tillträde" stod det också. Vaddå obehöriga, jag var på väg till min lunchdejt och då är man behörig ;-)




PS. I fall att ni undrar: jag gick inte tillbaka samma väg. Det är nämligen mycket farligare att gå nerför ett berg än uppför... har jag hört. Bilden ovan visar Spaghetti Junction i Birmingham, England. Ungefär så här ser det just nu ut vid Norrtull. DS

12 kommentarer:

anne sa...

HAHAHAHAHAHAHA!!!!

Är det sant!?!?! Du är ju inte klok!!!!;)

Tänk om de hade sprängt samtidigt som du lekte Spiderman!?!?!?!?

Jag föstår att gubbsen gapade åt dig, toka där!!! :)

Jess sa...

Hahahaha! Du är för rolig! Var det någon som filmade? Jag hade sååå gärna velat se dig i aktion!
Bra ändå att du tog en annan väg tillbaka! :)
Tack för gott skratt i dag!

Olga T sa...

Ha! Måste ha varit en kanondejt du var på väg till! Undrar hur du såg ut när du kom fram efter den bergsbestigningen.. Hann du i tid?
Hunden som är en labrador heter Mysak och är min systers hund.

Nina sa...

Heja heja!!! :-D

S o F sa...

:) Tack!

Jag var med om något liknande för inte så länge sedan, och lyckades på något sätt också missa skyltarna om "obehöriga äga ej tillträde" eller vad det nu kan ha stått. ;)

Kände mig som en riktig skurk när jag traskade omkring bland alla vägarbetsfordon och rädd för att nån plötsligt skulle dyka upp och säga: Vad gör du här?

...men jag klarade mig. Puh!

Tack för att du läser mina inlägg om egot och allt det där, och att du faktiskt ger mina funderingar om Tolles bok en chans och inte bara avfärdar det hela.
När jag läser hans bok så är det mycket aha-upplevelser kan jag lova.

Varma hälsningar!

Egoinas mamma sa...

Hahaha! Det låter rätt idiotiskt, men kul! :D
Sv: NUMERA är mannen upptagen, men innan så gav jag han korgen tre gånger så Egoina förbjöd mig att dejta han mera, hon tyckte synd om han.. Han är jättefin, men jag har tråååååkigt i hans sällskap. Jag måste ha någon som ger mig motstånd på gott och ont. :D

Anders W sa...

Kul, ta med några linor och bergshakar nästa gång. Och hjälmar (gröna med Byggtjänstlogga) finns på kontoret. Säger du dessutom till i förväg kan det bli en film till youtube. Vore väl kul! Det blir inte roligare än man gör sig.

Gun sa...

Hahahahaha!! Är du galen människa? Men det låter lite spännande ändå;D

Daniel sa...

Visst e man behörig om man ska på lunchdejt med en KILLE

SJÄLVKLAR SAK!

Lissen sa...

Huvudsaken du nådde målet!
Att dejta,måste helt klart gjort dej fokuserad. Hoppas lunchen var lyckad!

anne sa...

Bergsklättring idag? :)

http://bildgatan.designa.nu sa...

Jag var tvungen att kolla att jag läste rätt -du fortsatte.

Du vill nog inte veta synen jag såg framför mig och berget som du besteg. =)

Jag läste ju tidigare att du inte hade någon klänning, kanske inte kjol heller för det hade varit en ännu större syn för gudarna om den kan bli större, synen av dig klättrandes uppför berget en aning desperat.

Jag brukar också gena om det går, beroende på klädsel och framförallt skor, men du tar då alla rekord.

Jag glömmer aldrig det här sättet att ta sig en genväg för en lunchdejt med en trevlig kille.Du går till historien ... inte så tokigt.