lördag 28 november 2009

Optimism

Här kommer ett snabbis inlägg som troligen ingen läser. Det är ju lördag och då har ju de flesta något annat för sig än att blogga. Men jag kan inte låta bli.

Vad tror ni händer när man stoppar in tvätten i tvättmaskinen och glömmer att trycka på startknappen?
Maken, som tänkte plocka ur tvätten kan svara på det:
- Du, har HSB bytt tvättmaskiner?
- Nej, inte vad jag vet, hur så?
- Jo, tvätten var ju helt torr när jag plockade ur den. Förut fick vi ju hänga den i torkskåpet eller slänga in den i torktumlaren.
- Vaaaaa?????


PS. Jag är fullt medveten om att jag inte börjar bli gammal jag är det. DS.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men jag läser ju! Totalt nördig, alltså. Vi har firat 20-årig bröllopsdag med ankleverpastej och håller just nu på att tillverka vinbärsvin.
/////Olle

anne sa...

Men vad är mannen för stolle då!?! Såg inte han att tvätten inte var tvättad???

Gun sa...

Hahahaha! Jag har faktiskt gjort samma sak en gång. Dessutom gör jag ofta misstaget att glömma tvätten i tvättstugan. Det är inte heller kul.
Ha en fin första advent:)

Pruddan sa...

Skulle kunna ha hänt här oxå!

Nina sa...

Riktigt kul :D påminner om när jag skickar min käre make att tvätta...

Jess sa...

Hahaha! Det hade ju varit bra, extra plus om den vikt i hop sig själv också! :)

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

=) Välkommen i gänget, det finns mycket jag väntat på men som aldrig blivit klart av någon konstig anledning.

Förresten, visst kan det vara så men det gick ju bra att läsa även på söndagkväll.

Mrs Bettan sa...

Den var bra. Höll på att skratta ihjäl mej.

Lissen sa...

Haha, vad bra om tvätten vore tvättad torr och ihop vikt.
Kan inte HSB fixa det???