lördag 14 november 2009

Rapport från Lilla Idet

1. Brunch i form av "French Toast" var mycket lyckad. Att brandlarmet tjöt under pågående lagning är bara ett bevis på att det inte behöver nya batterier.
2. Bilduppdraget "Oväntat" ligger kvar i fack 52 och mognar.
3. Björnkramen skickat och emottagit.
4. Att krypa tillbaka under täcket var ett klokt beslut.
5. Lämnade Lilla Idet för en kort stund för att åka till Ella Trädgård och inhandla lite näringstillskott till Yin och Yang - mina carnivorer (köttätande plantor). Solsubstitut liksom. Provade medlet av misstag i den mörka bilen då jag blandade ihop min vattenflaska med tillskottsditton. Känner ingen skillnad i välbefinnande (än) och det trots att jag äter kött.
6. Om man av en slump träffar på ytterligare en mycket trevlig kille i trädgårdscentret blir man glad. Att han är vår husläkare trots att han idag var klädd som "lumberjacker" spelar då mindre roll. Jo, han är snygg även med lövpåsar i handen och Wellington boots på fötterna.
7. Om grannen pratar med koltraster utan att få svar får man väl kalla det monolog, eller...
8. Om samma granne lite senare observeras stå på en köksstol och sätta upp julgardiner börjar jag undra om hon kanske ändå hade spirituell kontakt med fåglarna.

6 kommentarer:

Olga T sa...

Fack 52, låter imponerande. Har du bra ordning i de där facken?

Gun sa...

Krypa tillbaka under täcket låter trevligt tycker jag. Det ska jag göra imorgon när jag vaknat:)

Egoinas mamma sa...

Upp och hoppa, det är morgon! :D

Pruddan sa...

OMG så alert du måste ha blivit i veckan sedan efter det tillskottet!

Lissen sa...

Håller med om att du måste ha ordning på facken, mina känns lite huller om buller.
Björnkramar ska man dela med alla som behöver......

Jess sa...

Lite tidigt med julgardiner, tycker jag, även om jag är sugen på lite julstämning!