onsdag 4 november 2009

Sammanfattningsvis: en bra dag

Håkans plånbok
En lite blek-om-nosen-kollega Håkan kom till jobbet idag och berättade att han hade tappat plånboken. Den innehöll två kreditkort, pengar, lunchkuponger och körkort.

- Har du spärrat kreditkorten?
- Nej. Tycker ni att jag ska göra det? Nja, jag väntar lite. Plånboken ligger kanske ändå någonstans hemma.


Håkan gick hem tidigt idag (vid klockan 15:30). En timme senare ringde telefonen hos kollegan Eva. Han hade hittat plånboken i lägenheten.
Snacka om att ha is i magen.

Lunchmöte
Vi hade lunchmöte (observera inte lunchdejt med "min" trevliga kille) på jobbet idag. Suveränt roligt, informellt och informativt måste jag säga. Enda minus: Skink- och ostbitar i miniformat på ett berg av isbergssallad serverad i en plastskål är inte min melodi. Jag är ingen kossa. Men brödet och dressingen var helt okay. Med andra ord - sådana luncher är perfekta om man vill gå ner i vikt.

Dagens höjdare
Säger bara 36,7 grader. Smaka på det: trettiosexkommasju - och då pratar vi inte Thailand.

PS. Bilderna jag lägger upp har ingenting med inlägget att göra (eller har dom ;-). De visar vad våra förfäder på 1800-talet tog mot olika "krämpor". Undrar om de hade hjälpt mot svinis om den hade funnits då ;-) Förresten ska jag till tandläkaren imorgon bitti. DS

11 kommentarer:

anne sa...

Ungefär so syrran och jag sjöng i 20-års åldern (vi var litet aningslösa och oerfarna på området):

-Yes, we´re gonna ride, ride a white pony,
Yes, we´re gona ride, ride a white horse

Man kan ha sådana preparat till lite av varje...

Egoinas mamma sa...

Sv: Jag är på väg till sängs, är trött, så jag ber om ursäkt för att jag inte kommenterar ditt inlägg. Hahaha! Du gav mig ett gott skratt med din kommentar! :D

Gun sa...

Åh jag skulle behöva de där toothache-dropparna!

Nettan sa...

Det kan man snacka om röta !

Lycka till hos tandis imorgon !

kramiz

Jess sa...

Hade ni så varmt på kontoret?
För det var sannerligen inte utomhus, med snö och allt!
Själv ska jag till tandläkaren på fredag... :(

Lissen sa...

Det var en mager luch,men du hade ju kul. Räcker länge, det också!

Nyss kommit hem. Sett lite feminstisk stand up + dans!
Piggade upp onsdagen!

Daniel sa...

åh så bra att den återfanns.

Må han lära sig en läxa. Pengabörs ska man hålla hårt fast i.

Petra sa...

OJ, jag skulle ha spärrat kortet på engång. Blir ju livrädd varje gång man inte hittar plånbok och nycklar.

S o F sa...

Den där Håkan....jag tror han saknar nerver. ;)

Skulle velat (egentligen inte) se mig själv i den situationen. Hjälp va jobbigt allt hade varit då.

Brrrr-iga hälsningar från Västergötland!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Det kan jag också kalla det, is i magen. Men det har inte du, 36,7 grader det låter som en helt normal temperatur, eller? För nu pratar vi väl inte om den ute.

Idagsläget skulle jag nog ta det där rena än vaccinet som jag varken vet ut eller in, och in i mig vill jag inte ha den just nu, men jag skriver än en gång att jag är inte sämre än att jag kan ändra mig om det visar sig vara nödvändigt.

Jag funderar över dina bilder men ser inte sammanhanget som garanterat finns där, skulle jag tro.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Ha det så treligt hos tandis imorgon, kan man ha det?

Nej.