söndag 1 november 2009

Stor och liten


För Bilduppdragets helgtema "Stor och liten" har jag bestämt mig för att (tillfälligt?!) lämna mitt "spöklika liv". Jag gillar temat. Mycket! Den här gången har jag till och med tänkt till lite extra. Undrar om ni tycker att det blir konstigt ändå. ;-)

Relativt 1
Stor och liten är relativ, så är det bara. En vuxen människa anses som stor - sett med ett barns ögon och vice versa. Hänger ni med?!! Men på sistone har i alla fall jag träffat på ett barn som är stort - i sitt beteende, i sina tankar och i sitt sätt att uttrycka sig.

Relativt 2
Åsså har vi det där med "tid". 133 dagar är en otroligt lång (stor) tidsperiod för ett barn. För en vuxen är det motsatsen: fyra månader och 13 dagar eller sisådär 19 veckor är en väldigt kort (liten) period med tanke på att vi lever 37 869 120 minuter om vi fyller 72 år (enligt Wikianswers).

Relativt 3
Det är också relativt hur man vill tolka bilden jag lägger upp. Är jag en stor människa? Nej, verkligen inte. Är jag liten då? Jo, uppenbarligen om ni förstorar bilden och tittar noga.
Några större och mindre detaljer fick ni på köpet i det här inlägget;-) Men faktum kvarstår: 133 dagar är en kort tid, speciellt om man håller nollan ;-)

19 kommentarer:

S o F sa...

Konst (-fullt)
och
Konstigt (bara lite) ;)

Passar ju temat perfekt, tycker jag.

Varma hälsningar från ett lite kyligt Västergötland.

Anonym sa...

TÄNK, va spännande bild du bjuder på. Men du glömde nämna Mr Alien i bilden ;)
Bra tänkt o bra fotat, bilar kan ju vara intressant ser jag..

Jess sa...

Konstigt härlig bild! Kul att det finns tre bilder i en.
Visst är det så att barn upplever tiden mycket längre än vad vi gör!

kaxi sa...

Vilken häftig bild med lek med konvexheten och olika radier. Bra resultat!

Artlover sa...

Konstfullt och kreativt i dubbel bemärkelse tycker jag. Spännande!

Gun sa...

Cool bild tycker jag.

Sv: Så du är alltså en äkta fotbollshuligan? Hahahaha, bäst alla AIK:are passar sig då..:)

Photos by Storm sa...

Väldigt kreativt och med dina resonemang kan jag se olika betydelser/Lis

iZac sa...

Kreativt juh! :)

Olga T sa...

1. Motorhuven är helt underbar!!!
2. 133 dagar..är det till Allsvenskan börjar? Nej, möjligen till försäsongen för april brukar väl vara start för Allsvenskan och Superettan är en vecka senare... Jag är inte riktigt med....
3. Sorry att dina tummar inte höll i guldstriden heller men du hade helt rätt med tolkningen av min bild i helgens bilduppdrag! :)

cat sa...

Vilken rolig bild! Ser konstig och härlig ut:)
Sedan undrar man vad som händer om 133 dagar?

Margareta sa...

En pytteliten och en huvudlös. Några liknande foton har jag åstadkommit. /Margareta

ormbunke sa...

Kul bild med flera upplagor av stor och liten.Anita

sinneskatten sa...

Underfundiga funderingar det uppskattas.
En bild som man tittar på och upptäcker nya saker i varje gg.
jag har kikat och sedan läst dina andra inlägg sen kikat igen och vips ser jag nytt!
Hit kommer jag åter.

Lissen sa...

Jo, nog är det relativt vad som är en stor människa! Det har nog inte med ålder att göra, ibland.

Tiden förlorar vi, när flera månader blir kort. Där är barn så mycket bättre.

Jo du, vi fotbollspelare, blir nog, fast vi inte vet om det!

Den lilla kloka människan, vill jag nog ge en kram.

Underfundig bild, som passar dina ord! Kram till dej också!

Maria Berg sa...

Nog var du både stor och liten här, Kul med speglar och hur bilder blir. MB

Sommarträdgården sa...

Oj va lite och stort på samma bild,underbart!

Kerstin sa...

Vilken läcker tolkning och bild. Kul variant på liten och stor.
Ha det gott.

Mona sa...

Kreativ och spännande bild.

BIldgatan-Avsändare Margareta sa...

Vilken härlig bild, jag hoppas verkligen att du får uppmuntran på bilduppdraget för din fantasi och kreativitet av stor och liten.

Superhäftigt foto.