fredag 22 januari 2010

Vådan av att leva med en vanemänniska

Här kommer ett gott fredagsskratt som damp ner i min inkorg klockan 8:59 idag. Avsändare: kollegan Yvonne, som har en förmåga att alltid träffa min "funny bone" vad/hur hon än gör. Tack för att du finns:-)

- K (Yvonnes make. Red. amn.) är uppvuxen med två starka kvinnor, mor och en fem år äldre syster. Han har därför alltid fällt ner ringen på toa. Utom igår kväll... Så när jag mitt i natten, mer sovande än vaken, stapplar in på toa blir fallet ner på porslinet långt o hårt. (Vår toa är handikappanpassad så ringen är extra hög när den är på plats.) Aj vad ont det gjorde och klarvaken blev jag. Men inget ont... jag hade en underbar bok som jag somnat från men nu kunde trösta mig med.
Kraaaam Y


Kan man önska sig en roligare början på dagen. Nej, inte jag i alla fall:-))

Bonus klockan 14:55
Yvonne var jätte besviken häromdagen att fåglarna ratade hennes talgboll som hon hade hängt upp i ett träd.

- Äntligen: en blåmes och en talgoxe som hittat talgbollen. Trodde att det var pärlor för ja - om inte svin - så skitfåglar då.
Kraaam Y


PS. Bra att Yvonne är min "gästbloggare" ikväll. Har nämligen inte tid att blogga längre. Förberelser till utställningen väntar. DS

11 kommentarer:

Em sa...

Hahaha! Bra med goda vänner som får en att skratta.

Gun sa...

Hahahaha! Efter ett sånt mail är man på bra humör hela dagen:)

Petra sa...

Snacka om att dagen börjar bra med att få ett mail från en go vän. Ha en bra helg.

Jess sa...

Hehe, känner igen det där med att sätta sig på den kalla porslisringen...
Härligt att börja dagen med ett gott skratt!
Lycka till med utställningen!

Ellis sa...

Hahaha kan se det framför mig, något jag kunnat göra hahaha... På fyllan lyckas ja alltid missa att ringen inte är på... och bara sätta mig.

Pjoltas sa...

Kul =)
Jo, brollan mår ganska bra. Fortf. sjukskriven though.
Ha fin helg!

Maria Berg sa...

Utställning? Jag har en anning om det men något som inte ligger aktuellt framme hos mig, upptatera gärna mig om du hinenr.

/MB

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Aj, det gjorde ont men kul var det, riktigt kul.

Egentligen skulle jag bara kika in och skriva, - Lycka till i helgen.

Får man skriva det till en konstnär? Artister brukar ju säga att det ger otur och de är ju också konstnärer. Jag har i alla fall gjort det och hoppas verkligen att det blir det jag skriver.

Sedan ser jag verkligen fram mot veckan när du skapat din egna ord för eftervärlden att minnas. =)

Malin B sa...

Alla borde ha en egen Yvonne som livar upp!

Lycka till med utställningen! =)

anne sa...

Om jag skulle landa på en kall porslinssits mitt i natten så skulle jag bli ganska så aggressiv! Det händer att det händer men tack och lov inte så ofta! :)

Nynna66 sa...

Jag har en journalist långt upp i Norrland jag aldrig träffat men som jag mailar med hela dagarna. Om det inte ligger ett morgonmail i boxen när jag kommer till jobbet, känns det som att det fattas nåt. Galna vanor man får. =)