torsdag 18 februari 2010

"Möte i det dolda"...

... är bidraget som vann namntävlingen där ni fick döpa Ulla-Britt Hedes fina tavla till vänster.

Motivering
- Det har varit spännande att följa vad lilla tavlan ska få heta.
Det bästa kom till sist: "Möte i det dolda".
Jag tycker att det är en titel som låter fantasin flöda ytterligare!


Och vinnaren är... Maya!

Stort GRATTIS!!! Hoppas du läser det här inlägget Maya. Ditt namn länkas nämligen inte till någon blogg. Kontakta mig på mejlen konstellerkonstigt@gmail.com, så att jag kan posta tavlan till dig.

Lite bonusinfo
Nyblivna pappan till prinsessan Veronica började jobba idag igen efter 10 dagars pappaledighet. Han fick "Prince" av mig och några paket till från andra kollegor. Jo, killen är väldigt poppis på mitt jobb:-))) Radde har lovat att fota princessan och hennes prins, så den bilden kan ni se fram emot.

PS. Bilden ovan visar XXL-muggen som jag fick av... ja gissa - Radde. Visst är den härlig:-) Makens kommentar: - Hope he doesn't think you are a cow. DS

22 kommentarer:

Petra sa...

Vilken underbar mugg du har. Den skulle passa mig som handen i handsken.

Sv: jag spelade högerytter.

Jess sa...

Makens kommentar var bäst! :)
Grattis till vinnaren!

egoinasmamma.nu sa...

Grattis till Maya! Vad roligt och vilken bra titel på tavlan!
Sv: Hahaha! Ja, de var inte riktigt så där fula, men inte långt ifrån.

anne sa...

hahahahaaaa!!! Var det inte han som var inne på cow nyligen också?!? Stolliga respektiven vi har...

Grattis till Maya, namnet blev toppenbra! :)

Nina sa...

Härligt att gå på kurs! Det brukar vara kul och inspirerande!

Grattis till Maya, tycker oxå det var ett supernamn! Så inga priser till Nina denna gång... :-)

Olga T sa...

Tuff var den i alla fall muggen! Bry dej inte om vad maken säger, de säger så konstiga saker makarna...
Ha det gôtt i OS-soffan, (om du nu sitter där).

Gun sa...

Vilket bra namn på tavlan. Grattis Maya!

Underbar mugg! Hahahaha! Jag vill också ha en sån. Skulle passa bra till en Mu-mamma som jag! :D

Sv: Klart det är en komplimang att jag har samma smak som du! Tack snälla, jag är nog lite feg, men jag visade ju bild på mig och Musonen häromdagen, glöm inte det. :)

Lennart sa...

Kossamuggen skulle min chef gilla, hon är tokig i allt med kor på!

LissenTo sa...

Grattis till både vinnaren och dej!
En fick en tavla och den andra en mugg. En riktig balja, både för kaffe och cowmilk!

Malin B sa...

Jag tror att du fick muggen för att du är så ko-ooool! ;)
Grattis till Maya som vann!!! =)

Pjoltas sa...

Jag håller med Malin B. Vilken Ko-losalt ko-ol ko-pp!
=)

Ulla-Britt sa...

Tack alla namntävlande till minitavlan!
Det var så roligt med ert engagemang.Det var verkligen många bra förslag jag fick,så det tog sin tid att välja.
GRATTIS Maya!Hoppas att du gillar din tavla.
Välkomna till min ateljé vid tillfälle!
Ulla-Britt

Ellis sa...

Jag hatar blogspot okej???

Ellis sa...

JAHA NU MINSANN GÅR DE O POSTA UTAN ATT DE BARA FÖRSVINNER!!! *ARG*

Hej Beate! Nej han kan knappast tycka att du ser ut som en kossa, du är hur go och underbar som helst! :O

sv: jag gillar också salt, pga min saltgalna mor som nästan tappar saltkaret ned i middagsmaten - man härdas.

Daniel sa...

ååååh sååån sött köpp!

Joakim. sa...

Beate, är det dags för en ny bloggdesign snart må tro? :-)

S o F sa...

Ja men i så fall den gulligaste ko jag någonsin sett! ;) :)

Vilket himla bra namn på tavlan. Mycket lyckat.

Nu har jag precis kommit in från en 40-min promenad i horisontellt snöfall pga nordanvind. Äntligen mer snö! (eller inte...)
Maken har fått jobba hårt de senaste dagarna med att skotta snö från hus-och garagetak + infart.

"Jag tycker egentligen inte att det gör någonting att det är ordentlig vinter och snöar, bara det inte kom på våran uppfart"...sa maken under middagen idag.
Ha ha - men så funkar det inte min käre make, man kan inte välja själv var snön ska hamna.

Ha det gott där uppe i huvudstaden!

Ellis sa...

Haha helt sjuk, för skall jag vara ärlig sp var du dålig på det i början, men nu slänger du kommentar efter kommentar som bara blir bättre o bättre! :D:D:D

egoinasmamma.nu sa...

Du har inte bloggat "nytt", men jag vill ändå hoppa in och säga Hej!. Jag uppskattar dina roliga kommentarer jättemycket!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Helt suveränt namn. Varför var det inte jag?

Sambon såg muggen och sa - Vilken lääcker mugg och jag kan inte annat än hålla med honom.

Jag tror inte att han tycker att du är en ko, fast varför inte. Det är väl inget fel att vara en ko, eller?

Jag har skrivit det tidigare, jag gillar dina arbetskamrater och sedan önskar jag att mina tidigare såg det ( i alla fall chefen).

Shannara sa...

Den muggen vill ju jag ha... Jag ÄLSKAR allt som har med kossor att göra jue...

Maya sa...

maya säger tack till alla "Grattis"!
Jag blev så oerhört glad när Beate berättade den stora nyheten för mig. Vi träffades till lunch idag där jag frågade helt apråpå efter tävlingens utgång. "ja det var "maya" som vann men jag vet inte vem det är. Men det är ju jag! Hurra!
Jag köpte en tavla av Ulla Britt vid Täby utställningen som går i samma färg nyancer, så nu är den inte ensam längre! Tack Ulla Britt, jag verkligen gilla dina tavlor.