lördag 1 maj 2010

Bilduppdraget: "Budskap"

Bilduppdraget är fyndigt den här helgen. Riktigt kul det här med temat "Budskap". Dessutom ska man låta bli att avslöja innebörden av bilden. Okay, man kan själv kommentera och berätta, men det hade jag då inte tänkt göra. Kolla bilden och gissa vad jag syftar på. Å ni, fotot förmedlar ett dubbelbudskap! Japp, det här bilduppdraget passar den här bloggen utmärkt;-)
Tycker den här lilla "incidenten" som faktiskt ägde rum igår borde ge åtminstone en ledtråd:
Maken tittar på mig, vänder huvudet på sned och säger:
- You always say that I don't notice when you haven't got any eye makeup on.
- Hurså...
- Ha, today you definitely didn't put any on.
- ??????? mmmhhhhhh, jag har aldrig gått utanför dörren utan Mascara sedan jag var 15. Så jag HAR Mascara på även idag.
- But what about that blue or green stuff you always have round here.
(han pekar på ögonlocket)
- Mmmmhhhhhhh
- See, a bit late but I finally DID notice....


Jag slutade med ögonskugga för sisådär 15 år sedan, men har ingenting emot att maken tror att jag är 15 år yngre:-)

24 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg bild!

Jess sa...

Min första tanke när jag ser fotot är "Att ge och ta"
Ha en skön 1:a maj!

Rantamor sa...

Min första tanke var att vara sammanlänkad med någon.
Äktenskap.
men det har nog att göra med att sonen gifte sig idag...i en slalombacke !!!!

Ha d gott.

egoinasmamma.nu sa...

Han SER dig! Det är det inte alla män som gör, ser sin sambo/fru. ;) // Hahaha! Du vill ha en länk!!

Monica o Jacob sa...

En kedja är inte starkare än sin svagaste länk, nej det är det nog inte men det var ett bra försök.
Ha en skön första Maj;-)

cat sa...

Nja jag är nog inte så bra på att gissa budskapet, men det är en fin bild :)

S o F sa...

:D Läste just om myter om vår hjärna, typ att det brukar sägas att vi bara använder 10 % av vår kapacitet och annat som man hört/läst genom åren.
(stämmer inte)

Sedan var det myten om att mäns och kvinnors hjärnor är olika, och då togs exemplet upp om det här med simultankapacitet och att män bara kan göra EN sak åt gången.

Men det var också bara en myt och hade med andra saker att göra och någon faktiskt skillnad i själva hjärnan har man inte funnit. Nähä...

Men nåt jäkla fel/skillnad måste det väl i alla fall vara när de inte varken ser vad som händer i hemmet eller med oss - förrän i bästa fall efter en tid...men 15 år är en väldigt låååång tid. ;)

Bilden då?
Stadigt förankrade tillsammans/Sammanlänkade/Fastkedjad/Fäst vid dig...

Kyliga 1:sta Maj-hälsningar

Anonym sa...

Inte för att jag tror att det har ens det allrasom minsta med budskapet att göra men det enda som min enkelspåriga hjärna kommer att tänka på är en urgammal låt med någonting med "chain gang" i titeln eller i texten...
Men då kan alla gissa på hur gammal jag är.
Red/Olle

anne sa...

A chain is not stronger than its weakest link

och

Gammal kärlek rostar aldrig

Sv. Vi tar en jämförelse av Hypnotisören sen när jag läst klart. Bra att höra att du startade på samma vis som jag.

Lisa sa...

Vad häftig bild! hela din blogg är cool ju.

Sv: Tack! Ja visst, jag tar emot beställningar på teckningar, så det är bara att beställa på.

anne sa...

Ibland har jag en känsla av att det bara är du som fattar mina svengelska/engelska-inlägg. Kanske går nyanserna förbi den som inte har koll på nyanserna?

Hörni sa...

Hahahahaha, ja det var sent påkommet!:D
Jag vet inte riktigt vad du menar med bilden, men jag tror inte på att du vill ha en länk.:)

LissenTo sa...

Hopkedjad för evigt, det måste ni vara. Han ser alltid det bästa hos dej.

Puh vad trött jag är efter allt bärande.
Kram

Lisa sa...

Hej! Nu har jag mejlat dig.

Sv: Jo, jag tror inte jag kommer ur antiförlovasig-grejen på ett tag heller, fast det gör inget för min del. Och jag har märkt det senaste att jag visst klarar av mer än jag trodde, det känns häftigt.

Olga T sa...

Shit, nu är man fast, och det rejält...

Snygg bild trots känslan jag fick!

Olga T sa...

Beate, vilken man du har!!
Visst var det så.

Cherin sa...

Hahahahaha! Ja bättre sent än aldrig...eller hur?

SV: Tack fina du för komlimangerna. Jag rodnar under niqaben ;)

Bodyshop? Min brorsa är lite småfjollig (hoppas han inte läser detta) så det var inga större problem. ;)

Mia sa...

När jag ser din kedja så tänker jag genast "vi är inte starkare än den svagaste länken"... men det tror jag inte du tänkte på. Förmodligen mer hur starka och sammansvetsade ni är tillsammans...

Photos by Storm sa...

Dubbla budskap. Både tillsammans och fasthhållen. Jag väljer den första tolkningen. Ha det gott/Lis

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag förstår inte alltid allting och jag skäms faktiskt för det. Jag kan tänka mig problem mellan sonen och hans underbara skotska. Jag ska snart boka tid som patient hos henne och kan inte säga annat. =)

Hur ska jag klara av min dåliga engelska? Det är något som jag skäms över trots mina höga betyg i språk, för hundra år sedan (nästan).

Sambon som är språkbegåvad något utöver det vanliga råkade i ett dumt ögonblick klanka på min engelska och det sitter hårt åt. Du som är van och jag ser ju på FB och hör hur "dum" jag är idag. Jag orkar inte läsa fast jag kan förstå mycket bra ibland.

Tyvärr så var det på min tid viktigast att kunna grammatiken, den kan jag.

Nu spårade jag ur lite och ditt budskap utan förklaring hade varit bättre för mig =)

Jag har haft en liknande en gång, med dubbelt budskap och jag ska förklara mitt dubbla budskap i ditt dubbla. Jag kanske inte ska skriva det men för mig är den suverän och jag har sett fler klara suveräna budskap (i mina ögon)

Ellis sa...

Hahahahahah män alltså, de inget man skall räkna med haha

Susanne sa...

Det första jag kommer att tänka på är: Gammal kärlek rostar aldrig

B i r g i t t a sa...

Fastkedjad och halvsminkad ;)

http://foto.rudenius.se/post/2010/05/02/Bilduppdraget-Charmigt.aspx

Maria sa...

Kul med tävlingar! :)

Jag är med i en nu som handlar om tema natur! :)