lördag 22 maj 2010

Bilduppdraget:" Skenet bedrar"


Biluppdragets utmaning den här helgen är att visa en bild som inte visar verkligheten som den är". Ett klurigt och roligt uppdrag ...som jag hade otroligt svår för. Letade förtvivlat efter någonting som skulle passa. Som vanligt dök det upp till slut... fotot jag tog häromdagen under lunchpromenaden.

Love 2010
För det första såg mina arbetskamrater inte skylten högt upp på stolpen, vilket jag gjorde såklart:-) För det andra undrade vi om Pride festivalen, som alltid hålls i Stockholm under augusti månad hade flyttats fram till juni i år. Efter en bra stunds funderande var det Yvonne (bra med kloka civilingenjörer säger jag bara) som kom på det: Love 2010 är en festivalvecka i huvudstaden som avslutas med det kungliga brölloppet. Nu vet ni det också. Personligen tycker jag att "skenet bedrar". Skylten är missvisande och dess budskap extremt oklart. Så jag hoppas att bidraget duger... något sådär i alla fall;-)

Fler bidrag till temat hittar ni här.

14 kommentarer:

Petra sa...

Det skulle jag aldrig kunnat gissat.

Monica o Jacob sa...

Ja jag vet inte vad jag ska säga men långsökt var det. Men förvånad är man ju inte, hu vad dom håller på inför det där spektaklet.
Svårt tema ja, fick släpa ut hundstackarn i skogen och säga sitt still så får du en hel påse godis:-);-)
Ha en skön pingstafton kväll

Nina sa...

Kul tolkning till temat och bra benämning oxå, "skenet bedrar", det skulle jag ha kommit på :-)

Beppan sa...

Ja - långsökt var ordet... Men kreativt fotat! :-)

Hörni sa...

Ja, herregud, hur ska man fatta det om man inte är väldigt intresserad av kungligheter..Det var ett bra val.:)

Wildhearts sa...

Det var ett klockrent bidrag tycker jag :)

Susanne sa...

Hade aldrig kunnat listat ut det.
Ha en underbar semester.

anne sa...

Klart det duger!?!? Jg som ändå sett blåbärsmuffins och bröllopschoklad överallt i dagarna två trodde också det rörde sig om Pride!!!

"Lillagul" sa...

Hade heller aldrig kunnat lista ut att det skulle ha något med Victoria och Daniels bröllop att göra !
Hade nog också trott att det hade med Pride-festivalen att göra :)
Trevlig södag !

Jess sa...

Håller med om att det är oklart, ledtråden var väl kronan på affishen.

Avsändare Margareta sa...

Skenet bedrar ... det gör verkligen affischen i alla fall är den inte direkt klar i sitt budskap.

Jag hinner inte tänka, tror jag i alla fall till klockan är 20:00 och håller med dig om att det var svårt och nu med bara två timmar kvar så känns det omöjligt.

Maria Berg sa...

Det är definitivt inte lätt att veta vad skyltar betyder ibland, MB

ormbunke sa...

Ja vi lantisar kan ju tro att det är bara Stockholm vi skall älska.Anita

Pialotta sa...

Ja så bra att du delade med dig.. riktigt bra tänkt med din bild:)