torsdag 6 maj 2010

Chatta, chatta, chatta

Förra torsdagen lät jag mig övertalas att börja chatta… med en person till en början med. Vill ju inte gärna överbelasta hjärnan. En vecka senare är jag totalt fast. Det är ju beroendeframkallande… ungefär som att blogga.
Här kommer några utdrag ur dagens ”övningar” för att ge er exempel på hur man kan kommunicera i realtid med någon som först sitter på bussen och senare 80 meter bort från mitt arbetsrum. Det där med motion är ett minne blott;-)

Klock 8:30
- tja beate
- God morgon! Sitter du på bussen?
- sitter på busse..., det skumpar väldigt och är svårt att skrita
- Älskar dina "stavfel" dom är så roliga!
- Äsh
- Du ville ju chatta från bussen sa du igår... allt ha sitt pris
- nu stänger jag msn. vi ses snart

20 minuter senare
- Det gick ju fort. sprang du?
- Alltid på språng!
- Ha, ha. Spring hit då
- det får räcka med spring för ett tag nu! får springa senare
- ok, over and out!

Några timmar senare
- JA DET GÖR VI
- förlåt CAPS-LOCK
- Ha, ha, ha. Det där med msn är beroendeframkallande. Allt är ditt "fel"
- hur har du kunnat leva utan det?
- Det kan man ju fråga sig. Åldern kanske eller ingen som inspirerat mig... tills nu
- det måste definitivt vara åldern! Man bör vara under 70 för att använda ett tangentbord med tryck!
- Bra då klarar jag mig med minsta möjliga marginal.
- Efter 70 ska tangenterna vara blanka, för då spelar det inte längre någon roll vad man skriver det är ändå ingen som läser!
- Du menar det är då ingen som kan se längre vad som står på dom. Bra att du redan nu vet hur det kommer att bli sedan. Goda råd kan du få av mig.

Ja hur har jag kunnat klara mig utan MSN - i hela mitt vuxna liv.

PS. Bilden jag lägger upp är mitt första till temat "Brick Art". Jag menar står man och väntar på 73:an i 20 minuter kan man ju ha lite roligt. Och om ni ni undrar - japp det 20 personer i kön tittade väldigt konstigt på mig.

14 kommentarer:

Jess sa...

Jag har inte börjat med msn än, men det är väl bara en tidsfråga! :)

Susanne sa...

Jag slutade med MSN när jag började chatta på Facebook för typ 2 år sedan. MSN var rätt kul, så jag kanske aktiverar det igen =)

Hörni sa...

Jag använder mig nästan aldrig av msn. Bara glömmer bort det.

Klart man ska ha kul när man väntar. Låt folk stirra för sjutton!:)

anne sa...

Ja, hur var det med Facebook? Med dessa tendenser kan du kanske fastna där också? ;)

cat sa...

Hi hi ja visst är det kul att chatta :D

S o F sa...

Har du hört uttrycket: "Det är aldrig för sent att börja motionera"?

Det där får vi ju helt klart ta att omarbeta lite till: "Det är aldrig för sent att börja msn:a". Eller hur?

...å som vanligt - Tack för vänliga ord om mina bilder.

Soliga vårhälsningar!

Pjoltas sa...

Jag har slutat med MSN och börjat med att ringa folk istället.

Ja, visst blir man uttittad om man fotar på offentliga ställen.

=)

egoinasmamma.nu sa...

Jag låter bli MSN som oftast och Twitter och Facebook vågar jag inte ens kolla upp. Det är tillräckligt med mitt blogg-beroende. :D God morgon!

LissenTo sa...

Skriver på Msn med en person i taget, och inte ofta.

Låter väldigt kul när du använder det!!!!

Ha en skön helg. Kram Lissen

Idag ska jag lämna över nycklar från den gamla lägenheten, skönt!

Monica o Jacob sa...

TACK, tur att du skrev det annars hade vi nog aldrig fått veta att vi vann;-).Tanken har faktiskt aldrig slagit mej att vi skulle det, men det var roligt.
Nej msn är inget för mej, skulle nog bli stressande i längden, kör linan och mobilen.Läcker bild på stentemat.
Ha en skön helg;-)

Daniel sa...

hehhe så kul med chat... alla slags diskussioner kan uppenbaras!!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Ha - ha - ha. Jag har både Skypen, MSN och numera kollar jag även in på min FB ibland, har även försökt att göra något där men blir mest gammal skåpmat. Jag har inte fastnat i chatten däremot är skypen välanvänd.

Jag kan väl i och för sig tro att det kan bli beroendeframkallande, men när ska man hinna med allt? Jag klarar det inte.

Du har ju sett hur jag klarar av att vara på resande fot och hålla mig uppdaterad. =) Nu är jag hemma igen så det blir lite mer.

Marita sa...

MSN har jag aldrig testat. För mig räcker det med Blogg och Facebook som är beroendeframkallande =). Lyssnade idag på en föreläsare som talade om sociala medier. Han lovordade FB som man kan nå ut till så många. Intressegrupper/organsiationer och även företag har börjat upptäcka FB. I världen finns 450 milj användare och sverige är ledande om man räknar per capita.

Ellis sa...

Haha msn är härligt, men de beror på vem man pratar med ;)