onsdag 26 maj 2010

Cyprus calling 2

Den som söker finner. Det vi (=jag) sökte var en fungerande WIFI anslutning i Larnaca. Sådant gör man enklast genom att hoppa från café till café och pub till pub. Ingen större möda med andra ord. Efter (nästa) två dagar utan att blogga tyckte till och med maken synd om mig. Eller rättare sagt han ville lyssna på sina låter i MP3 spelaren, vilket han inte kunde göra utan att jag var ”upptaget”. Nu sitter hanhär bredvid, smuttar på en Macciato (”utspädd” med en Famous Grouse) och är hur nöjd som helst. Tänk vad man inte gör för husfredens skull;-)

Så här långt
- Suveränt väder, helt tippat.
- Lite sömn på grund av ”Slaget om Maken”. Arméer av mini-myggor blåser till anfall (högljutt) och attackerar stackars maken. Små röda bombnedslag över hela kroppen kliar i en halv timme, sedan försvinner både kliandet och prickarna. Anfallen sker flera gånger per natt. Som tur är tröttnar myggarméerna vid klockan 06:00 på morgonen och vi kan somna. Otippat faktiskt.
- Skitsnygga cypriotiska killar så långt ögat når. Bra för den okulära njutningen. Otippat.
- Den kvinnliga befolkningen av ön skiljer sig markant från den manliga. Maken får nöja sig med den medhavda husmanskosten (=mig). Otippat .
- Ouzo med endast is utan vatten är ingenting för mig. Sorry, Totte;-).Tippat.
- En fiskmeze med 15 lika fiskrätter är ingenting för mig heller, faktiskt, även om det var mycket gott. Tippat.

Da Vinci
Da Vinci heter caféet/baren där WIFI finns. Hoppas ni gör som jag, tackar dom trevliga ägarna:-).

PS. Bilden jag lägger upp visar en gammal parkeringsmätare som fanns i Sverige för sisådär 25-30 år sedan. Här är dom fortfarande i fullt bruk. Jag gillar dom;-) DS

10 kommentarer:

Jess sa...

Fortsätt njut av din semester!
Det finns ju så mycket annat gott att dricka!

Petra sa...

Roligt att få ett livstecken från dig. Fortsätt njut av semestern.

anne sa...

Jahaja! Du är ju på semester!!!!

De där mätarna är lätt 25-30 år så som de ser ut!!!

Sv. Outfit? Menar du den rutiga skjortan som spänner över kollegans buk?

Olga T sa...

Gôtt med semester!

Hörni sa...

Men häll vatten i ouzon! Jag har en liten miniflaska som jag måste öppna! Tack för påminnelsen.:D

Ha en fortsatt underbar semester.:)

S o F sa...

Cyprus calling var ju OERhört fyndigt nu när Melodifestivalen (eller vad det heter) ska "gå av stapeln" nu till helgen.

Semifinaler tisdag o torsdag.
(igår var det så jäkla dåligt så jag tappade lusten totalt...för tävlingen alltså ;)

Jag tycker synd om din make som blir mygganfallen - alla myggor äääälskar nämligen mig och jag haaaatar dem.

För övrigt låter det härligt. Tack för rapport.

...och ha det fortsatt bäst!

Heidi sa...

Åhh vi pratade hemma igår om de där parkeringsautomaterna..vilket sammansträffande :) Njut ordentligt nu, för här är det svinkallt igen..brr..

Avsändare Margareta sa...

Med tanke på hur du hoppat från pub till pub är jag imponerad över hur bra du skriver. =) Det kanske blir värre framåt natten ...

Ett kön jobbar och det andra bara kollar in alla vackra kvinns från Sverige, vilket gör att de kan hålla sig precis som vi vill att de ska göra när vi kommer på semester och vill ha något gott att titta på.

En fiskmeze, vet jag inte vad det är men 15 lika fiskrätter låter ganska enehanda.

Da Vinci ska jag verkligen lägga på minnet och du kan skicka hälsningar och tacka från oss bloggare här uppe i varma Norden. Att sedan namnet lockar till ditt kreativa skrivande är inte heller dåligt.

Vad kul att se de gamla "hederliga" automaterna, ibland saknar jag dem verkligen.

Hoppas resan fortsätter lika bra som den börjat, förutom myggen.

egoinasmamma.nu sa...

Vad underbart (trots allt :D). Njut, men låt mannen lyssna på musik tillräckligt ofta!

Ellis sa...

Åhhh vad härligt!! :D

Ni får köpa myggnät och göra ett tält ovanför sängen ELLER STÄNGA FÖNSTRET KANSKE? haha

Och som Gun säger - VATTEN I OUZON!