fredag 21 maj 2010

Det brukar vara min tur att träffa på grannen på morgonen när jag går till bussen. Grannen är pensionär, lever ensam i en fyra, har det gott ställt och är mycket väl "konserverad". Det klickar inte mellan oss, då jag inte är det minsta intresserad av hennes resumér om att ett kilo potatis hos x-butiken är 10 öre billigare än hos y-butiken. Idag var det makens (o-)tur att få ta del av hennes opinion.

Semester
Hon undrade hur våra semesterplaner ser ut och maken berättade för henne att vi flyger till Cypen på måndag.

- Cypern, är inte ni kloka, det är ju svindyrt där. Åk till Egypten istället.
- Ska ni bo i Ayia Napa?
- Nej i Larnaca.
- Larnaca, ja där har jag varit många gånger. Där får jag alltid äta och sova hos folk som gillar mig. Det kostar mig ingenting - förutom flyget då.


När grannen inte är parasit hos familjen i Larnaca gör hon det till en sport att alltid leta efter fel på resmålen. Det blir så fina ersättningar och resan blir mycket billigare då, fast först i efterhand förståss. Att hon sedan alltid tar med sig Gorby piroger som hon knaprar på i två veckor gör ju det hela ännu mera spännande. För säkerhets skull håller hon sig till hotellets egen pool också.
Förstår ni varför jag inte klickar med henne.

PS. Bilden ovan visar vad jag och maken gjorde "after work" idag. En perfekt början på semestern kan jag berätta. DS

16 kommentarer:

Huskatt sa...

Det där låter som ett jobbig kä**ing.
Trevlig kväll och Skål :)

egoinasmamma.nu sa...

Det ser frestande ut med en kall öl. Det måste jag snart ha, i solen på en uteservering. ;) Hahaha, såna snåla kärringar kryllar det av. Gubbar också. Bättre att stanna hemma tills man har tillräckligt med kapital till att SEMESTRA! Resmålet har mindre betydelse om man bara vet att njuta och göra det man verkligen vill.

Hörni sa...

Fy vilken snål och grinig kärring! Varför ska man ens resa om man bara tänker på pengar hela tiden? Nej fy sjutton, då kan man lika gärna stanna hemma och sura istället..

En sån där god öl har jag framför mig nu.:)

red sa...

Prova att beställa en "Jämtlands" nästa gång, eller varför inte en "Oppigårds", men då måste man vara påläst. Bishops Finger är inte skit heller. Se till att den inte serveras i ett Spendrups-glas.
Så bra att ni har en sur granne att gnälla på! Det har vi också. Publicera gärna en bild på kärringen och berätta om den fantastiska bloggen. Fast hon fattar väl inte...

Anders W sa...

Jaha, det är till Cypern du ska resa. Svågerns dotter bor där sedan i höstas och hon är nöjd med ön. Lite försmak av sommaren får du säkert. Och så ser jag fram emot allt kul du kommer att blogga om.

LissenTo sa...

På något sätt är det synd om dom människor som liksom letar efter negativa saker och försöker spara på ören.
Dessutom tar dom energi!

Är övertygad om att ni kommer ha det supertrevligt på Larnaca.
I'm sure my friend. Hugs....Lissen

Jess sa...

Haha, vilken snålkärring! trevlig granne, jaja, man kan alltid skratta åt henne ju!
Tyckte ni gjorde helt rätt som tog var sin öl eller två denna härliga dag!

Bajsugglan sa...

snål!

Gött det ser ut med öööl!

Mia sa...

Sådana mäniskor är riktiga energitjuvar! Bäst att undvika dem, och det förstår jag att du gör det bästa för att göra... :-)

Avsändare Margareta sa...

Precis samma innehåll som i mina glas igår om inte sort så i alla fall färgen och en del av namnet.

Härligt och underbart med människor som alltid hittar fel på allt och sedan när priserna ska jämföras in i minsta korvöre och girigheten får komma fram så naturligt. Jag förstår absolut inte varför det inte klickar mellan er. =) =) =)

Jess sa...

sv: Ja, jag är med i stegtävlingen men denna gång ligger jag nästan sist... ;)

Petra sa...

Dickens goding till granne. Förstår att du klickarUnderbart med semester och ni gjorde helrätt att fira den. Får vi följa med till Cypern?

S o F sa...

Ja det finns många olika "sorter" i vår "herres hage"...

Underbar bild BP - jag känner virtuellt hur gott det smakar.
(tyvärr ingår det inte i LCHF:s kostcirkel) ;)
Men det jämnar ut sig över en livstid, brukar jag säga.

Idag har jag vandrat runt i staden och kollat in skulpturfestivalen som pågår just nu. Konst eller konstigt är ett mycket passande uttryck.

Ha det gott!

MaMalena sa...

Det ser gott ut med aw-öl!!! Ha det så skönt på cypern. Jag tipsar om bra roseviner när du kommer tillbaka.

Susanne sa...

Dessa konstiga grannar finns tydligen överallt. Det vore skönt ifall de kunde flyttas ihop på ett ställe.
Blev törstig av din bild, så nu ska jag nog gå och fylla på mitt Roséglas.

Ellis sa...

HAHAHAHA gud jag dör, de är sådana människor man bara vill smälla på käften för de är så SNÅLA!!! Gud tål inte sådant folk. Åhhh blir frustruerad!!