måndag 3 maj 2010

En sådan måndag

Det finns sådana måndagar och så finns det sådana. Idag var det den sådan. Börjar man dagen med att ta blodprover klockan 7:30 på morgonen får man ju skylla sig själv, eller hur?! Om man sedan fortsätter med att envist logga in på MSN med fel mejlkonto (och inte kommer någon vart såklart) tills man blir motbevisat både en och två gånger, så gör man helt klart skäl för att vara det puckot en viss person påstar att jag är.

Ska jag fortsätta...
Jag har alltid varit stolt över att kunna göra två saker samtidigt. Simultanförmågan stretchades från två till fyra saker idag. Det gick inte så bra.
Vi har fått nya skrivare på jobbet. De har döpts efter lag i Serie A. Yiieepphiee. "Inter" och "Parma" klarar allt och lite därtill - men tyvärr inte mig.

Dagens citat
Till slut dagens citat:
- Det är tyvärr ofta så att tjejer som skriver handskrivna lappar inte är så bra på datorer.

Jag älskar handskrivna lappar och borde ha stannat hemma idag;-)

Det var min måndag det. Hoppas ni hade en bättre dag än jag.

PS. Bilden jag lägger upp visar lite mera "knoppande" som jag hittade på ett oidentiferat träd. Är jätteglad att ni verkar gilla dessa foton:-) DS

20 kommentarer:

Susanne sa...

Det är inte fel på dig, det är fel på skrivarna =)
btw så tycker jag att det är himla trevligt att få handskrivna lappar, känns så personligt.

Jess sa...

Jag gillar naturligtvis fotot! Knoppar är fina!
Alla apparater strular och det är alltid apparaternas fel - enligt mig i alla fall!
Handskrivna lappar är charmigt!
Hoppas måndagskvällen blir bra! :)

Hörni sa...

Knoppar är underbara, och särkilt på så fina bilder som du visar.
Tråkigt att du haft en jobbig måndag. Själv har jag haft det alldeles jättebra.

Gärdsmygen sa...

Vilket läckert foto!! Ser du att det är en liten nyckelpiga eller någon sorts bagge i den också?
Penna och papper är bra!

anne sa...

Handskrivna lappar ger den där kreativa ådran till arbetsplatsen och nya skrivare...de är INTE att lita på...

Inte är du något pucko inte! :)

anne sa...

För övrigt kan jag meddela att polkachokladen är testad.

Mia sa...

Min måndag har varit helg OK. Hoppas på en bra fortsättning av veckan - både för dig och mig!

Per-Anders sa...

Min (kvinnliga) terapeut sa en gång att man (varken kvinnor eller män) ska inte ens sträva efter att göra två saker samtidigt. Man ska göra en sak i taget - ordentligt.

oumberligating sa...

Alla eller ingen brukar vara mitt motto när det gäller kommentarer, alltså har jag fått en rad så brukar jag skriva en tillbka ganska snabbt, men idag så har jag egentligen inte tid, men jag gillade din klockrena analys om makaberhumor, ja så blri det lätt och hade man som i mitt fall redan lite sjuk humor (min fru föl för det) så kan det lätt urarta. Ibland så hamnar jag farligt nära gränsen för vad som är god "smak", sedan vill man helst inte såra någon heller. Fast det är inte lätt att vara alla tillags inte, minst 8 kända avhoppare har jag ifrån min blogg som uttryckligen skrivit att de inte vill vara kvar och synas inågra som helsta sammanghang där jag skriver, lite tråkigt, men lite kul med om du förstår vad jag menar! (ler)
Som sagt en kommentar så här på morgonkvisten blev det och den blev till dig och din fina och trevliga och kloka blogg! (ler)
Ja, visst är jag lite "smörig" kanske, men man vill ju vara rädd om sina nya "vänner" särskilt om de har en "konstblogg"!
Ha en fin dag!
Kram ifrån han som kallar sig Ulv Röde men heter Peter Olofsson!

Petra sa...

Hoppas att tisdagen börjar bättre.

Vad jag menade igår var att GAIS i allsvenskan skulle få vinst. Elsa mötte Mölnlycke. Elsas lag vann, GAIS spelade 0-0. :-)

LissenTo sa...

Vännen jag tro eller vill att vi ska ha lite mer handskrivna lappar.

Lite som touchen av själen, i det skrivna ordet (fasen det där blev ett bra citat för oss Beate).

Din bild tycker jag om, personlig och originell....... som du.....

Kram och ha en toppendag

Malin B sa...

Jag gillar både datorer och handskrivna lappar jag! =)
Även riktiga brev!

Efter regn kommer solsken och efter sämre dagar kommer bättre!!! (Det är iallafall vad jag vill tro.)

Vaktmästaren i det här fallet är förstås Herr Bayard!!! =)

anne sa...

Hmm... Förutsatt att jag inte förtränger viktiga moment som Mojitodrickande, så vill jag bestämt hävda att sist jag drack en sådan var i en hotellfoajé i Göteborg när familjen var på Metal Town... Ingen business meeting...

Eller har jag glömt något? :)

Bajsugglan sa...

Tråkigt, vissa måndagar är värdelösa. Hoppas din tisdag är bättre!

egoinasmamma.nu sa...

jag tog blodprov i dag och min tisdag har varit skit, men nu börjar det blir bättre. Hoppas dagen i dag har varit bättre för dig än i går.

egoinasmamma.nu sa...

Sv: Tack snälla! Jag lär mig och vill nog känna på lite hur jag vill ha motiven också. Jag är den typen som koncentrerar mig på en sak i taget tills jag känner att jag har fått rätt på det. Just nu är det skärpan det handlar om. :D

anne sa...

Hejhopp!

Drack jag Mojitos i Visby...Jag undrar jag...

Heidi sa...

Coolt kort, det ser så häftigt ut när man tar närbilder! Skrivarna blir ju mer o mer avancerade, det är inte lätt att hänga med :)

Ellis sa...

Är inte de en liten rumpa av en insekt man ser där på sidan!? :D

Jag har insett att min mobilkamera 12.1 megapixlar tar finfina bilder men inte haft tid att fota något ännu! :D

Fan de var nå mer jag skulle skriva.....

Har glömt :(

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Det gör jag verkligen, gillar fotot. Den lilla insekten har också hittat dit, blev som en prick ovan i på bilden.

Det där med skrivare som inte gillar en har jag fått vara med om i veckan. Ingen av alla skrivare som jag försökt få kontakt med i veckan har gillar mina närgångna försök. Nätverket hittar flera av dem men sedan har det varit stopp. Annars brukar jag vara den teknikkunniga i vår familj men här blev det njet.

Handskrivna lappar kan vara bra men sedan kan det också vara svårt att hitta igen dem.