söndag 2 maj 2010

Uppföljningar

Det är 8,6 grader ute, lite soligt ... och inget Fototriss. Det är faktiskt lite beroendeframkallande att delta i dessa fotoutmaningar - och himla roligt dessutom. Men här finns det ju alltid bloggfoder värt att publiceras, hoppas jag ;-)

Gårdagens dubbelbudskap hos Bilduppdraget
Inte ett dugg otippat så var det Anne som visste precis vilka två budskap jag ville förmedla. Snyggt jobbat - japp du känner mitt "tänk" vid det här laget!!! Lite mera överraskande (positivt alltså) var att tre relativt nya "followers" av min blogg prickade ett budskap rätt: Monica o Jacob, Mia och Susanne. Riktigt roligt det här:-)
Budskapen var: "Vi är inte starkare än den svagaste länken" ("A chain is not stronger than its weakest link") och "Gammal kärlek rostar aldrig".

Återbesök på Skafferiet
Ni kommer väl ihåg det här inlägget där jag lovade en uppföljning av efterrätt på Skafferiet. Maken och jag prickade fem minuters sol exakt rätt igår eftermiddag. Väl påpälsade satt vi ute(!!!) på Skafferiet i Ekoparken på Djurgården drack en kopp kaffe och åt en rabarber-hallonpaj med vaniljsås (makens val, jag föredrar vispgrädde). Pajen var som bäst okay, kaffét ljummet och så svagt att endast Nespresson hemma räddade "eftermiddagskicken".
Nej, stor-Stockholms bästa pajer serveras på Långängens Gård på Lidingö.


PS. Den stora bilden visar "utvecklingen" av Magnolian vid Skafferiet. Vackert, eller hur!!!? DS

18 kommentarer:

Petra sa...

Den där pajen ser inte dum ut. Jag röstar på vaniljsås.

anne sa...

Tjohoooo!!! Jag är rätt bra på att klura ut dina kluringar mellan varven!

Magnolian är underbar. Har du PS:at bilden? Den ser ut som sv/vit-bakrund objekt i färg.

Sv. Jodå! Knäskydden fanns UNDER brallorna! Man ville visst ha coollooken men med säkerheten intakt...;)

Hörni sa...

Otroligt vacker Magnolia!
Pajen ser god ut, men säger du att den inte var så värst så var den väl inte det.:)

anne sa...

Bilden blev toppen, det rosa nästan litet overkligt! :)

egoinasmamma.nu sa...

Hmm, jag försökte kommentera men något blev fel. Jag försöker igen. Vad gott!! Precis sån paj har jag tänkt göra till veckan efter LCHF-principer. Skall även göra egen vaniljglass. Mumsigt!

cat sa...

En sådan underbar blombild :) Har varit och fotat några härliga vårblomster själv nu i helgen.

Förresten nu blev jag sugen på paj med vaniljsås, jag undrar varför ;)

Amazingdays sa...

Den pajen ser inte dum ut! Även om pajen var ljummen och kaffet inte var på topp så är den första fikan utomhus på cafe alltid något extra.
Kram

Jess sa...

Jag gillar verkligen den stora bilden! Jag är lite svag för foto med blommor och växter!

Susanne sa...

Tjoohoooo va glad jag blir. Jag gissade rätt och det absolut bästa i dag är att Djurgår´n slog AIK.
Mums vilken paj, jag hade valt vaniljvisp till.

Mia sa...

Pajen - är det blåbär i den? Ser jättegod ut!

anne sa...

Sv. Ta dig en ny titt på dojjorna nu....

Per-Anders sa...

Den pajen ser riktigt god.

LissenTo sa...

Mysig med utflykt och jag gillar din makes val av sås!

Ni har försprång när det gäller blommor, fin bild. Tur jag fick åka till Göteborg och se knoppande Magnolia.

Kluddet var från kollektivverkstaden.

Du har duktiga bloggkompisar att gissa budskap :-)

Nina sa...

Kul med din budskapsbild, gissade faktiskt på "gammal kärlek..." men klurade inte ut den andra...

Tack för hjälpen med info till Margareta, jag har mejlat henne nu så jag hoppas hon känner att hon "har på fötterna". :-)

Daniel sa...

ojoj så gött. Vaniljsås på!

Du borde smaka paj i Doris café i finnbyn!

anne sa...

Jobbdag på jobbet idag? :)

ELlis sa...

Nääääää Beate jag trodde du kunde räkna! :D

"var att tre relativt nya "followers" av min blogg prickade ett budskap rätt: Monica o Jacob, Mia och Susanne. "

:D de fyyyyra pers.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Nåja, jag hittade ju nästan rätt men tvärtom på en av dem. För vi kan ju se budskapet lite olika =)

Jag tyckte pajen såg god ut men ljummet kaffe, trots att jag ofta väntar ett tag. Däremot svagt "änglapink" det klarar jag inte av. Blir liksom lätt illamående av för svagt kaffe.

Jag blev också lite beroende på den tiden när jag deltog i fototrissen men nu har jag liksom lagt av och det går också bra.