lördag 30 oktober 2010

Med fokus på "spooky-scary"


På grund av olyckliga omständigheter, som ni snart ska få en kortversion av är jag sen med mitt bidrag till Ninas "Fokus" och Shannaras "Spooky-Scary". Men bättre sen än aldrig;-)

Tiggare
Åkte in till Stockholm idag med fokus på att hitta några Halloween inspirerade, spöklika och skrämmande motiv. Hittade en tiggare mitt på Stureplan (otippat). Han blev lite ofokuserad om man säger så. Honom får ni som bonus.
Jag hade parkerat bilen på infartsparkeringen vid Danderyds sjukhus T-bana. När jag skulle hämta bilen så hade den fått punka på höger framdäck. Jaha &%#"¤. Tog bussen hem istället, ringde Assistanskåren och bestämde tid för byte till reservdäck.

Grannen
När jag väntade på bussen tillbaka till Danderyd fick jag sällskap av grannen. Hon jobbar som polis (otippat) i innerstaden och klär sig - speciellt - för att uttrycka det diplomatiskt. Men jackan hon hade på sig idag var helt perfekt till Shannaras och Ninas teman, eller vad tycker ni:-) Japp man ska helt enkelt inte tappa fokus på grund av en skruv som var boven till punkan... Och jag lovar: det var ganska scary att stå ensam på en öde och mörk parkeringsplats i väntan på Assistanskåren. Ja kallt var det också, men ett inlägg blev det;-)

Fler fokuserada bilder hittar ni här.
Fler spooku-scary bidrag finns här.

15 kommentarer:

Olga T sa...

Jaha, så poliser är spöken i Sthlm! Oj, oj. Civilklädda poliser har jag hört talas om men de har inte sett ut så här;)
Nu har du väl lite otur med 11-åringen! Men det händer mycket i den åldern:)
Bra tolkning av temana (heter det så i plural?)

Hörni sa...

Vilken himla otur med punkan, och jag förstår att det var scary att vänta på assistanskåren. Den ofokuserade tiggaren tycker jag synd om. Han borde frysa i bara tröja. Polisen hade en cool tröja för att vara polis!
Men ja, ditt inlägg fick du ju, det var bra gjort att tänka på det mitt i alltihop.:D
Kram!

cat sa...

Mycket cool jacka. Tycker synd om den stackars uteliggaren.

(Jag kände inte till den exakta historien om fejkruinen utan var tvungen att läsa på lite på kommunen i frågas hemsida)

Monica sa...

En helt vanlig BP lösning på temat, vilken härligt färggrann jacka tant polis har;-)men en sådan kanske behövs när man går undercover.
Tiggaren ja lite ofokuserad var han nog.
Om jag säger så här att det går upp och ner med lilla gubben, i dag har det varit någotsånär i alla fall;-)Öronen kollades i måndags, nu blir han ett fall för neurologen.

Jane sa...

Det där med punka är något jag bävar över - byta däck fixar jag men om det är på en mörk plats - nej tack!
Har precis hjälpt dottern med utstyrsel till maskerad, hon ser precis ut som Johnny Depp i Alice i Underlandet. Tyvärr kom jag på försent att jag skulle ha fotat henne :( men hon får väl spöka ut sig igen ...
Ps. Det är en spegel på min bild ;)
Ha en fortsatt bra helg!

Eva-Marie sa...

Jag gillar faktiskt jackan - oavsett om det är en polis i den eller ej! Happy Halloween!

Ellis sa...

Då skulle du ha sett Maries syster med hennes utkläddnad, tror vi alla blev rädda haha

SoF@Blindstyre.se sa...

En polis som är ägare till den jackan...absolut scary. ;)
Henne skulle man inte vilja möta...en mörk kväll på en öde parkering t.ex.
Om man nu inte känner henne som sin granne förstås. :)

Den där bilupplevelsen låter som nåt jag gärna är utan.

Tack för titt-in och glada tillrop!

Natti natti!

Pysselfarmor sa...

Läcker tröja och uteliggaren tycker jag synd om....kallt brrrr och hungrig säkert...



Tack för snälla fina kommentarer hos mig!

Ellis sa...

sv. Hej hej, angående min hårfärg vad de där en gammal bild - från julas förra året nu är jag ju ljushårig men venne om de skall vara kvar då en viss människa tycker jag skall ha ljusbrunt hår för detta är för ljust baaaah...

Hoppas de bra med dig, jag är helt utslagen!

Anonym sa...

Tuff jackrygg men det är inte en ny uniform va? Trist.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Du lyckas verkligen råka ut för allt, speciellt din bil verkar orsaka en del dråpliga historier.

1. Tiggaren (uteliggaren kanske) är mycket skrämmande ut sammhällsperspektiv. Det ökar och går så fort.

2. Att man iinte ens kan lite på poliser. =) Ska de nu gå omkring och skrämma människor, kanske en bra förklädnad. Skulle aldrig misstänka att hon var polis om jag träffade på henne någonstans. Det är så med yrken vi har förutfattade meningar om hur de ska vara och klä sig.

Jag har ett flertal vänner inom ett yrke där de flesta har helt fel uppfattning och det är så härligt när andra inte kan tro att de har det yrket.

Verkligen en kombination av skrämmande. Två motpoler, den ena som kanske tar (och hjälper) den andra.

Jess sa...

Skrämmande med både punktering, tiggare och en polis med den jackan! :)

Shannara sa...

Skrämmande indeed, men hörre du... Assistanskåren för ett däckbyte? Va??? =) *asg* Nä, nu lilla Shannara ska hon inte vara elak... Nä, förlåt... Äh... Nu svammlar hon bara igen. (Säger Mamman som redan drillat ungarna i däckbyte under flera år!)

Kan lätt bli så då dataabstinensen nått oanade höjder, men nu är allt up and running igen!

Och btw, kör AVG Free på fyra av sju datorer och det funkar skitbra! Vet inte varför Pandan hänger med på de andra tre fortfarande, men jag betalar inte, det gör denna däringa Pappan så jag installerar och kniper! ;)

anne sa...

En polis som klär sig så!?!!?

Häftigt!!!!

Är hon undercover inom den organiserade brottsligheten?