lördag 9 oktober 2010

Shannaras Saturday Mix: "Magic"


Shannara är den enda svenska fotobloggaren som inte har tagit time-out den här helgen. Tack, du är verkligen mån om oss och överger oss inte;-). Som vanligt när jag inte kommer någon vart med mina idéer, vilket händer ganska ofta, så konsulterar jag olika sajter med synonymer. Varsågoda!

Synonymer til "magic", "magi", magisk
enchantment, supernatural, sorcery, witchcraft, voodoo, augury, alchemy, deviltry, incantation.
övernaturlig, mystisk, oförklarlig; förtrollande, trolsk, fängslande

UFO eller myra
Bilden som jag till slut fastnade för är övernaturlig och mystisk, speciellt då jag inte ens kommer ihåg vad den föreställer. Den är tagen mitt på Östersjön för några månader sedan. Låt fantasin flöda, det är ju meningen med magi, eller hur!? Ni tycker kanske att det är en UFO... Personligen ser en myra som sitter på en flygande hamburgare. Magic:-)

Fler magiska bidrag hittar ni här.

17 kommentarer:

SoF@Format900px sa...

Konst,
Konstigt
eller/och
Magiskt - det är frågan!? ;)

Har du också problem med Mr Linky?

Underbart soliga hälsningar!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Ja nog var det onekligen en övernaturlig och mystisk grej du har fått med genom kameralinsen.

Påminner om en geting i färgen, men ser en sockerkaksbotten som underlag.

En kakgeting kanske -flög den?

Jag kan inte lägga in mitt bidrag hos Shannara för Mr Linky har rymt och jag kan inte heller se vilka som är med.

Nu kom jag på att det nog är Mr Linky som du har fångat på bild när han smet. Han flög iväg från alla mystiska och övernaturliga bilder som han skulle omringas av under dagen.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Om du tittar under min signatur i mittenbilden så finns det en liten prick där som är vår bil. =)

Marie sa...

Sjöodjuret kanske ;-)

Susanne sa...

Det första jag kom att tänka på är en liten bogserbåt som var med i ett tecknat barnprogram som R såg när han var liten ;)

Malla sa...

ser ut som ett rymdskepp:D

Marie sa...

Kväller.
Nopp, inte morska. Embryolog. Hands on i labbet. Ägg och spermier du vet;-)

Monica sa...

Det är inte Beate då, självlysande på dansgolvet efter några glas vin;-);-)
Hur som helst magiskt var det, ha en skön lördagkväll;-)

Hörni sa...

Hahaha, undrar vad det är...mystiskt är det ju helt klart. :D
Och undrar vilket tillstånd du var i vid det tillfället. ;D

Pysselfarmor sa...

Hmmm...jag tror det är någon som kastar en tårtbit ut i havet precis när du trycker av.... ;-)

Hörni sa...

Sv: Jag har också problem med bloggar, ibland hjälper det att prova en gång till, men ibland inte. Svorskan har jag lyckats komma in på efter några försök.

Jag hade så gärna velat träffa dig! Vi bestämde oss när vi satt i bilen, så det var inte planerat att åka dit, utan ett infall.

Jag har ju sett den tecknade bilden av dig, så det är så du ser ut i min fantasi.:D

Fikade gjorde vi vid ingången, mittemot Panduro. Det var inte mycket att ha.. Gick därifrån vid tre.. Attans..!

Olga T sa...

Ha, ha! Kom du inte ihåg vad det var för ngt! Ute på Östersjön...det måste vara ngt UFO. Jag tycker bilden är riktigt magisk och kul. Ser ut som ngn liten farkost, lite bakelseliknande och getingliknande.
Idag har jag varit på fotboll i solskenet. Sett ett division 3 lag kvala för att komma upp i 2:an. Det gick bra, men en match återstår, och det var som sagt ett underbart väder.

För övrigt samsas vi om poängen i Superettan nu :) Kram kompis!

Susanne sa...

Sv: Magor-fakta
Den krämig ost där man ser lagren efter de två ostar man varvar; mascarpone och gorgonzola. Osten har en syrlig, frisk smak som är ganska mild till en början men utvecklar under mognaden en kraftigare arom.
källa:http://www.norinsost.se/produkt.php?id=98

Per-Anders sa...

En flygande ubåt, kanske..?

Ellis sa...

Jag ser inte vad det är? Haha..

sv: jo jag lovar kunder har frågat vad det är med mitt ansikte! :O Jag ä scvullen men jag valde ut den bild där de INTE syndes. Jag är en cirkusapa =(

Shannara sa...

Jag tycker mer att din "magiska" bild ser ut som en målning av en snubbe som sitter och fiskar på en flotte med tält på... Eh... ja... Jag är nykter... Hahaha

Jag har fixat in alla länkar i Linkyn som försvann eftersom den uppdaterades... Nu funkar allt.

Tack för att du gör reklam för min lilla utmaning! =)

Jess sa...

Innan jag läste texten tyckte jag det liknade en liten baconbit som möglat! ;)