fredag 17 december 2010

Bilduppdraget: ”Spel”

Nina har verkligen varit ”klurig” på sistone. Hon väljer nämligen fototeman som får min hjärna (mina 1 ½ små grå) att gå på högvarv. Nej det handlar inte om bloggtorka utan om vilka ”konstiga” bidrag jag ska hitta till teman. ”Spel” är dagens val och jag fick nästan spel kan jag lova. Nej, spel är då ingen lek om ni nog skulle tro det;-)

Pothole
Efter mycket vånda bestämde jag mig för ovan bild som är tagen för två veckor sedan på en huvudgata i Agadir, Marocko. Kan ni tänka er: ni skulle ha fått spel om höger framhjul av er nya Audi 8 eller av er Suzuki Hayabusa motorcykel hade hamnat i det här hålet i vägen. Men kolla hur marockanerna löser problemet: några stenskulpturer på båda sidorna och ni undviker garanterat hålet i gatan – åtminstone under dagstid. När det är mörkt så… skulle ni få spel, jag lovar;-)

Fler bidrag till temat "Spel" hittar ni här.

PS. Nu bär det av till "Stjärnjul", Stockholms största julshow. Bästa arbetskompisen Yvonne är med. Så min bloggpromenad får vänta tills ikväll. Ha en bra dag:-) DS

15 kommentarer:

Monica sa...

Ja här tas dom ut svängarna, trodde det var en Marockansk soptunna inbyggd i gatan.
Fyndigt som vanligt, J skulle ju få storspelet om han körde ner i det.

Petra sa...

Lika fyndig och härlig som alltid!

Kram

Anonym sa...

Du hittade motivet för ordet, kul.

Jane sa...

Oooops, har du varit i Gävle och fotat?
Min bil går under namnet Skrammelbil - den har blivit sådan pga Gävles gator - här finns inga stenskulpturer mer än i rondellerna och dem brukar jag inte köra över :)

Rantamor sa...

Funderade jag också när jag såg fotot att va tusan menar du med att dett är spel.
Men det var ju så fyndigt.
ajsg skulle få ett spel, helt klart.

Fiffigt.

LissenTo sa...

Skulle fått stort spel om jag hamnat i den gropen.

Smart löst!


Ha det gott och ha en skön lördagskväll.
Kram Lissen

cat sa...

Jag skulle nog inte bara fått spel utan totalt psykbryt ;)

anne sa...

Jaadu, i brist på bröd får man uppenbarligen käka limpa.

Pysselfarmor sa...

jadu att du får "spel" för varje fotoutmaning för du vill avvika det kan jag förstå...det är inte alltid så lätt med det ju ;-)

skojigt foto och nu har jag lärt mig detta ifall jag reser dit.

ha fortsatt skön helg

Ellis sa...

Alltså.. Istället för o sätta massa skit runt... varför inte bara fylla igen hålet med sand????

Jess sa...

Jo, spel hade man minst sagt fått! :)

Beppan sa...

Alla sätt är bra....
Klurigt med den lösningen på speltemat!

Olga T sa...

Ha, ha, ha! Skrattar mest åt att hitta konstiga bidrag till temat. :))))

Bildgatan sa...

Du behöver inte åka till Marocko för sådana där hål, inte i väggen utan i vägen. Både i vägen och i vägen är de och visst fick jag riktiga spel när jag upptäckte de i fjol på en 110 väg mellan Luleå och Boden.

Att ditt garanterat var bland de fyndigaste tar jag för givet varje gång, men det här var verkligen bra att komma på speciellt i jultider när det är så aktuellt med att köpa nya spel och många är de som ska testas i alla tidningar med lite självaktning. Vi tänker spel vid juletid och inte är det frispel vi tänker på.

Såg att du lagt upp bilder från gårdagskvällen så nu ska jag läsa vidare för att se hur det var.

Hörni sa...

Smart av dig! Spel får man då ja..
Gropen påminner mig om när vi promenerade i Kulal Lumpur och det plötsligt dök upp (ner) en jättegrop på trottoaren framför oss. Säkert lika djup som jag är hög, utan förvarning..livsfarligt ju..