måndag 14 februari 2011

Alla hjärtan kan blandas



Dagens vackraste
Dagens vackraste bukett som ni ser på bilden kom tillsammans med nya familjemedlemmen ”Toddy”. Har aldrig fått en blombukett på Alla Hjärtans Dag förut. Har du R? Fick den idag av en människa som jag skulle vilja ge alla världens blommor till tillsammans med alla hjärtan som slår och alla glada tankar som kan tänkas. 1 000, 1 000 tack!!! Dagens hårdaste kram till dig!!!

Dagens godaste
Kollegan Håkan bjöd ”sina tjejer” på vaniljhjärtan idag. Dom var riktigt goda. Undrar om dom säljs året om;-)
Två specialare
Vet ni vad jag tycker är bäst med Alla Hjärtans Dag (som förresten borde uppmärksammas 365 dagar om året)? Jo, det är att kunna säga ”jag älskar dig” utan dåligt samvete (och med makens fulla tillstånd;-) ) till alla som man hyser denna känsla för. Till vissa kan man säga det rakt ut, för andra får man linda in orden och hoppas att dom förstår. Att jag älskar er bloggläsare – ja det vet ni ju redan:-)

En speciell kram skickar jag också till Shannara som fortfarande ligger på sjukhus i den stora staden. Fick ett Valentine-sms av henne idag. Stort tack Shannara!!! Å ni, bombardera henne med Alla Hjärtans Dag hälsningar på hennes blogg. Är övertygad om att det kommer att påskynda hennes återkomst till kaoset som hon älskar.

PS. Presenten till maken var ganska så "oromantiskt" - ett 16 GB USB minne. Han bjöd på en after work öl;-) DS.

25 kommentarer:

4U2 sa...

Romantiskt måste inte presenten vara utan handlingen: att du gav honom något! Dottra som bor hemma fick ngt helt annat av mig bara för jag kände för det. Hon skall få handla med mig från en online affär!

Jess sa...

Jag tycker det är romantiskt att ge något till någon som denne vill ha om det sedan är en teknisk pryl eller en blomma spelar ingen roll! En afterwork-öl med maken tycker jag är romantiskt!
kram fina Beate!

Jane sa...

Lämnade ett meddelande på dörren i morse att det gick bra att hänga blommorna på dörrhandtaget och pressa ned chokladasken i brevlådan för hunden var inte hemma ... men inte fanns det ngt där när jag kom hem inte ...
Härligt att du fick blommor, gläds med dig :))
PS. bra med ett "minne" till maken - lättare att komma ihåg alla dagar det behövs en liten "after work" ;))
Kram!

Petra sa...

Vilken underbar bukett. Själv har jag inte blivit uppvaktad alls. Mannen är ju borta.

Kram

Susanne sa...

Vilken vacker bukett.
Vaniljhjärtan gillar jag och de finns att köpa året runt.
Hjärtliga kramar

Olga T sa...

Kram till dej:)
Jag är väldigt avg för vaniljhjärtan och blev just nu mycket sugen!!

Olga T sa...

"svag" skulle det stå

Hörni sa...

En sån härlig bukett, gullig nalle och fina vaniljhjärtan. Och öl är inte dumt det heller.:D Hjärtekram på dig!

Hörni sa...

En sån härlig bukett, gullig nalle och fina vaniljhjärtan. Och öl är inte dumt det heller.:D Hjärtekram på dig!

Oljekritan sa...

åh..de där hjärtebakelserna ser helt ljuvliga ut..

Bildgatan sa...

Vilken söting. Och tulpaner är ju trots allt ett tecken på att våren kommer någon gång och borde vara i antågande i alla fall för er.

De såg smarriga och söta ut, men så ska det väl vara den här dagen.

Jag tycker att presenten var fin även om de flesta kanske inte tänker på romantik när de hör USB. Det är romantiskt att ge något som någon annan vill ha. Och en after work en måndag, det är väl också romantik.

Jag brukar få blommor ibland och ibland inte och i år -inte.

Sov gott och dröm vackra drömmar - Godnatt.

SoF sa...

Tycker det låter som om du har haft en fin Valentine´s day idag.

Tack för all din uppmuntran och för att du finns! Hjärtekram.

PS. Har varit inne hos Shannara och hälsat på. DS
(på bloggen alltså)

Natti natti.

Anonym sa...

1000 Bamsekramar med hjärtan till Dig!!! Du har fötjänat många fler, men vi börjar med de.
Varför Toddy? Tänker direkt på den brittiska julspritdrycken med äggula, har det nå't med dagens firande att göra? Blommorna var jättefina och man får hoppas att de inte orsakade någon "äktenskapskris" hos dig :-)
/R

Simon sa...

Jätte gullig nalle :)
Kul att du gillade inlägget :)
Täby är om bara en vecka väll?, ja då får du se den nya stilen :)

Barnens Hjältar sa...

Du har fått en muffins av mig!!

Pysselfarmor sa...

En sådan härligt vacker vårbukett och söta nallen därtill.

Monica sa...

Ja här har det firats alla hjärtan, vilken fin bukett och vaniljhjärtan är ju riktigt mumsig;-)
Hu det var inget trevligt som Shannara råkat ut för, tänk hur fort det kan gå från 100 till 0.

Lite avslaget;-( här i dag, men det går nog bra.

Shannara sa...

Tack för kramen! =) Och vilken underbart söt Nalle du fått...

Jag tycker att det är lite tråkigt med all köphysteri som blivit runt alla hjärtans dag. Den del som hela tiden blåses upp av köpmännen. En massa små gullegullsaker som man sedan kanske slänger i en låda...

Jag tycker däremot att det är bra att man på många skolor runtom tagit till vara på denna dag fr att prata om känslor och relaxa lite, låta eleverna diskutera och umgås på ett annat sätt.

Å nu bara svammlar jag igen. Ett USB-minne var en perfekt present som kommer till användning. Själv har jag inte fått någon present på hjärtedagen på många, många år. Brukar däremot ge barnen något litet som en t-shirt eller något annat användbart. =)

Bäst jag slutar innan du har en hel bok att läsa!

Kram tjejen!

cat sa...

Det lät som en toppenbra dag :)
De där vaniljhjärtana skulle jag gärna smaska i mig.
En av mina tillfälliga kollegor bjöd dock på geléhjärtan och det piggade ju upp en del.

I övrigt vill jag förtränga gårdagen.

Anonym sa...

vad goda hjärtanen ser ut!

Anonym sa...

Läckra bilder. Riktiga hjärtebilder!
Jag kommer in från Barnens Hjältar och blev lite nyfiken! :)

Unknown sa...

Vill du bli dagens blogg?
Passa på att gå in och anmäl dig!

De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)

eller kanske Följa varann på bloglovin?
Eller ställ en fråga i min "bloggsvarsruta" och bli länkad!
(obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

Autobahnfahrer sa...

Det där såg ut som några verkligt goda hjärtan att mumsa på. Jag fick inget kort eller hälsning i går, har inte hänt på flera år nu men jag har vant mig. Jag har insett och accepterat sen länge att det där är inget för alla. På jobbet stod det en skål med sliskiga gelehjärtan på receptionsdisken. Jag snodde några där under dagen och tryckte i mig de, det duger åt mig.

Ellis sa...

Åh vad kul o få blommor!

Om jag fick? nepp!

Jag gjorde bara sisådär 300 kunder super glada igår. Bara.

Maria Berg sa...

Jo, vanlijhjärtan säljes hela året runt gjorde det redan för 25 år sedan när jag jobbade på kafé.
När jag gick i 9: hade jag prao på ett café, ägaren bestämde sig att åka hem över jul och tog bilen till Polen och där var jag 15 år och hade hand om ett cafe´.
Jag blev så paff härom dagen då jag hörde om snökaset hos er och att verklen bussar eller barn kom till skolan - här var det barmark. Dock svin kalla vindar men lite svin får man räkna med!

Jag fick en Ipod shaffel på min röllopsdag för ett par år sedan av min man - använder den ännu.

Kram MB