fredag 11 februari 2011

Blogga på beställning

Som ni ser har jag tänkt om sedan igår… på grund av det här mejlet som ”väckte” mig i morse:

… Du har också ett verktyg för att göra N lite gladare – din blogg! Nyttja den SNÄLLA!!! Sprid glädje och skratt genom den som du brukar göra, vi vet att han läser den och man smittas av stämningen och sänder ett leende. Det behöver han mycket av just nu, men även flera andra som tittar in där... även om du själv har det svårt just nu så tror jag att det hjälper dig också…

Den väckarklockan har ringt i min skalle hela dagen - 1 000 tack R!

-------------------------------------------------------------------------------------

Mobiler på sjukhus
När man befinner sig på ett sjukhus så kan man ju inte undvika alla förbudsskyltar för mobiltelefoner. Heter man BP är det dock fullt möjligt – att inte se dom alltså. Stänger aldrig av min iPhone av den enkla anledningen att jag inte vet hur man sätter på den igen - och var. Låter jag den bara vibrera istället för att skälla (jag har ”skall” som ringsignal som ni vet) hjälper det ju inte mycket när man inte har mobilen ”på sig”.

Vovven
I rummet där jag befann mig fanns en äldre dam som var – ja lite disorienterad kan man väl säga. Hon blev matad en fiskrätt av en sjuksköterska och klagade högt att över att rätten var oätbar. Mitt i tugget började min telefon att skälla, och skälla, och skälla…

- Jamen har syster tagit hit en liten vovve till mig, åhhh så trevligt. Var är den? Kom hit lilla vovve, kom till mamma.

Damen fick byta firren mot falukorv som hon älskade och insisterade på att sköterskan skulle slänga några bitar till den där lilla vovven också.

Bilden jag lägger upp är ganska fyndig tycker jag själv. Den passar till inlägget liksom om ni förstår vad jag menar. Dessutom är den mitt bidrag till Tema Fredag – Uppifrån.

Fler bidrag hittar ni här.

PS. Än en gång ett stort, stort tack för alla era fina kommentarer. Hoppas ni får ett litet fredagsleende på läpparna nu. Å du R: tillsammans lär vi nog lyckas får N på benen igen. DS.

27 kommentarer:

Jess sa...

Bra initiativ! Jag hoppas att allt löser sig till det bästa!
Skönt att ha dig tillbaka!
kram

Jane sa...

Du skulle bara se mitt leende nu - jag tror det går ihop i nacken ;))
R har alldeles rätt och det är vi som besöker din blogg glada för!!!

PS Vi har samma signal ... men jag tror jag måste byta. Varje gång mobilen ringer hoppar Max upp och undrar vem sjutton det är som inkräktar på hans område.

Petra sa...

Kan inte sluta le!
Största kramen

Susanne sa...

Åh va glad jag blir!!!!!
Är det någon som, får N på benen så är det du <3
Fredagskramar

anne sa...

Men det här var ju en glad överraskning!!! :) Wohooo!

Sv. Menar du att du inte ser vad det är? Det står ju tom på tavlan! :)

Hörni sa...

Hahaha, stackars tant, det var ingen hund.:D
Härligt att du bloggar trots allt, stor kram på dig! :)

Olga T sa...

Lysande BP!

Lina sa...

Älskar dessa produkter :D

LissenTo sa...

Vilken skön historia Beate,lite rörande också. Du måste ha fått sköterskan att le lite.

Kanske du ler lite också, när du skrev det här. Mmm det tror jag.

Kram kram..........

Caja: sa...

Härifrån får du också ett stort leende vänen!

Kram/caja

Per-Anders sa...

Du har alltså befunnit dig på sjukhus..?

Malla sa...

och jag är här leende :)
hoppas du får en fin kväll! kram

SoF sa...

Glad att "se" dig!

Tänk vad ett mail, ett brev, eller ett samtal kan betyda. Ord som går rätt in och ger möjlighet till ett ändrat perspektiv/förhållningssätt.

Varma kvällshälsningar!

Chris sa...

Skickar en tanke och hoppas allt blir bra

Monica sa...

Nu var hon tillbaka, SKÖNT
Härligt när man kan förgylla en äldre dams liv, mer vovvar i vården;-);-)

Hu ja den snön, man var nog en dråplig syn när man pulsad iväg in i skogen för att ge rådjuren deras dagliga ranson, damen utan underkropp så att säga.
KRAMEN

Pysselfarmor sa...

Åh så härligt!

Shannara sa...

Hahaha... Vov vov. =)

Och angående trosorna, det är elefanttrosor. Sjukhustrosor i modell xxxxxl, täcker halva låren och går säkert att dra upp till hakan om man försöker... =)

Shannara sa...

Nu har jag läst tillbaka lite i din blogg och förstått att något hemskt hänt. Trots detta så är du nästan dagligen inne på min blogg och peppar och gläder mej med dina kommentarer... Underbara människa! Jag är så otroligt tacksam för det!!!

Massor av kramar från sjukhussängen i Stora staden. =)

Pumita sa...

Jag har en kollega som har en and som ringsignal (fråga mig inte varför, har ingen aning! haha) och den skapade allmän förvirring och många skratt i början men nu efter femtioelfte gången är det mest ansträngda leenden. =)

Vad glad jag blev över att du uppdaterat! Sol på dig! :)

Bildgatan sa...

Underbart att du är tillbaka och börjar det så bra. Jag har varit in här varje dag och det har känts som flera veckor sedan sist. Det har varit tomt och nu blev jag verkligen glad när jag kollade hos dig efter att ha läst Fototrissens häftiga tema med tanke på dig och din konst eller konstiga blogg. Blir svårt men än hur dåligt det blir ska jag vara med.

Vad härligt när ett mail kan göra underverk och det tackar jag verkligen R för och han/hon har så rätt. Ett skratt kan i högsta grad hjälpa till att bota och linda det mesta, från vilket håll du än läser det. Att skingra tankarna med positivism och skrivande underlättar även hur svårt det är.

Jag ler stort när jag läser om den lilla damen. Undra om det var jag ur ett framtida perspektiv, byter firren mot korven du vet (men jag gillar ju firren också).

Undra hur din Iphone mår idag efter ett riktigt skrovmål. Var det korven eller firren som den bjöds på?

Hoppas att du får vakna till en solig dag och flera plusgrader. Jag har fått solen men inte plusgraderna.

Lysande ögonblick! sa...

så glad att du börjat blogga igen. En stor kram till dig!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Skall törs jag inte ha på min iphone. Jag gissar att min hundilskna jycke skulle kunna bli förgrymmad på telefonen då. Han ställer sig irriterad framför tvn om där är skällande hundar också fullt beredd att köra tig i dem.

Monica sa...

GRATTIS din blogg har gett inspiration till fototrissens tema i morgon;-)
Frågan är om jag har någon konst eller något konstigt på bild;-)

Olga T sa...

Läste just temat på Fototriss till imorgon!! Det du!

Jah Hollis sa...

Jag brukar bara stänga av ljudet på Iphonen tillfälligt när jag inte vill höra någon ringsignal. Det gäller ju sedan att komma ihåg att dra upp volymen igen.
I morgon får jag ge mig ut och ta de trissbilder på ditt tema som jag inte orkade ta i dag, dagen efter min födelsedag. :-P

sinneskatten sa...

Man blir verkligen glad att läsa dina ord.
Och uppifrån var bilden!

Ellis sa...

Vad skönt att höra! Du skall göra det som får dig att må bra ! <3

Haha rolig tant.. Men ändå riktigt synd...

Haha OOOOCH jag är som du - missar viktiga skyltar och filmar o fotar där jag ej får hahaha