torsdag 3 februari 2011

Det har sina fördelar…

… att försova sig. Man
- får en timme och 15 minuter extra sömn, som gör att zombie-tillvaron reduceras med 75 minuter.
- får en längre promenad till busshållplatsen. Motion är bra för hälsan.
- klarar av att hålla sig på benen nerför den isiga backen.
- stiger på en buss som man aldrig tidigare har åkt med och blir positivt överraskad att den stannar vid T-banan.
- får sittplats på T-banan.
- slipper vara sardin på 73:ans buss utan kan sträcka ut sina långa (ljug) ben när man intar sätet som är avsett för funktionshindrade.
- lär sig använda e-mejlen i iPhonen för att meddela kollegorna att man är sen.

Ja ni ser det har bara fördelar att försova sig. Tror jag ska göra det lite oftare;-)

PS. Bilden jag lägger upp har ingenting med inlägget att göra. Den visar kollegan X:s blåtira som han inte fick av sin fru utan som är en följd av gårdagens tand- och käkbensoperation. Om ni tittar noga så hittar ni fotografen i hans öga också;-) DS.

21 kommentarer:

Olga T sa...

Trevligare att se på fotografen i ögat så att säga.
SV: Jo jag förstod ironin i ditt inlägg igår men jag gick igång direkt ändå...du ser vilken effekt reflexvästar/jackor har på mej!

Petra sa...

Försov dig imorgon också :-))

Petra sa...

BP, du är så klockren! Visst är det Duikvakker. Googlade du?
Pommesen är jättegod. Bitterballen har jag svårt för!

Pumita sa...

Ujuj, det där ser läskigt ut! Tur att det finns en "naturlig" förklaring.

Morgontrött som jag är köper jag hela paketet med försovningen. Perfecto!

Rantamor sa...

När jag såg fotot med ögat och blåklockan så får det mig att tänka på en kalkon...ja det där röda som hänger under näbben på en kalkon...eller gör det inte d ?????

Ialllafall några blingbling skor blev det inte...nänänä det räckte med att få på sig dom tajta byxorna....
Ha r nog blåtiror jag med här å var tror jag...
Tjingeling...

cat sa...

Läskig blåtira!
Kanske dags att försova dig lite oftare ;)

Jag gillar inte heller SciFi men jag är galen i Fantasy :) Och jo då ni har en i huvudstaden.

Jane sa...

Skulle gärna försova mig också ... i alla fall börja jobba lite senare. På schemat står starttiden 8.00 men jag tror ingen (bara ett fåtal kanske) skulle reagera om jag kom indroppandes sådär kvart över eller så ... det gör ju två tredjedelar av eleverna vilket oftast är föräldrarnas fel! Inte undra på att det går utför med svenska skolan :)

SoF sa...

Det verkar som om man skulle ha försovit sig lite oftare... ;)

Glad fredag och Trevlig helg!

Bildgatan sa...

Här skrämde du mig ordentligt och om jag inte förstod igår så förstår jag nu att inte ens det sötaste barnbarnet kommer någonsin att få mig att försöka imponera med några nötknäckarkonster. Det måste ha gjort ont och gör ont, hua.

Har du chansen så tycker jag att du ska fortsätta med att försova dig lite oftare. En gång för mycket länge sedan påstod jag att jag aldrig försovit mig, dagen efter försov jag mig.

Jag tycker att det låter som att varje punkt i din morgon gav dig något som var bra. Utvilad, motion, slipper trängas, samt en del ny kunskap. Toppen.

Mitt inlägg idag låg ute utan att jag visste det, trodde att jag sparat det för senare redigering. =) Nu har jag raderat lite text och bilden tog jag bort eftersom jag gett den till Maja en gång och tänkte att jag inte skulle använda mig av den och så hade jag tryckt på publicera istället för spara utkast.
----------------

Marimekko är en stor favorit hos mig vad gäller mönster, form och färg.

Direkt jag såg Ormbunkes bild så visste jag, där fanns ingen tvekan.

Temat får du tacka sambon för. Tyckte han skulle jobba lite igår när jag hade tvättstuga. Bad han skriva ner några ord som skulle ligga vid min dator när jag kom upp. =) De fyra orden han skrivit var - Krydda, observera, förnyelse och strategi. De orden gav jag också till Nina, med det två första som mina förstahandsval.

Tycker inte att det är helt enkelt om jag ska tänka utanför ordet. =)

Pysselfarmor sa...

Hu ordet tandläkare gör att jag sticker härifrån...har tandläkarskräck!


Men jag hinner ändå säga att Shannara är en otrolig kämpe!

Monica sa...

Min första tanke var, vad har hennes gubbe hittat på nu för att göra sej förtjänt av en blåtira.
Sedan gick det upp ett ljus, det är ju nötknäckaren, finns inte mycket att säga annat än att det blev en dyrköpt läxa;-(
Här blev det i alla fall att fortsätta le sitt vackra stomatolleende för en billig penning;-)

cat sa...

Ja lite hopp finns det för dig om du läst alla HP-böckerna ;)

cat sa...

BTW SF-bokhandeln hittar maken på Västerlånggatan 48

Hörni sa...

Oj, det där ser ut att göra ont!

Bra att du ser saken positivt, för att försova sig brukar inte vara så himla kul.:)

cat sa...

Hi hi nä då jag kollade bara upp adressen på nätet :)

Pysselfarmor sa...

Tack för snälla kommentarerna hos mig - blir ju litet mallig för att det är just du som säger sådant om mina bilder.

Ha en härlig mysfredag!

Lysande ögonblick! sa...

Hade gärna försovit mig idag. När klockan ringde 4.30 så var jag inte världens lyckligaste person.

Och aaaaaaaaj. Stackars kollega.

Men du. Nu är det helg. Och det tycker jag vi firar med en nätkram!!!! .-)

Svorskan sa...

Aj! Jag blev nog mer upptagen av bilden än av texten, men AJ! Kom på att jag själv busade med min hund Madde en gång och då "stångade" hon mig så att det träffade precis ovanför ögat. Jag fick en blåtira och det var två timmar innan en dejt. Jag kände mig INTE snygg dne kvällen, men dejten hade något att skratta åt. :D

Anonym sa...

Kan man bara låta bli att stressa upp sig kan det vara ok att försova sig.

Ellis sa...

De var en läskig men ändå grym bild!

Försova sig är egentligen aldrig kul, men ändå skönt.

Lennart sa...

Jag har råkat försova mig några mornar, men det blir inte så lång stund eftersom det alltid är någon från jobbet (oftast receptionen) som ringer och undrar om det har hänt mig något. En gång i maj då jag hade semester och var i Tyskland var det en person som ringde på morgonen och frågade varför jag inte hade kommit in för klockan var kvart i nio. Då jag sa att jag hade semester fick jag svaret; Tar du semester?? Du är ju alltid här.