söndag 13 februari 2011

Fototriss: ”Konst eller konstigt”

Att Sveriges största fotoblogg Fototriss har inspirerats av mitt bloggnamn till dagens tema är stort, väldigt stort. Helena frågade till och med om lov för detta, vilket jag tycker är otroligt snyggt gjord. Tack Helena!

Det här inlägget skulle egentligen ha handlat om konsten att få en parkeringsplats plogat för två öl och en hundralapp. Men när jag gick ut på balkongen – alltså på den halvan som inte är täckt av snö - för en halv timme sedan hittade några väldigt konstiga saker, som dessutom är mera fotogeniska än en snötäckt bil och en snöbefriad p-ruta.
Under natten har vi helt klart fått besök av en hund, vilket är väldigt konstigt då vi inte äger en och bor två trappor upp – ifall den skulle vilja hoppa upp på balkongen alltså.
Uppenbarligen har jag missat nattens herrbesök också. Ett solklart skoavtryck. Lika konstigt det då maken inte har satt sin fot på balkongen sedan september ifjol.
Här ser ni ett tydligt ”fotavtryck” av en fågel. Okej, den kan ju ha flugit in och landet på golvet. Inget konstigt alls. Men att den var i sällskap av en enfotad bebis är väldigt mystiskt och konstigt. För visst har storkar större ”fötter” än dom ni ser på bilden;-)
Fler konst eller konstiga bidrag hittar ni här.

PS1. Måste faktiskt lägga upp den fina plogade p-rutan ändå - som bonus liksom ifall att ni inte tror mig. Är väldigt nöjd med att jag behärskar konsten att slippa ryggskott, bli andfått, svettas, bli bortblåst, frysas, få träningsvärk, bli blött om fötterna, onödiga svordomar, köldskador med mera bara genom att le mitt charmigaste leende mot den gulliga hjullastarföraren - och lite mutor. Ja, jag behärskar den för fullt – konsten att få som jag vill alltså;-) DS1.

PS2: Tack Margareta för påminnelsen. Vad skulle jag göra utan dig och ditt fantastiska minne: Konst eller konstigt bloggen fyller nämligen tre år idag - å jag hade totalt glömt det - idag. Kram tjejen! DS2

38 kommentarer:

4U2 sa...

Mystiska spår men grattis till den fina snöfria parkeringen!

Petra sa...

Är det nu man borde bli rädd för de mystiska spåren?

Roligt med ditt namn på dagens tema.
Kramar

Jess sa...

Det där var väldigt konstigt! :)
Du kanske ska sätta ut en övervakningskamera på balkongen så du kan få svar på alla dessa konstiga saker som händer där ute!

Det som inte var konstigt var givetvis hur du fick skottat på parkeringsplatsen! Vem skulle kunna motstå dig och din charm?

cat sa...

Det här var mer än bara konstigt, det här var väldigt mystiskt! Nästan lite spöklikt.
Kul att det var din blogg som inspirerade Fototrissen :)

Kicki sa...

Grattis till treåringen! Tur jag hittade hit och vidare till Fototriss! Kul att du inspirerade till dagens ämne! Hm, mystiska fotspår...

Rantamor sa...

Men grattis till bloggens födelsedag...va kul och så får du dagens trisstema döpt efter din blogg dagen till ära.
Så många konstiga spår du hittade på din balkong ????
Konstigt och mystiskt!!!

Och jag som inte fått till någon triss idag, jag hade sån upplevelse på kyrkogården igår att jag är kvar där....ja d var ju kanske också konstigt =D

Inte helt riksfritt att bo i Nordmaling ju....

Ha en finfin söndag...

Jane sa...

Vilket sammanträffande med födelsedagskalas och Fototriss-temat :) Det måste firas: http://www.youtube.com/watch?v=5pnXGJvNAls

Spännande med fotspåren - du har väl hört talas om flygande hundar? Flygande gubbar har jag däremot aldrig sett eller hört ngt om, såvida det inte är i "Business class" eller så ...
Ha det gott ... och bra gjort att flirta lite med "skottaren" :))

tPix - blindstyre.se sa...

Kanske inte så mycket konst, mera åt det konstiga hållet... nästan Spooky.

Pumita sa...

Ja, men då har du dubbel anledning att fira - Bloggfödelsedag och Fototrissinspirationsdag! Grattis grattis! Och det känns ju alltid bra när man får som man vill. ;) Men lite konstig är din konst, den snöiga menar jag. Helst vill jag att den försvinner. ;D

Susanne sa...

Stort grattis på 3-årsdagen

Monica o Jacob sa...

GRATTIS på 3 års dagen;-)
Det är i alla fall inte Jacob och Argos som gästat er balkong;-)
Haha stod du på parkeringen och viftade med 2 öl och en hundring, det skulle jag velat se;-)Ja alla sätt är ju bra utom dom rent dåliga, passande och konstig triss.
Ps Jag tror inte min snopp blev uppskattad ASG Ds

Pysselfarmor sa...

Trumpetfanfar på 3-årsdagen! Grattis!
Hmmmm har tyckt mig förstå att det inte kan vara storken ;-)

väldigt mystiskt ju...kan det vara "plogarn" som spökar?? Han kanske inte var nöjd med 2 öl?

Bildgatan sa...

Innan jag överhuvudtaget kommenterar och tittar på dina konstiga bilder så kan jag konstatera att de är något konstigt här.

Att bara öppna den här länken och hitta VITA bilder, bara det är helkonstigt och att det sedan är helvitt gör att jag verkligen förstår att det är konstigt hos någon.

Är du säker på att någon granne ovanför dig inte mist sin hund under natten? Eller att maken börjat gå i sömnen? Inte någon granne som tappat bort sitt lilla barn?

Om inte något av allt det hänt så tror jag att du haft besök av några väsen som vill visa genom små tryck att de bryr sig och tänker på dig just nu -både dina djuriska och mänskliga skyddsänglar har varit på besök som visar att både ung och gammal samt de där som du är rädd för ändå bryr sig.

Konstigare än så var det inte.

Jag måste le och förundras över hur vi (du) kan få dem att göra allt som du vill. Allt det där som jag gärna skulle vilja men inte törs. Muta traktorföraren (nu har jag carport) hade jag absolut kunnat göra om jag vågat men tanken skulle inte komma i mitt huvud förrän nu, just i denna stund så vet jag vad jag ska försöka med nästa år. Eller vid något annat tillfälle när jag behöver lite extra hjälp utan att anstränga mig mer än till två öl och ett leende. F*n vad dum jag har varit hela mitt liv.

Det ser ganska uppkäftigt ut med din fina plogning och grannarnas ... mindre välgjorda.

Ett grattis till dig idag, kommer mer senare. Visst kommer jag ihåg, du skrev ju om det nyligen. Mitt minne, det finns kom ihåg som gör att jag inte kan glömma. Om inte total datorkrasch råder här hemma.

Ditt inlägg var helkonstigt (skrev jag det tidigare?, minnet) och skulle kunna bli konst.

jacglenphoto sa...

Jaa det här var riktigt konstigt ..men med så mycket glimten i ögat att jag sitter och ler ..
Underbar triss så som du tolkat detta.
Ha en superbra dag.

Svorskan sa...

Det spökar nog hos er!! :D

Camilla (Rantis) sa...

Men oj vad konstigt och lite spökligt....
Åh grattis till 3 år med bloggen!!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Vad roligt att du blir glad över att jag låtit mig inspireras av ditt bloggnamn! Och du är nog lite väl snäll som kallar Fototriss för Sveriges största fotoblogg, men glad blir jag för det :)

Och så himla vältajmat att det blev på treårsdagen som trissen inspireras av din blogg - grattis!

Väldigt konstiga spår du hittat på balkongen också, måste nog gå ut och spana på min balkong jag med...

Per-Anders sa...

Inte dåligt att få ge namn åt veckans tema i Fototriss!

Olga T sa...

Grattis på 3-årsdagen!
Konstiga spår du hittat men passande till dagens tema.
Kul att du är på banan igen:)))))

Cecilia Artista sa...

Grattis till bloggfödelsedagen!
Och kul att temat är ditt bloggnamn idag. Men det är ju också helt underbart!
Mystiska lite konstiga spår på din balkong!

SoF sa...

Först och främst: Ett stort GRATTIS på 3-årsdagen!

Sedan: Härligt att se bloggen (läs Beate) i sin gamla vanliga konstiga inläggsstil. :)
(å så himla kul att Helena inspirerades av dig)

Sist: Hundspår på balkongen...hmmm.

Soliga hälsningar!

Jane sa...

sv: hoppas du gillade dansen :)
När vi experimenterade med OH-apparaterna använde vi oss av alls som var transparent och la på oh-film. RX-lim och liknande ger jättekul mönster och färgerna vi använde var sådana som man kan måla på fönster med och sedan bara dra bort. (Panduro) Fast det som var roligast var att ta vatten med lite diskmedel i, blåsa bubblor och sedan kolla hur det förändrades av värme och ytspänning - man skulle kunna filma det och använda som rogivare. Mycket psykedeliskt med färg i ;))

Axart sa...

Underbart! Tycker din triss är både konst och konstig;).
Bravo!

AX

Lysande ögonblick! sa...

Ah men hurra hurra hurra hurra!!!

Jah Hollis sa...

Trevligt att du fick ge namn till temat och det tycks ha inspirerat både till fina bilder och en del diskussioner (jag har kollat nästan samtliga bidrag nu).
Jag misstänker att det är några marsianer på genomresa som tagit paus på balkongen (de kan ha husdjur med sig). Det händer även på min balkong ibland, fast nu är det ingen snö på den.

ormbunke sa...

Vill först säga GRATTIS! till ditt jubileum. Det går inte att sluta blogga då man har "mött" så underbara personer på bloggen. Och att kunna lägga in bilder då det är det bästa som finns att fota.
Det blir väl att anlita Sherlock Holmes att bestämma vad alla de konstiga spåren kommer ifrån.Ha de gott. Anita

Malla sa...

Strange things happens på din balkong!!
Grattis till 3-års jubileet!:)

Simon sa...

Tack detsamma! det känns kul att va tilbax :)
Hmm något enformig lista, karnske :) men jag förstår ju att bloggandet tar mycket tid :)
Kul att du ser American choppers ibland och att din make kollar, har följt det sen början. Tycker inte ens om motorcyklar men tycker ändå det e kul. :)
Grattis på 3års dagen :)

Barnens Hjältar sa...

Fantastiskt roligt!
Grattis till trissinspirationen och till treårsfirandet :-)

Marie Leya sa...

Hahaha och lite fniss... Rolig tolkning!!! Kul också att du fick inspirera Helena till veckans roliga tema.

Ellis sa...

Hahaha jag och du har skillsen o få andra o ploga åt oss ;)

Kicki sa...

Hjärtemoln till dig!

Caja: sa...

.*..lovelovelo…*
…*..lovelovelove….*
..*.lovelovelovelove…*…………….*….*
.*..lovelovelovelovelo…*………*..lovel….*
...*..lovelovelovelovelove…*….*…lovelovelo.*
*.. lovelovelovelovelove…*….*…lovelovelo.*
.*..lovelovelovelovelove…*..*…lovelovelo…*
..*…lovelovelovelovelove..*…lovelovelo…*
…*….lovelovelolovelovelovelovelovelo…*
…..*….lovelovelovelovelovelovelov…*
……..*….lovelovelovelovelovelo…*
………..*….lovelovelovelove…*
……………*…lovelovelo….*
………………*..lovelo…*
…………………*…..*
………………….*..*

Hörni sa...

Konstigt och mystiskt, vilket inte är så konstigt när det gäller konst eller konstigt-bloggen.:D

Grattis till treåringen, och kram på alla hjärtans dag! :)

Anni sa...

Tycker nog att "med ögon känsliga för blått" skulle kunna passa bra som trisstema också ;-)

Undrar om du inte har lite takdropp på din balkong? Utom fågelspåren då förstås.

Och så hoppas jag att du hämtat dig något efter det du varit med om, tror jag kan ana vad det handlar om.

Kramar om!

Monica sa...

Har du aldrig plockat sju sorters blommor? det är alltså inte sju sorters kakor;-)då sover man garanterat taskigt av alla smulor.
Annars brukar det kallas för romantik, när man har krans på huvudet, dansar barfota och blir kärvänlig av lite innanför
västen;-);-)
Ja du nu är det inte roligt:-( tack för tummhållningen den gör nog susen;-)

Anonym sa...

Det finns många smygare därute... ursprung okänt! Det är bara att gilla läget! :)

Cina sa...

Lite läskigt med okända spår så där.. Klart bra tänkt för fototrissen.. *tumme upp*

Cina