söndag 6 februari 2011

Fototriss: ”Tunna”

Idag vill Helena att vi visar en triss på ”tunnor” eller ”tunna föremål”. Det temat ställde till det för mig länge måste jag säga. Men sedan läste jag Margaretas ”eldiga och kryddiga” inlägg igår samtidigt som en inköpsrunda i den lokala mataffären gjorde resten. Jag menar – jag snubblade ju faktiskt över dessa tunna saker som till och med stod i mini-tunnor – fast dom klarade inte BPs krav för att få vara med på bilden;-)

Bierbanger
Här har vi då en tunn ölkorv. ”Bier” är ju ”öl” på tyska och ”banger” är ett slangord för korv på engelska. Ingenting mera att säga om det förutom att en ”banger” också kan vara en skrotig bil…

Joddlarkorv
Jag utgår ifrån att den här tunna korven har några ingredienser som gör att man börjar joddla. Gud förbjude om ni frågar mig – och det gör ni såklart;-). Finns det något värre oljud att lyssna på än joddling? Till och med en tandläkarborr är ljuvlig musik i jämförelse och den får mig att somna i tandläkarstolen;-)

White Angel
Nu börjar jag bli riktigt konfunderad eller rättare sagt misstänksam. Är det en kombination av kokain och ”angel dust” jag får i mig när jag tar en tugga av denna tunna korv…

Facit
Med en tunn facit i handen så kan jag bara konstatera att min aversion mot korvar är berättigad och helt motiverad ;-)

Fler bidrag till temat hittar ni här.

30 kommentarer:

Monica sa...

Det här var dagens tunna;-)
Får man lite innanför västen kan det nog bli en liten joddlartrudelutt.Vem kan inte sjunga när man blir både stor och vacker.
Ja den sista låter farlig, balkongflygning med mera är inte min gren.

Bildgatan sa...

Super och supersugen blir jag. Här är en som inte ratar de där korvarna trots att jag inte smakat någon av dem.

1. Ett tyskengelskt samarbete? Det kan behövas för att få till någon typ av bra matkultur i de länderna, eller har jag fel?
2. Joddlarkorv låter som ett bra alternativ efter några öl i bastun. Undra hur många jag måste dricka för att få till joddlingen.
3. White angel, ett namn som inte passar på en snackskorv om den inte innehåller det du skriver. =) Låter smaklös utan kryddor, bara snäll och så där allmänt söt som en ängel kan vara. Inget för en älskare av hett eller i samband med andra intag.

Underbart att jag kunde inspirera dig till det här häftiga bidraget i temat.

Tyckte att ditt tunna bidrag var riktigt tungt för smaklökarna. Nackdelen med de tunna snackskorvarna, de innehåller lite för mycket fett och kan hamna som en hinna i gommen.

Även om jag inte är överförtjust i joddling så har jag hört några vackra toner även där. En gång i Nikkaluokta blev till och med jag sittande stilla och lyssnade. Nu var akustiken där lämpad och inte något som någon "slänger" ut sig bara så där när en journalist ber inför kameran.

Ps Kokade några riktigt goda varmkorvar till frunchen, det blir sådana på helgerna, och kan fortsätta leva resten av dagen.

juppjupp sa...

Tynne pløser fulle av smak...nam nam...

Ønsker deg en finfin søndag:O))

kozkoz

cat sa...

Det här är en underbar BP-tolkning tycker jag :)

Jag förstår att du är misstänksam mot innehållet i de där korvarna. Tänk bara att äta en korv som kanske gör att man börjar joddla. Det vore ju helvetiskt om ett helt gäng satt och åt och sedan börjar låta så illa samtidigt ;)
Vit ängel, nej tack säger jag, sådant kan inte det svarta fåret äta :)

Det kommer att komma bilder från den upplevelse min biljett ska ge mig :)

Ellis sa...

Ölkorv är sjukt gott, jag älskar korv för övrigt så jag säger aldrig nej :D bästa som finns (och jaaa jag vet hur korv görs - en dude vissa kan äta pungkulor och hundar då kan ja fan äta resterna av grisarna!)

Svorskan sa...

Om jag tänker på hur det går till när "de" gör korv, så går det inte att äta. Jag stänger av. :D

SoF sa...

White angel som korvnamn...hur tänkte de då?
Låter mycket suspekt i mina öron.

Nu dags för promenad i gråvädret.

Ha det gott där uppe!

Barnens Hjältar sa...

Härlig tolkning!
Sista bildtexten kan man undra över.. haha

Per-Anders sa...

Ölkorv är gott, men om man äter för mycket ser man nog till slut ut som en tunna...

Barnens Hjältar sa...

Tack så jättemycket! Jag blir så glad av dina kommentarer, du är så vänlig :-)
Kram och ha en fortsatt fin söndag!

Axart sa...

Se det var en riktig goding till triss. Mums!

Ska jag gå på affärn tro:)

Ha en bra kväll!


AX

Cecilia Artista sa...

Ha ha den trissen var bra! Kreativt! Men korvarna avstår jag nog ifrån, speciellt den sista lite suspekta!

Monica sa...

Haha Ufot står bakom kameran.

Man blir lite skadad med åren men klart dom tillhör ju familjen vovvarna, och du hade vi den sjukvården som dom har kunde vi skratta oss lyckliga;-)
Dyrt men effektivt.

Jane sa...

Här är alla korvar (i alla format och ursprung) bannlysta förutom kabanosser som jag använder som krydda i en köttgryta med nötkött :) Jag säger som ungarna sa när de var små "falikorv" ... låter som farlig korv ... med tanke på "White Angel"!

Jess sa...

Där slog du två flugor i samma smäll!
Ölkorv är gott till en kall öl!

Susanne sa...

Hahaha, du är så himla rolig. Kommer att gå runt och småle hela kvällen =)

LissenTo sa...

Ja man kan fundera varför man ska ha så konstiga namn. Fast en och annan korv har jag nog ätit upp i mina dagar!

Kryddiga och heta :-)

Pysselfarmor sa...

Korv eller icke korv - det är frågan??

Beror på korven ,-)

Hjortronvinet är inte lika sött som hjortonlikören Lakka...servera vinet väl kylt. Dock inte till mat utan dessert eller som "pratvin" på sommaren.

Olga T sa...

Hi, hi! Tunn, tunnare, tunnast:))
Du får alltid till det.
Jag hade ett jätteuppslag idag men eftersom jag inte hann ut för att fota de många och färgglada tunnor som ett företag i staden tillverkar fick jag ta förre helgens isar istället och det blev ju bra det med.
Ny vecka startar snart...igen...vart tar tiden vägen?

Susanne sa...

Sv: Övning ger färdighet ;)

Pysselfarmor sa...

Huset hos mig står stadigt...det är ingen å utan en liten damm i Hågelby park. Fotograferade "med flit" såsom jag gjort för jag såg hur man kunde tolka bilden. ;-)

ha det så gott under måndagen...

Hörni sa...

jag har också något emot korv, fast såna här gillar jag. Och chorizo. Det är mest hotdog-typen av korv jag har något emot.

Kicki sa...

Korvig triss! Nu måste jag börja tänka till!

Sister Moonshine sa...

Äter sällan korv. Lite läbbiga tycker jag. Men dina tre korvbilder gillar jag.

/Åsa

Petra sa...

Whiteangel blev jag sugen på!!!

Bajsugglan sa...

Joddlarkorv, vilket fantastiskt namn!!!
Hoppas allt är fint med dig, BP!
Nu är jag äntligen tillbaks i bloggosfären igen, nu som "gott sa fisken". Äntligen kan vi umgås igen!

Monica sa...

Det är nog ingen risk, R-B slåss politikerna med näbbar och klor för här ute, men så behöver dom inte åka den heller.
Trodde du gillade B.P med tanke på initialerna Hihi. Men jag håller med Agge är ju mycket sötare.

Lysande ögonblick! sa...

Underbar triss. Älskar allt som har med ölkorv att göra. :-)

Kram till dig!!!

Jah Hollis sa...

Jag är inte anti-korv, men just de här typerna känns lite suspekta, speciellt med namnen de hittar på till dem. Bra triss.
Men här har du lite att lyssna på:
http://www.youtube.com/watch?v=SwSkDhyd40k

Anni sa...

Tror att de där korvarna är superdupergoda - oavsett namn - tyskar kan det där med wurst, vet du!