måndag 28 februari 2011

Måndagens avbrott

Värmeavbrott
Klockan 15:58 fick jag äntligen förklaringen till att jag aldrig hann tina upp efter (ytterligare) en 30 minuters väntan på 73:ans buss imorse. Det känns tryggt att veta att jag kommer att vara en vandrande ispinne hela veckan (se bilden till vänster).
Från och med nu ska jag definitivt låta bli att sätta på både värme och fläkt på mitt rum. Det gjorde jag nämligen imorse med ett resultat av iskalla vindar…
Efter några timmar i ”Antarktis” åkte jag ner till plan 2 och ställde mig i tio minuter framför världens varmaste, bästa och fulaste ventilationstrumma som ni ser på bilden ovan. Vattenpölarna på marmorgolvet talade sitt tydliga språk efteråt: ispinnen hade tinat upp - temporärt.

Elavbrott I
Snabbtåget från Östra Station till Täby hade elavbrott ikväll. Ingen fara – passagerare från nio vagnar fick samsas i tre på mjölktåget. Varmt och skönt!!!

Elavbrott II
I halva Täby Centrum (den nya delen) var det också elavbrott sedan klockan 10:00 imorse. Har nog aldrig sett så många poliser och väktare som bevakade de mörklagda butikerna. Mina tankar är hos de stackars A-lagare som fick ta sig till Arninge eller Mörby Centrum idag. Å de kunde inte ens köpa ett förköpshäfte då affären var stängd…

Tillfälligt kommunikationsavbrott
Ett tillfälligt kommunikationsavbrott mellan N, R och mig fick en lycklig upplösning ikväll. N fick lämna sjukhuset och är hemma. Han ska vila i tre till fyra veckor. Doktorn har ordinerat frisk luft och vila. Läkaren sa absolut ingenting om att sätta upp lister, gå med snabeldraken, laga mat, skruva in lampor, montera dörrar och köra F1 lopp. Däremot föreskriver han (under pistolhot) att N endast ska göra saker han tycker om - roliga grejer alltså:-)

17 kommentarer:

Jane sa...

Kolla genast reglerna för hur kallt det får vara på en arbetsplats - du kanske kan få ledigt!
Att Systembolaget skulle ha stängt ... dagens skämt, nej, de prövade bara det nya sortimentet, nå´t måste de ju kunna svara när kunderna kommer och frågar.
Där Arninge centrum ligger nu, där har jag grävt ut järnålderslämningar :)

Olga T sa...

Vad är det för rutigt du fotat? Blir nyfiken.
Behöver du en mössa till? Eller sockar?

Olga T sa...

Ha, ha! Läste precis din kommentar. Absolut friends! Jag vet inte vad jag tycker. Jag är fascinerad men vet inte om jag tycker om den om du fattar vad jag menar.

Bildgatan sa...

Men herregud! och att du sen skulle drabbas av detta som fryser vid under åtminstone femton plusgrader.

Blåste den varmluft så fick du en rejål dos inte mycket som stoppade ut (eller in)luften.

Att sedan drabbas av elavbrott hela vägen hem och sedan även hemma verkar det som. Det kan bara drabba dig eller så är det du som är så duktig att göra det intressant.

Roliga grejer alltså, det håller han förhoppningsvis. Annars får fru samt du och din make se till att det blir så.

Var det kanske på grund av Internationella musarmsdagen som de skapade lite elavbrott för att datorerna skulle stängas av, kanske Täby har för mycket ddatoranvändande? =)

Tur att du åtminstone fick det varmt på mjölktåget.

Bildgatan sa...

När jag först skulle lägga upp kommentaren stod det - Server otillgänglig. Vad pågår i Täby?

LissenTo sa...

Händer mycket kyligt i Storstan.
Här är varmt och gott, du skulle kanske flytta hit till glesbygden.

Skönt att grabben kommit hem ifrån sjukhuset :-)

Pysselfarmor sa...

Tack för kommentaren hos mig....och det var roligt att stå och titta på alla fiskarna och barnen kunde klappa dem på ryggen när de simmade förbi. Verkade nästan som att fiskarna tyckte om det....du de där rutorna får jag nästan epilepsianfall av ;-)
hu vilken dag de hade då i Täby Centrum. Inte roligt med mörker i butikerna...

Malla sa...

Skönt att sjukhusbesöket slutade i order om att göra roliga saker!

Jag blir alldeles yr av att titta på den översta bilden!

Ellis sa...

Det var så fruktansvärt kallt idag att jag ville flytta utomlands! Jag sprang hem som bara den från sushistället.. Jag sket i att jag hade håll och höll på att dö av kramp i alla organ - JAG SKULLE HEM TILL VÄRMEN!

Susanne sa...

*skrattar högt* Ett grått, men snöfritt Helsingborg, blir skojsigt när jag läser din blogg om alla avbrott.
Skönt att N är hemma.

Hörni sa...

Fy för att frysa på jobbet. Det gör jag också, vi har kassan precis vid dörren.
De där rutorna får jag huvudvärk av! Såna där mönster brukar utlösa migrän i min konstiga hjärna..
Härligt att N fått komma hem, och han verkar ju vara på fötter dessutom, så underbart skönt!

Kicki sa...

Tur du fick lite värme i den trånga vagnen, måste ha räckt ett tag iaf:)

Monica sa...

Bolaget stängt, det måste ju vara allmänfarligt att stänga en så populär butik.Ja man känner verkligen med A-laget som inte slutar skaka utan ett par snabba huttar.
Tycker den var snygg ventilationstrumman;-)skönt att ni kan kommunicera igen det gör ju livet lite lättare;-)

Just därför skrev jag att det var Sigge (samma mamma som guldgossen), men jag är så här i efterhand 100 på att du hade sett att det inte var Argos;-);-)

cat sa...

Och vi har elproblem på mitt jobb, så det var väldigt passande att läsa din blogg för då känner jag mig inte ensam om dessa problem :)

Gillar den där värmeventilen som jag antar att det är på första fotot.

Svorskan sa...

Det är ju skönt han kommer hem och ännu skönare att enbart få göra det han tycker är roligt. Ja, skönt för HAN alltså. ;)

Simon sa...

Härligt att N har lämnat har sjukhuset!
Tack så jätte mycket för diabilds tippset,:) visste inte om att det fanns en son maskin.
Vi hade tänkt lämna in bilderna. Men det här blir mycket bättre/billigare så tack! :)

Jess sa...

Hoppas allt fungerar som det ska i dag!